Kouzelná země. Výtvarně pedagogický projekt.
Zvolila jsem si téma spolupráce a fantazie.
Spolupráce, která probíhala mezi mnou a mým dvanáctiletým bratrem Vojtěchem, který má bohatý vnitřní svět, jenž jsme se pokusili společně ztvárnit a transformovat prostřednictvím různých médií divákům vně. Důležitý byl i samotný proces tvorby, při němž jsme se učili, jak zvládat konflikty, nedorozumění a kooperovat. A také si vybírat, co chceme uveřejnit a co už nechat skryté. Výstupem jsou fotografie maxi-ilustrací na zdech bratrova pokoje, gify a autorská kniha.
Anotace v angličtině
Magic Land. Art-educational project.
I chose the topic of cooperation and imagination. Cooperation with my twelve years old brother Vojtěch who has a complicated and interesting inner world. And we tried to make it visible for viewrs from external world. We used various media for this. But creative process was also important because we learned how to cope with conflicts, misunderstandings and cooperate good. And finally what to choose for presentation to the public. The output of our work are photos of the walls of my brotherś room with maxi-illustrations, gifs and authorś book.
Klíčová slova
participace, výtvarně-pedagogická práce, fantazie, kooperace, autorská kniha, bakalářská práce, ilustrace
Kouzelná země. Výtvarně pedagogický projekt.
Zvolila jsem si téma spolupráce a fantazie.
Spolupráce, která probíhala mezi mnou a mým dvanáctiletým bratrem Vojtěchem, který má bohatý vnitřní svět, jenž jsme se pokusili společně ztvárnit a transformovat prostřednictvím různých médií divákům vně. Důležitý byl i samotný proces tvorby, při němž jsme se učili, jak zvládat konflikty, nedorozumění a kooperovat. A také si vybírat, co chceme uveřejnit a co už nechat skryté. Výstupem jsou fotografie maxi-ilustrací na zdech bratrova pokoje, gify a autorská kniha.
Anotace v angličtině
Magic Land. Art-educational project.
I chose the topic of cooperation and imagination. Cooperation with my twelve years old brother Vojtěch who has a complicated and interesting inner world. And we tried to make it visible for viewrs from external world. We used various media for this. But creative process was also important because we learned how to cope with conflicts, misunderstandings and cooperate good. And finally what to choose for presentation to the public. The output of our work are photos of the walls of my brotherś room with maxi-illustrations, gifs and authorś book.
Klíčová slova
participace, výtvarně-pedagogická práce, fantazie, kooperace, autorská kniha, bakalářská práce, ilustrace
Studium odborné literatury
Shromažďování informací
Realizace výtvarné části
Prezentování výsledků
Práce na textové části
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Shromažďování informací
Realizace výtvarné části
Prezentování výsledků
Práce na textové části
Seznam doporučené literatury
CASE, Caroline a Tessa DALLEY. Arteterapie s dětmi. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 175 s., 33 čb. fot. na příl. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-065-0.
CARPENTER, Humphrey. J.R.R. Tolkien: životopis. Praha: Mladá fronta, 1993, 260 s., 26 fotogr. na příl. ISBN 80-204-0409-0.
DAVID, Jiří. Století dítěte a výzva obrazů: (eseje). 2., rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 351 s., [4] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-210-4593-4.
DYTRTOVÁ, K. (2010) Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Ústí n.L.: Acta Universitatis UJEP Ústí nad Labem, 2010. 230 s. ISBN 978-80-7414-250-5
DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica: fikce a možné světy. Vyd. české 1. Praha: Karolinum, 2003, 311 s. ISBN 80-246-0735-2.
ŠEDÁ, Kateřina. Kateřina Šedá *1977. Praha: Tranzit, c2007, [56] l. v [10] obálkách. Tranzit series. ISBN 978-3-905770-95-7.
ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce. Vyd. 1. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2011, 292 s. Edice VVP AVU. ISBN 978-80-210-5707-4.
Seznam doporučené literatury
CASE, Caroline a Tessa DALLEY. Arteterapie s dětmi. 1. vyd. Praha: Portál, 1995, 175 s., 33 čb. fot. na příl. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7178-065-0.
CARPENTER, Humphrey. J.R.R. Tolkien: životopis. Praha: Mladá fronta, 1993, 260 s., 26 fotogr. na příl. ISBN 80-204-0409-0.
DAVID, Jiří. Století dítěte a výzva obrazů: (eseje). 2., rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 351 s., [4] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-210-4593-4.
DYTRTOVÁ, K. (2010) Interpretace a metody ve vizuálních oborech. Ústí n.L.: Acta Universitatis UJEP Ústí nad Labem, 2010. 230 s. ISBN 978-80-7414-250-5
DOLEŽEL, Lubomír. Heterocosmica: fikce a možné světy. Vyd. české 1. Praha: Karolinum, 2003, 311 s. ISBN 80-246-0735-2.
ŠEDÁ, Kateřina. Kateřina Šedá *1977. Praha: Tranzit, c2007, [56] l. v [10] obálkách. Tranzit series. ISBN 978-3-905770-95-7.
ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce. Vyd. 1. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2011, 292 s. Edice VVP AVU. ISBN 978-80-210-5707-4.