Tématem této práce je marketing města Litoměřice a jejím cílem je zhodnocení marketingových aktivit města a navržení nové marketingové strategie města. Na základě zhodnocení marketingového mixu města je práce zaměřená především na spolupráci města s podnikateli. V práci je použité písemné a elektronické dotazování mezi občany a návštěvníky města a mezi místními podnikateli. Tato dotazníková šetření identifikovala problém s nedostatkem pracovních míst a malou spolupráci města s podnikateli, což sloužilo jako podklad pro navržení nové marketingové strategie. Výsledkem práce jsou doporučení pro vedení města, která by měla pomoct zvýšit atraktivitu města pro podnikatele a zlepšit situaci s nabídkou pracovních míst.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis is marketing of the town Litoměřice and its goal is to assess marketing activities of the town and suggest new marketing strategy. This thesis is focus on partnership between town Litomeřice and local entrepreneurs and there was used written and electronic questionnaire survey among resident and visitors of the town and among local entrepreneurs. The basis for suggestion of new marketing strategy was the result of questionnaire survey which identified problem with lack of job opportunities and low cooperation between town and local entrepreneurs. The result of this thesis are recommendation for town management which should lead to improve attractiveness of the town for entrepreneurs and improve situation with offer of job vacancies.
Klíčová slova
Marketing města, marketingový mix města, město Litoměřice, partnerství, spolupráce
Klíčová slova v angličtině
City marketing, marketing mix, town Litoměřice, partnership, cooperation
Rozsah průvodní práce
90 s. (141 346 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této práce je marketing města Litoměřice a jejím cílem je zhodnocení marketingových aktivit města a navržení nové marketingové strategie města. Na základě zhodnocení marketingového mixu města je práce zaměřená především na spolupráci města s podnikateli. V práci je použité písemné a elektronické dotazování mezi občany a návštěvníky města a mezi místními podnikateli. Tato dotazníková šetření identifikovala problém s nedostatkem pracovních míst a malou spolupráci města s podnikateli, což sloužilo jako podklad pro navržení nové marketingové strategie. Výsledkem práce jsou doporučení pro vedení města, která by měla pomoct zvýšit atraktivitu města pro podnikatele a zlepšit situaci s nabídkou pracovních míst.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor's thesis is marketing of the town Litoměřice and its goal is to assess marketing activities of the town and suggest new marketing strategy. This thesis is focus on partnership between town Litomeřice and local entrepreneurs and there was used written and electronic questionnaire survey among resident and visitors of the town and among local entrepreneurs. The basis for suggestion of new marketing strategy was the result of questionnaire survey which identified problem with lack of job opportunities and low cooperation between town and local entrepreneurs. The result of this thesis are recommendation for town management which should lead to improve attractiveness of the town for entrepreneurs and improve situation with offer of job vacancies.
Klíčová slova
Marketing města, marketingový mix města, město Litoměřice, partnerství, spolupráce
Klíčová slova v angličtině
City marketing, marketing mix, town Litoměřice, partnership, cooperation
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení marketingových aktivit města a navržení nové marketingové strategie města.
Struktura práce:
1. Teoretická východiska marketingu
2. Marketing měst a obcí
3. Marketing města Litoměřice
4. Místní šetření a návrhy na zlepšení marketingové strategie
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení marketingových aktivit města a navržení nové marketingové strategie města.
Struktura práce:
1. Teoretická východiska marketingu
2. Marketing měst a obcí
3. Marketing města Litoměřice
4. Místní šetření a návrhy na zlepšení marketingové strategie
Seznam doporučené literatury
1. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2014. 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
2. KOTLER, Philip - ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, c2004. 855 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0513-3.
3. KOTLER, Philip - HAIDER, Donald H. - REIN, Irving J. Marketing places: attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. New York [u.a.]: The Free Press, c1993. vii, 388 s. ISBN 0-7432-3636-X
4. SKOŘEPA, Ladislav - JEŽEK, Jiří - JEŽKOVÁ, Renáta. Marketing měst a obcí. 1. vyd. České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. 165 s. Studijní text VŠERS
5. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing obcí. Vyd. 1. Karviná : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011. 160 s. ;. 100 výt. ISBN 978-80-7248-695-3
6. VÁVRA, Oldřich, Vysoká škola ekonomická v Praze. Podnikohospodářská fakulta. Praktické marketingové aplikace. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. 195 s. : , il. ;. Nad názvem: Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská . ISBN 978-80-245-1307-2
Seznam doporučené literatury
1. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2014. 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
2. KOTLER, Philip - ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha : Grada, c2004. 855 s. Expert (Grada). ISBN 80-247-0513-3.
3. KOTLER, Philip - HAIDER, Donald H. - REIN, Irving J. Marketing places: attracting investment, industry, and tourism to cities, states, and nations. New York [u.a.]: The Free Press, c1993. vii, 388 s. ISBN 0-7432-3636-X
4. SKOŘEPA, Ladislav - JEŽEK, Jiří - JEŽKOVÁ, Renáta. Marketing měst a obcí. 1. vyd. České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. 165 s. Studijní text VŠERS
5. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing obcí. Vyd. 1. Karviná : Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011. 160 s. ;. 100 výt. ISBN 978-80-7248-695-3
6. VÁVRA, Oldřich, Vysoká škola ekonomická v Praze. Podnikohospodářská fakulta. Praktické marketingové aplikace. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. 195 s. : , il. ;. Nad názvem: Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta podnikohospodářská . ISBN 978-80-245-1307-2
Přílohy volně vložené
1 CD, 1 šanon obsahující 221 vyplněných dotazníků pro občany města a 39 vyplněných dotazníků pro podnikatele