Tématem práce je pomíjivost, která se stále více odráží v dnešní době. Žijeme virtuální pracujeme v digitálním prostředí a svět poznáváme zprostředkovaně. Snažíme se po sobě zanechat monumenty, odkazy, něco, co nás přežije.
Mikroskopy snímají krev, kůži a vlas. Věci, které po nás zůstávají a jsou našimi stopami ve světě, se kombinují pomocí streamovacího programu a tvoří memento zániku. I když s tím nesouhlasíme a projekci vypneme, stále pod mikroskopy zůstane mikroskopický a biologický základ člověka, který se v průběhu času mění a rozkládá.
Anotace v angličtině
Topic of this thesis is transience which is more and more reflected in present time. We live virtual lives, we work in digital environment and we recognize the world only mediately. We are trying to leave behind monuments, legacies, something that will outlives us.
Microscopes record blood, skin and piece of hair. Our left-overs, our footprints in the world are combined through streaming programme and create a reminder of extinction. Even if we would disagree and turn off the projection, still there will be left microscopic and biological basis of
a human that is decomposed during the time.
Klíčová slova
věda, mikroskop, poznávání, struktura, monument, technologie
Tématem práce je pomíjivost, která se stále více odráží v dnešní době. Žijeme virtuální pracujeme v digitálním prostředí a svět poznáváme zprostředkovaně. Snažíme se po sobě zanechat monumenty, odkazy, něco, co nás přežije.
Mikroskopy snímají krev, kůži a vlas. Věci, které po nás zůstávají a jsou našimi stopami ve světě, se kombinují pomocí streamovacího programu a tvoří memento zániku. I když s tím nesouhlasíme a projekci vypneme, stále pod mikroskopy zůstane mikroskopický a biologický základ člověka, který se v průběhu času mění a rozkládá.
Anotace v angličtině
Topic of this thesis is transience which is more and more reflected in present time. We live virtual lives, we work in digital environment and we recognize the world only mediately. We are trying to leave behind monuments, legacies, something that will outlives us.
Microscopes record blood, skin and piece of hair. Our left-overs, our footprints in the world are combined through streaming programme and create a reminder of extinction. Even if we would disagree and turn off the projection, still there will be left microscopic and biological basis of
a human that is decomposed during the time.
Klíčová slova
věda, mikroskop, poznávání, struktura, monument, technologie
1. Stanovení tématu a volba cílů
2. Studium odborné literatury
3. Práce na praktické části
4. Práce na teoretické části
5. Realizace praktické části
6. Odevzdání konečné podoby bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Stanovení tématu a volba cílů
2. Studium odborné literatury
3. Práce na praktické části
4. Práce na teoretické části
5. Realizace praktické části
6. Odevzdání konečné podoby bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
CAVALLUCCI, Fabio. Post monument: [XIV Biennale internazionale di scultura a Carrara]. Milano: Silvana Editoriale, c2010. ISBN 9788836617494.
FLUSSER, Vilém. Moc obrazu: výbor filosofických textů z 80. a 90. let. Editor Milena SLAVICKÁ, editor Jiří FIALA. Praha: Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění, 1996.
FLUSSER, Vilém. Do universa technických obrazů. 1. vyd. Přeložil Jiří FIALA. Praha: OSVU, 2001. ISBN 80-238-7569-8.
SALTZMAN, Lisa. Making memory matter: strategies of remembrance in contemporary art. Chicago: University of Chicago Press, c2006. ISBN 0-226-73408-0.
Seznam doporučené literatury
CAVALLUCCI, Fabio. Post monument: [XIV Biennale internazionale di scultura a Carrara]. Milano: Silvana Editoriale, c2010. ISBN 9788836617494.
FLUSSER, Vilém. Moc obrazu: výbor filosofických textů z 80. a 90. let. Editor Milena SLAVICKÁ, editor Jiří FIALA. Praha: Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění, 1996.
FLUSSER, Vilém. Do universa technických obrazů. 1. vyd. Přeložil Jiří FIALA. Praha: OSVU, 2001. ISBN 80-238-7569-8.
SALTZMAN, Lisa. Making memory matter: strategies of remembrance in contemporary art. Chicago: University of Chicago Press, c2006. ISBN 0-226-73408-0.