Tato výtvarně pedagogická bakalářská práce vychází z výtvarně pedagogického projektu, který proběhl v rámci série letních výtvarných škol Teen Age University UJEP v letech 2013 2015. Práce popisuje strategii vedení dětské skupiny na projektu Filmové školy.
V jednotlivých kapitolách se věnuje: motivaci, komunikaci, vlastní tvůrčí práci a schopnosti reflexe u dětí různých věkových skupin. Teoretická část práce se zabývá tématem filmu a filmové tvorby, stručně reflektuje historii filmové tvorby a poukazuje na možnosti využití ve vyučování (v rámci letních škol a projektových dnů).
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is based on a pedagogical art project, which took place during series of summer schools within Teen Age University UJEP between 2013 and 2015. This thesis analyses a strategy of leading a group of children on a Film school project.
In the individual chapters, the thesis examines motivation, communication, author's own creative work and the ability of self-reflection in children of different ages. The theoretical part of the thesis deals with the subject of film and filmmaking, it briefly touches on the history of filmmaking and shows its possible use in teaching (within summer schools and project days).
Klíčová slova
Motivace, Koordinace, Komunikace, Skupinová práce, Výtvarná dílna, Filmová tvorba
Klíčová slova v angličtině
Motivation, Coordination, Communication, Group work, Art workshop, Film production
Rozsah průvodní práce
59 s. (97 686 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato výtvarně pedagogická bakalářská práce vychází z výtvarně pedagogického projektu, který proběhl v rámci série letních výtvarných škol Teen Age University UJEP v letech 2013 2015. Práce popisuje strategii vedení dětské skupiny na projektu Filmové školy.
V jednotlivých kapitolách se věnuje: motivaci, komunikaci, vlastní tvůrčí práci a schopnosti reflexe u dětí různých věkových skupin. Teoretická část práce se zabývá tématem filmu a filmové tvorby, stručně reflektuje historii filmové tvorby a poukazuje na možnosti využití ve vyučování (v rámci letních škol a projektových dnů).
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is based on a pedagogical art project, which took place during series of summer schools within Teen Age University UJEP between 2013 and 2015. This thesis analyses a strategy of leading a group of children on a Film school project.
In the individual chapters, the thesis examines motivation, communication, author's own creative work and the ability of self-reflection in children of different ages. The theoretical part of the thesis deals with the subject of film and filmmaking, it briefly touches on the history of filmmaking and shows its possible use in teaching (within summer schools and project days).
Klíčová slova
Motivace, Koordinace, Komunikace, Skupinová práce, Výtvarná dílna, Filmová tvorba
Klíčová slova v angličtině
Motivation, Coordination, Communication, Group work, Art workshop, Film production
Zásady pro vypracování
studium literatury
příprava podkladů pro výtvarné dílny
vedení dětské skupiny, tvorba filmů
práce v pc programech Adobe Premiere a Adobe Master Effect (práce s klíčovacím plátnem)
reflexe
Zásady pro vypracování
studium literatury
příprava podkladů pro výtvarné dílny
vedení dětské skupiny, tvorba filmů
práce v pc programech Adobe Premiere a Adobe Master Effect (práce s klíčovacím plátnem)
reflexe
Seznam doporučené literatury
Fišer, Havlík, Horáček. Slovem ackí obrazem. Muni press, Brno, 2012, ISBN 978-80-210-5389-2
Babyrádová, Hana. Výtvarná dílna. Triton, 2005, ISBN 978-80-705-0
Sitná,D. Metody aktivního vyučování. Portál, Praha, 2009, ISBN 978-807367-246-1
SLAVÍK,J.: Didaktika výtvarné výchovy, Praha 1990. ISBN 80-7038-131-0
Jerzy Plazewski: Dějiny filmu 1895-2005, Academia, Praha, 2009,ISBN 978-80-200-1689-8
Ronald Bergan: Film - Velký ilustrovaný průvodce, 2008, ISBN 978-80-7391-136-2
Seznam doporučené literatury
Fišer, Havlík, Horáček. Slovem ackí obrazem. Muni press, Brno, 2012, ISBN 978-80-210-5389-2
Babyrádová, Hana. Výtvarná dílna. Triton, 2005, ISBN 978-80-705-0
Sitná,D. Metody aktivního vyučování. Portál, Praha, 2009, ISBN 978-807367-246-1
SLAVÍK,J.: Didaktika výtvarné výchovy, Praha 1990. ISBN 80-7038-131-0
Jerzy Plazewski: Dějiny filmu 1895-2005, Academia, Praha, 2009,ISBN 978-80-200-1689-8
Ronald Bergan: Film - Velký ilustrovaný průvodce, 2008, ISBN 978-80-7391-136-2