Bakalářská práce se zabývá rozdílem ve vztahu k přírodě u žáků, kteří navštěvují skautský oddíl a u ostatních žáků ZŠ.
Teoretická část obsahuje historický vývoj skautingu a jaký význam v něm hraje příroda. Dále se zabývá environmentální výchovou na ZŠ.
Empirická část má za úkol zjistit postoje dotazovaných žáků k přírodě a zda je nějaký rozdíl ve vztahu k přírodě u dětí navštěvujících skautský oddíl a neskautů. Budou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníků předložených žákům 6. - 9.třídy na dvou základních školách v Praze a dětem ze skautského oddílu Vlci a Šedé vlčice. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny a diskutovány.
Anotace v angličtině
The bacalor thesis deals with the diference attitude to the nature of pupils who attend Scout troops and other primary school pupils.
The theoretical part includes historical development of scouting and the importace it plays in the nature. It also deals with environmantal education in schools.
The empirical part is to find out the surveyed students´ attitudes to the nature and whether there is any difference of childrern attending a scout troup and those who are not. There will be presented resuls of a quantitave research which was conducted by using questionnaires submitted to pupils from 6 to 9 grade classes of two elementary schools in Prague and to children attending scouts troups Vlci a Šedé vlčice. The results will be statistically anylazyzedand then discussed.
Klíčová slova
Skauting, Historie skautingu, Environmentální výchova, Příroda, Empirický výzkum, EVVO
Klíčová slova v angličtině
Scouting, History of Scouting, Environmental education, Nature, Empirical research, EVVO
Rozsah průvodní práce
62 s. (66 334znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozdílem ve vztahu k přírodě u žáků, kteří navštěvují skautský oddíl a u ostatních žáků ZŠ.
Teoretická část obsahuje historický vývoj skautingu a jaký význam v něm hraje příroda. Dále se zabývá environmentální výchovou na ZŠ.
Empirická část má za úkol zjistit postoje dotazovaných žáků k přírodě a zda je nějaký rozdíl ve vztahu k přírodě u dětí navštěvujících skautský oddíl a neskautů. Budou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován pomocí dotazníků předložených žákům 6. - 9.třídy na dvou základních školách v Praze a dětem ze skautského oddílu Vlci a Šedé vlčice. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny a diskutovány.
Anotace v angličtině
The bacalor thesis deals with the diference attitude to the nature of pupils who attend Scout troops and other primary school pupils.
The theoretical part includes historical development of scouting and the importace it plays in the nature. It also deals with environmantal education in schools.
The empirical part is to find out the surveyed students´ attitudes to the nature and whether there is any difference of childrern attending a scout troup and those who are not. There will be presented resuls of a quantitave research which was conducted by using questionnaires submitted to pupils from 6 to 9 grade classes of two elementary schools in Prague and to children attending scouts troups Vlci a Šedé vlčice. The results will be statistically anylazyzedand then discussed.
Klíčová slova
Skauting, Historie skautingu, Environmentální výchova, Příroda, Empirický výzkum, EVVO
Klíčová slova v angličtině
Scouting, History of Scouting, Environmental education, Nature, Empirical research, EVVO
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je věnována zjišťování rozdílu ve vztahu k přírodě u žáků, kteří navštěvují skautský oddíl a u ostatních žáků ZŠ. Teoretická část bude obsahovat historický vývoj skautingu a jaký význam v něm hraje příroda. Dále se bude zabývat environmentální výchovou na ZŠ. Empirická část bude provedena pomocí dotazníkového šetření, vycházejícího z již ověřených výzkumných nástrojů. Dotazník bude administrován žákům 6. - 9. třídy na dvou základních školách v Praze. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny a diskutovány.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je věnována zjišťování rozdílu ve vztahu k přírodě u žáků, kteří navštěvují skautský oddíl a u ostatních žáků ZŠ. Teoretická část bude obsahovat historický vývoj skautingu a jaký význam v něm hraje příroda. Dále se bude zabývat environmentální výchovou na ZŠ. Empirická část bude provedena pomocí dotazníkového šetření, vycházejícího z již ověřených výzkumných nástrojů. Dotazník bude administrován žákům 6. - 9. třídy na dvou základních školách v Praze. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny a diskutovány.
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Marie. ABC nejen pro skautky. Praha: IDEA SERVIS, 1996. ISBN 80-85970-06-6
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8
KASPER,Tomáš, KASPEROVÁ,Dana. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2429-4
Kolektiv autorů. Skauting. Liberec: Skauting, 1995. ISBN 80-85421-16-X
PECHA, Libor. Woodcraft. Lesní moudrost a lesní bratrstvo. Olomouc: Votobia, 1999. ISBN 80-7198-353-
SETON, E. T. Kniha lesní moudrosti. Praha: Olympia, 1991. ISBN 80-7033-084-8,
SVOJSÍK, Antonín Benjamin. Základy junáctví. Praha: Merkur, 1991. ISBN 80-7032-001-X
ŠIMONOVÁ, Petra, ŠEBEŠOVÁ, Petra. Environmentální výchova pro ŽŠ a SŠ. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0503-6
VOSÁTKA, Mirko. Skautův rok v přírodě i v klubovně. Praha: Nakladatelství Kropáč a Kucharský, 1946. ISBN nedohledáno
Seznam doporučené literatury
ČERNÁ, Marie. ABC nejen pro skautky. Praha: IDEA SERVIS, 1996. ISBN 80-85970-06-6
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-147-8
KASPER,Tomáš, KASPEROVÁ,Dana. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2429-4
Kolektiv autorů. Skauting. Liberec: Skauting, 1995. ISBN 80-85421-16-X
PECHA, Libor. Woodcraft. Lesní moudrost a lesní bratrstvo. Olomouc: Votobia, 1999. ISBN 80-7198-353-
SETON, E. T. Kniha lesní moudrosti. Praha: Olympia, 1991. ISBN 80-7033-084-8,
SVOJSÍK, Antonín Benjamin. Základy junáctví. Praha: Merkur, 1991. ISBN 80-7032-001-X
ŠIMONOVÁ, Petra, ŠEBEŠOVÁ, Petra. Environmentální výchova pro ŽŠ a SŠ. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0503-6
VOSÁTKA, Mirko. Skautův rok v přírodě i v klubovně. Praha: Nakladatelství Kropáč a Kucharský, 1946. ISBN nedohledáno