Bakalářská práce se zabývá novodobým vzděláváním dětí předškolního věku pomocí interaktivní výuky a interaktivní tabule. Cílem je zamyslet se nad důležitostí využití interaktivní tabule v dnešním moderním vzdělávání a nad přípravou dětí na zahájení školní docházky. Zamyslet se, zda tato technika nepotlačuje do pozadí další důležité prostředky vzdělávání předškoláků, které by mohly být opomíjeny a tak negativně ovlivnit přirozený vývoj dítěte i v jiných oblastech.
Je vhodné interaktivní tabuli zahrnout i do předškolního vzdělávání nebo je to zbytečný nadstandard?
Uvědomit si, jak moc je moderní vzdělávací technika vítána u pedagogů a zda jsou připraveni ji zahrnout mezi další prostředky vzdělávání ve 21.století.
V praktické části jsou popsány a následně zhodnoceny aktivity na interaktivní tabuli, které jsem využila v mateřské škole pro lepší připravenost dětí vstupujících do 1. třídy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with modern education of children of preschool age through interactive learning and interactive whiteboards. The aim is to reflect on the importance of using interactive whiteboards in today's modern education and of preparing children to start school. Wondering if this technique does not suppress the background next to an important means of education preschoolers, which could be neglected and thus adversely affect the natural development of the child in other areas.
It is appropriate to include interactive whiteboard into pre-school education or is it unnecessary extras?
Realize how much modern educational technology welcomed by teachers and whether they are ready to include it among other means of education in the 21st century.
In the practical part are described and subsequently evaluated activities on the interactive whiteboard, which I used in the kindergarten for better readiness of children entering first grade.
Bakalářská práce se zabývá novodobým vzděláváním dětí předškolního věku pomocí interaktivní výuky a interaktivní tabule. Cílem je zamyslet se nad důležitostí využití interaktivní tabule v dnešním moderním vzdělávání a nad přípravou dětí na zahájení školní docházky. Zamyslet se, zda tato technika nepotlačuje do pozadí další důležité prostředky vzdělávání předškoláků, které by mohly být opomíjeny a tak negativně ovlivnit přirozený vývoj dítěte i v jiných oblastech.
Je vhodné interaktivní tabuli zahrnout i do předškolního vzdělávání nebo je to zbytečný nadstandard?
Uvědomit si, jak moc je moderní vzdělávací technika vítána u pedagogů a zda jsou připraveni ji zahrnout mezi další prostředky vzdělávání ve 21.století.
V praktické části jsou popsány a následně zhodnoceny aktivity na interaktivní tabuli, které jsem využila v mateřské škole pro lepší připravenost dětí vstupujících do 1. třídy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with modern education of children of preschool age through interactive learning and interactive whiteboards. The aim is to reflect on the importance of using interactive whiteboards in today's modern education and of preparing children to start school. Wondering if this technique does not suppress the background next to an important means of education preschoolers, which could be neglected and thus adversely affect the natural development of the child in other areas.
It is appropriate to include interactive whiteboard into pre-school education or is it unnecessary extras?
Realize how much modern educational technology welcomed by teachers and whether they are ready to include it among other means of education in the 21st century.
In the practical part are described and subsequently evaluated activities on the interactive whiteboard, which I used in the kindergarten for better readiness of children entering first grade.
1. Shromáždění a studium odborné literatury (duben-červen 2015)
2. Pravidelné konzultace s vedoucím práce (říjen 2015-březen 2016)
3. Návrh osnovy, vypracování tezí (duben-květen 2015)
4. Zpracování kapitol teoretické části (červen-září 2015)
5. Návrh a vypracování praktické části (září 2015-leden 2016)
6. Předložení bakalářské práce vedoucímu (březen 2016)
7. Odevzdání bakalářské práce (duben 2016)
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury (duben-červen 2015)
2. Pravidelné konzultace s vedoucím práce (říjen 2015-březen 2016)
3. Návrh osnovy, vypracování tezí (duben-květen 2015)
4. Zpracování kapitol teoretické části (červen-září 2015)
5. Návrh a vypracování praktické části (září 2015-leden 2016)
6. Předložení bakalářské práce vedoucímu (březen 2016)
7. Odevzdání bakalářské práce (duben 2016)
Seznam doporučené literatury
HAUSER,M.a kolektiv. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Praha: UAM CZ, 2007. ISBN 978-80-903898-0-0.
DOSTÁL,J. Interaktivní tabule-významný přínos pro vzdělávání. Praha: Computer Press, 2009. ISBN 1213-6018.
FISHER,R. Učíme děti myslet a učit se: Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-120-7.
DOSTÁL,J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. ISBN 978-80-7220-310-9.
ROUBAL,P. Počítač pro učitele. Brno: Computer pres, 2009. ISBN 978-80-251-2226-6.
Seznam doporučené literatury
HAUSER,M.a kolektiv. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Praha: UAM CZ, 2007. ISBN 978-80-903898-0-0.
DOSTÁL,J. Interaktivní tabule-významný přínos pro vzdělávání. Praha: Computer Press, 2009. ISBN 1213-6018.
FISHER,R. Učíme děti myslet a učit se: Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-120-7.
DOSTÁL,J. Učební pomůcky a zásada názornosti. Olomouc: Votobia, 2008. ISBN 978-80-7220-310-9.
ROUBAL,P. Počítač pro učitele. Brno: Computer pres, 2009. ISBN 978-80-251-2226-6.