Práce se zabývá tvorbou šitých hraček podle předloh vytvořených dětmi mladšího školního věku, které jsou dlouhodobě umístěné v lázeňské léčebně Mánes v Karlových Varech. Samotné děti se mimo vytváření předloh podílejí také na výrobním procesu hračky. V teoretické části je pozornost věnována hračce, její historii a klasifikaci, umělcům, organizacím a akcím pracujícím s hračkou, problematice výroby hraček v Číně, charakteristice dítěte v období mladšího školního věku a haptickému vnímání. V praktické části práce je popsána její realizace. Konečnými výstupy praktické části práce jsou návrhy hraček, hračky a brožura.
Anotace v angličtině
The work deals with the formation tailored according to the models of toys made by children of primary school age who are in long-stay hospital Manes spa in Karlovy Vary. Children themselves off creating templates also involved in the manufacturing process of toys. The theoretical part focuses on the toy, its history and classification, artists, organizations and events working with the toy, the issue of toy production in China, the characteristics of the child during school age and haptickému perception. In the practical part describes its implementation. The final outcome of the practical part designs of toys, toys and brochure.
Klíčová slova
hračka, textil, tvořivost, fantazie, dětský výtvarný projev, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
toy, textiles, creativity, imagination, children's visual manifestation, younger school age
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tvorbou šitých hraček podle předloh vytvořených dětmi mladšího školního věku, které jsou dlouhodobě umístěné v lázeňské léčebně Mánes v Karlových Varech. Samotné děti se mimo vytváření předloh podílejí také na výrobním procesu hračky. V teoretické části je pozornost věnována hračce, její historii a klasifikaci, umělcům, organizacím a akcím pracujícím s hračkou, problematice výroby hraček v Číně, charakteristice dítěte v období mladšího školního věku a haptickému vnímání. V praktické části práce je popsána její realizace. Konečnými výstupy praktické části práce jsou návrhy hraček, hračky a brožura.
Anotace v angličtině
The work deals with the formation tailored according to the models of toys made by children of primary school age who are in long-stay hospital Manes spa in Karlovy Vary. Children themselves off creating templates also involved in the manufacturing process of toys. The theoretical part focuses on the toy, its history and classification, artists, organizations and events working with the toy, the issue of toy production in China, the characteristics of the child during school age and haptickému perception. In the practical part describes its implementation. The final outcome of the practical part designs of toys, toys and brochure.
Klíčová slova
hračka, textil, tvořivost, fantazie, dětský výtvarný projev, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
toy, textiles, creativity, imagination, children's visual manifestation, younger school age
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce
2. Studium odborné literatury
3. Práce na teoretické části
4. Realizace praktické části
5. Odevzdání konečné podoby bakalářské práce
Zásady pro vypracování
1. Volba tématu bakalářské práce
2. Studium odborné literatury
3. Práce na teoretické části
4. Realizace praktické části
5. Odevzdání konečné podoby bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. Praha: Portál, 203 s. ISBN 978-802-6204-992.
KOEPKE, Hermann a Ivan STEIGER. Tři stupně ve vývoji školního dítěte: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky : praktické podněty pro rodiče a pedagogy. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013, 277 s. ISBN 978-80-905222-2-0.
SLAVÍK, Jan, Vladimír STEIGER a Stanislav ŠTECH. Tvorba jako způsob poznávání: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky : praktické podněty pro rodiče a pedagogy. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. Praha: Karolinum, 2013, 538 s., [16] s. obr. příl. ISBN 978-802-4625-300.
STEIGER, Eva a Ivan STEIGER. Umění hraček dvou tisíciletí: obrázkový průvodce zlatým věkem historických hraček. 3., rozš. a upr. vyd., V České republice 1. Překlad Kateřina Bodnárová. V Praze: Karolinum, c2013, 304 s. ISBN 978-802-6051-084.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. V Praze: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 978-802-4609-560.
Seznam doporučené literatury
COGNET, Georges. Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. Praha: Portál, 203 s. ISBN 978-802-6204-992.
KOEPKE, Hermann a Ivan STEIGER. Tři stupně ve vývoji školního dítěte: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky : praktické podněty pro rodiče a pedagogy. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2013, 277 s. ISBN 978-80-905222-2-0.
SLAVÍK, Jan, Vladimír STEIGER a Stanislav ŠTECH. Tvorba jako způsob poznávání: sedmý, devátý a dvanáctý rok života z hlediska waldorfské pedagogiky : praktické podněty pro rodiče a pedagogy. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. Praha: Karolinum, 2013, 538 s., [16] s. obr. příl. ISBN 978-802-4625-300.
STEIGER, Eva a Ivan STEIGER. Umění hraček dvou tisíciletí: obrázkový průvodce zlatým věkem historických hraček. 3., rozš. a upr. vyd., V České republice 1. Překlad Kateřina Bodnárová. V Praze: Karolinum, c2013, 304 s. ISBN 978-802-6051-084.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 1. Překlad Kateřina Bodnárová. V Praze: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 978-802-4609-560.