Cílem mé diplomové práce "Učební styly a individuální výuka dospělých studentů anglického jazyka" je charakterizovat různé učební styly, které lidé při učení používají, a na základě těchto poznatků zjistit, jak můžeme zdokonalit a zlepšit svůj přístup ke studentům anglického jazyka při individuálních hodinách. Základem výzkumu byly tři případové studie, kterým předcházelo dotazníkové šetření, pomocí něhož byl identifikován učební styl studentů. Individuálně vedená výuka probíhala jednou týdně a to po dobu dvou měsíců, během nichž byl sledován pokrok studenta. Celý proces byl poté zhodnocen samotnými studenty v rámci sebehodnocení a poté i vyučujícím. Hlavním cílem bylo doložit, zda je výuka, založená na preferovaných učebních stylech, úspěšnější nežli výuka nerespektující učební styl.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis "Learning styles and one-to-one teaching to the adult students of English language" is to describe different learning styles which people use when they learn, and based on this knowledge to find out how we can improve our approach to students of English language during one-to-one classes and tutoring. The tutoring classes were held weekly for the period of two months and the motivation of the learner was followed. The research was based on three case studies preceded by the identification of the learners' learning style by means of three questionnaires and it was ensued by students' self-evaluation as well by evaluation of the process by the tutor. The aim was to document whether teaching respecting the learning style is more successful.
Cílem mé diplomové práce "Učební styly a individuální výuka dospělých studentů anglického jazyka" je charakterizovat různé učební styly, které lidé při učení používají, a na základě těchto poznatků zjistit, jak můžeme zdokonalit a zlepšit svůj přístup ke studentům anglického jazyka při individuálních hodinách. Základem výzkumu byly tři případové studie, kterým předcházelo dotazníkové šetření, pomocí něhož byl identifikován učební styl studentů. Individuálně vedená výuka probíhala jednou týdně a to po dobu dvou měsíců, během nichž byl sledován pokrok studenta. Celý proces byl poté zhodnocen samotnými studenty v rámci sebehodnocení a poté i vyučujícím. Hlavním cílem bylo doložit, zda je výuka, založená na preferovaných učebních stylech, úspěšnější nežli výuka nerespektující učební styl.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis "Learning styles and one-to-one teaching to the adult students of English language" is to describe different learning styles which people use when they learn, and based on this knowledge to find out how we can improve our approach to students of English language during one-to-one classes and tutoring. The tutoring classes were held weekly for the period of two months and the motivation of the learner was followed. The research was based on three case studies preceded by the identification of the learners' learning style by means of three questionnaires and it was ensued by students' self-evaluation as well by evaluation of the process by the tutor. The aim was to document whether teaching respecting the learning style is more successful.
V teoretické části diplomantka podá klasifikací učebních stylů, přehled diagnostických postupů a posoudí možnosti zohlednění individuálních učebních stylů v jazykové výuce dospělých. Výzkum bude převážně kvalitativní - autorka diagnostikuje několik zvolených studentů a na základě jejich preferovaných stylů učení navrhne další program výuky (typy aktivit, formu komunikace a domácí přípravy, materiály?).
Cílem práce bude ověřit tvrzení, že výuka založená na respektování učebního stylu je pro dospělého studenta více motivující a zvyšuje efektivitu učení.
Zásady pro vypracování
V teoretické části diplomantka podá klasifikací učebních stylů, přehled diagnostických postupů a posoudí možnosti zohlednění individuálních učebních stylů v jazykové výuce dospělých. Výzkum bude převážně kvalitativní - autorka diagnostikuje několik zvolených studentů a na základě jejich preferovaných stylů učení navrhne další program výuky (typy aktivit, formu komunikace a domácí přípravy, materiály?).
Cílem práce bude ověřit tvrzení, že výuka založená na respektování učebního stylu je pro dospělého studenta více motivující a zvyšuje efektivitu učení.
Seznam doporučené literatury
Fischer, R. (1997). Ucíme deti myslet a ucit se: Praktický pruvodce strategiemi vyucování. Praha: Portál.
Janíková, V. (2008). Ucíme se ucit cizí jazyky. Brno: Masarykova univerzita.
Mareš, J. (1998). Styly ucení žáku a studentu. Praha: Portál.
Prucha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada Publishing.
Prucha, J., & Walterová, E., & Mareš, J. (2001). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha: Grada Publishing.
Týnková, Z., a kol. (2012). Prírucka dobré praxe ? Ucení na míru. Praha: SCIO.
Seznam doporučené literatury
Fischer, R. (1997). Ucíme deti myslet a ucit se: Praktický pruvodce strategiemi vyucování. Praha: Portál.
Janíková, V. (2008). Ucíme se ucit cizí jazyky. Brno: Masarykova univerzita.
Mareš, J. (1998). Styly ucení žáku a studentu. Praha: Portál.
Prucha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada Publishing.
Prucha, J., & Walterová, E., & Mareš, J. (2001). Pedagogický slovník. Praha: Portál.
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha: Grada Publishing.
Týnková, Z., a kol. (2012). Prírucka dobré praxe ? Ucení na míru. Praha: SCIO.