Bakalářská práce je na téma " Spolupráce mateřské školy s rodinou" . Teoretická část vychází z odborné literatury. V praktické části je šetření mateřských škol z ústeckého kraje s cílem zjistit jak probíhá spolupráce mateřských škol s rodiči, jaké formy spolupráce využívají a které metody jsou nejefektivnľjší.
Anotace v angličtině
The Bachelory work deals with the theme " Cooperation of kindergarten with parents". The theoretical part of work is based on professional literature. In the praktical part of my bachelory work is statistical research in the kindergarten of Ústecky country, with the aim to find cooperation the kindergartens with parents, wich methods of the cooperation are used and which of these methods are the most effective.
Klíčová slova
Mateřská škola, rodina, pedagog, výchova, rodiče, spolupráce.
Bakalářská práce je na téma " Spolupráce mateřské školy s rodinou" . Teoretická část vychází z odborné literatury. V praktické části je šetření mateřských škol z ústeckého kraje s cílem zjistit jak probíhá spolupráce mateřských škol s rodiči, jaké formy spolupráce využívají a které metody jsou nejefektivnľjší.
Anotace v angličtině
The Bachelory work deals with the theme " Cooperation of kindergarten with parents". The theoretical part of work is based on professional literature. In the praktical part of my bachelory work is statistical research in the kindergarten of Ústecky country, with the aim to find cooperation the kindergartens with parents, wich methods of the cooperation are used and which of these methods are the most effective.
Klíčová slova
Mateřská škola, rodina, pedagog, výchova, rodiče, spolupráce.
Teoretická část bude obsahovat přiblížení základních pojmů jako je rodina, základní funkce rodiny, výchovné styly, pojetí, úkoly
a cíle předškolního vzdělávání.Cílem bakalářské práce je zjistit jak probíhá spolupráce mateřské školy s rodiči, které formy
spolupráce rodiny a mateřské školy jsou podle rodičů nejefektivnější, jaké další možnosti v rámci spolupráci by si rodiče přáli.
Pro výzkum bude použito šetření dotazníkovou metodou. Šetření proběhne na školách Ústeckého kraje.
Zásady pro vypracování
Teoretická část bude obsahovat přiblížení základních pojmů jako je rodina, základní funkce rodiny, výchovné styly, pojetí, úkoly
a cíle předškolního vzdělávání.Cílem bakalářské práce je zjistit jak probíhá spolupráce mateřské školy s rodiči, které formy
spolupráce rodiny a mateřské školy jsou podle rodičů nejefektivnější, jaké další možnosti v rámci spolupráci by si rodiče přáli.
Pro výzkum bude použito šetření dotazníkovou metodou. Šetření proběhne na školách Ústeckého kraje.
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 154 s. ISBN 8071785377
HAVLÍK, R., HALÁSZOVÁ, V., PROKOP, J. Kapitoly ze sociologie výchovy, s. 63, Praha 1996, ISBN 80-
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, str 179. ISBN 9788073676285
HORKÁ, H., SYSLOVÁ, Z. Studie k předškolní pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 121 s. ISBN 9788021054677
JANIŠ, K. LOUDOVÁ, I., Vybraná témata z teorie výchovy, s. 81-82, Hradec Králové 2011, ISBN 978-80-7435-113-6.
Kolektiv autorů. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. 45 s. ISBN 80-87000-00-5
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 193 s. ISBN 9788024715681
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha. Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-7178-006-5.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 143 s. ISBN 9788073673253
MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I., Psychologie pro učitelky mateřské školy, s.184, 2., rozš. a přeprac. vydání Portál Praha 2003, 2010, ISBN 987-80-7367-627-8.
STĚLEC,S. , MARHOUNOVÁ, J. , MARÁDOVÁ, J. , ŘEHULKA, E. , Kapitoly
z rodinné výchovy, s.74, Praha: 1992, ISBN 80-85298-84-8
SVOBODOVÁ, E.Vzdělávání v mateřské škole. školní a třídní program. Praha. Portál 2000, str. 186 1. vydání. ISBN 978 -80- 7367-774-9
SYSLOVÁ, Z. Studie k předškolní pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011,str 70. ISBN 9788021054677
VÝROST, J. SLAMĚNÍK, I, ed. Aplikovaná sociální psychologie I, s.303, Praha 1998, ISBN 80-7178-269-
WEDLICHOVÁ, I. Preprimární edukace v psychologických, pedagogických a sociálních souvislostech, s.82, Ústí nad Labem 2010, ISBN 978-80-227-3228-4
Seznam doporučené literatury
BEČVÁŘOVÁ, Z. Současná mateřská škola a její řízení. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 154 s. ISBN 8071785377
HAVLÍK, R., HALÁSZOVÁ, V., PROKOP, J. Kapitoly ze sociologie výchovy, s. 63, Praha 1996, ISBN 80-
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009, str 179. ISBN 9788073676285
HORKÁ, H., SYSLOVÁ, Z. Studie k předškolní pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 121 s. ISBN 9788021054677
JANIŠ, K. LOUDOVÁ, I., Vybraná témata z teorie výchovy, s. 81-82, Hradec Králové 2011, ISBN 978-80-7435-113-6.
Kolektiv autorů. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. 45 s. ISBN 80-87000-00-5
KOŤÁTKOVÁ, Soňa. Dítě a mateřská škola. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. 193 s. ISBN 9788024715681
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha. Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-7178-006-5.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 4. Praha: Portál, 2007, 143 s. ISBN 9788073673253
MERTIN, V., GILLERNOVÁ, I., Psychologie pro učitelky mateřské školy, s.184, 2., rozš. a přeprac. vydání Portál Praha 2003, 2010, ISBN 987-80-7367-627-8.
STĚLEC,S. , MARHOUNOVÁ, J. , MARÁDOVÁ, J. , ŘEHULKA, E. , Kapitoly
z rodinné výchovy, s.74, Praha: 1992, ISBN 80-85298-84-8
SVOBODOVÁ, E.Vzdělávání v mateřské škole. školní a třídní program. Praha. Portál 2000, str. 186 1. vydání. ISBN 978 -80- 7367-774-9
SYSLOVÁ, Z. Studie k předškolní pedagogice. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011,str 70. ISBN 9788021054677
VÝROST, J. SLAMĚNÍK, I, ed. Aplikovaná sociální psychologie I, s.303, Praha 1998, ISBN 80-7178-269-
WEDLICHOVÁ, I. Preprimární edukace v psychologických, pedagogických a sociálních souvislostech, s.82, Ústí nad Labem 2010, ISBN 978-80-227-3228-4