Bakalářská práce je orientována na problematiku kyberšikany v rámci primární či sekundární prevence na základních školách. Teoretická východiska práce tvoří aktuální poznatky z oblasti sociálně patologických a rizikových jevů, projevujících se v období školní docházky, se zvláštním zřetelem na problematiku rizikových jevů ve virtuálním prostředí. Výzkumné šetření, které je součástí práce, je orientováno na analýzu postupů prevence kyberšikany na základních školách. V rámci realizace šetření bylo využito metody obsahové analýzy strategických dokumentů škol v oblasti primární prevence a rovněž metody dotazování v kombinaci se situační metodou. Výzkumný vzorek bude tvořen pedagogy a žáky vybraných základních škol na Teplicku. Výstupem práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zefektivnění prevence tohoto závažného rizikového jevu na základních školách
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the issue of cyberbullying within the primary or secondary prevention in primary schools. The theoretical basis of the work consists of current knowledge in the field of socio-pathological and risk phenomena that manifest in the school, with particular attention to the issue of risk phenomena in a virtual environment. The research survey which is part of the work is focused on the analysis of procedures for prevention of cyberbullying in primary schools. In implementing the survey were used methods for content analysis of strategic documents of schools in primary prevention and also methods of questioning in combination with situational method. The research sample will consist of pedagogues and pupils in selected primary schools in Teplice. The output of this work is structured formulation of recommendations for possible streamlining of prevention for this serious phenomenon in primary schools
Klíčová slova
agresor, oběť, šikana, kyberšikana, prostředí školy, následky šikany, řešení a prevence šikany, programy k zamezení šikany
Klíčová slova v angličtině
Aggressor, victim, chicane, cyberchicane, school environment, consequences of chicane, solutions and prevention of chicane, prevention programs against chicane
Rozsah průvodní práce
97
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je orientována na problematiku kyberšikany v rámci primární či sekundární prevence na základních školách. Teoretická východiska práce tvoří aktuální poznatky z oblasti sociálně patologických a rizikových jevů, projevujících se v období školní docházky, se zvláštním zřetelem na problematiku rizikových jevů ve virtuálním prostředí. Výzkumné šetření, které je součástí práce, je orientováno na analýzu postupů prevence kyberšikany na základních školách. V rámci realizace šetření bylo využito metody obsahové analýzy strategických dokumentů škol v oblasti primární prevence a rovněž metody dotazování v kombinaci se situační metodou. Výzkumný vzorek bude tvořen pedagogy a žáky vybraných základních škol na Teplicku. Výstupem práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zefektivnění prevence tohoto závažného rizikového jevu na základních školách
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the issue of cyberbullying within the primary or secondary prevention in primary schools. The theoretical basis of the work consists of current knowledge in the field of socio-pathological and risk phenomena that manifest in the school, with particular attention to the issue of risk phenomena in a virtual environment. The research survey which is part of the work is focused on the analysis of procedures for prevention of cyberbullying in primary schools. In implementing the survey were used methods for content analysis of strategic documents of schools in primary prevention and also methods of questioning in combination with situational method. The research sample will consist of pedagogues and pupils in selected primary schools in Teplice. The output of this work is structured formulation of recommendations for possible streamlining of prevention for this serious phenomenon in primary schools
Klíčová slova
agresor, oběť, šikana, kyberšikana, prostředí školy, následky šikany, řešení a prevence šikany, programy k zamezení šikany
Klíčová slova v angličtině
Aggressor, victim, chicane, cyberchicane, school environment, consequences of chicane, solutions and prevention of chicane, prevention programs against chicane
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude orientována na problematiku kyberšikany v rámci primární či sekundární prevence na základních školách. Teoretická východiska práce tvoří aktuální poznatky z oblasti sociálně patologických a rizikových jevů, projevujících se v období školní docházky, se zvláštním zřetelem na problematiku rizikových jevů ve virtuálním prostředí. Výzkumné šetření, které je součástí práce, je orientováno na analýzu postupů prevence kyberšikany na základních školách. V rámci realizace šetření bude využito metody obsahové analýzy strategických dokumentů škol v oblasti primární prevence a rovněž metody dotazování v kombinaci se situační metodou. Výzkumný vzorek bude tvořen pedagogy a žáky vybraných základních škol na Teplicku. Výstupem práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zefektivnění prevence tohoto závažného rizikového jevu na základních školách.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude orientována na problematiku kyberšikany v rámci primární či sekundární prevence na základních školách. Teoretická východiska práce tvoří aktuální poznatky z oblasti sociálně patologických a rizikových jevů, projevujících se v období školní docházky, se zvláštním zřetelem na problematiku rizikových jevů ve virtuálním prostředí. Výzkumné šetření, které je součástí práce, je orientováno na analýzu postupů prevence kyberšikany na základních školách. V rámci realizace šetření bude využito metody obsahové analýzy strategických dokumentů škol v oblasti primární prevence a rovněž metody dotazování v kombinaci se situační metodou. Výzkumný vzorek bude tvořen pedagogy a žáky vybraných základních škol na Teplicku. Výstupem práce je formulace strukturovaných doporučení pro možné zefektivnění prevence tohoto závažného rizikového jevu na základních školách.
Seznam doporučené literatury
SEZNAM DOPORUČENÉ LITERATURY:
1. VÁGNEROVÁ, Kateřina. Minimalizace šikany: praktické rady pro rodiče. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-807-3676-117.
2. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008, 870 s. ISBN 978-80-7367-414-4.
3. CENKOVÁ, Tamara., LANGROVÁ, Monika. Jak přežít pubertu svých dětí. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 166 s. ISBN 978-80-247-2913-8.
4. KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 255 s. ISBN 80-717-8513-X.
5. ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Vyd. 1. Překlad Ondřej Vágner. Praha: Portál, 2011, 97 s. ISBN 978-807-3679-842.
6. KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 332 s. ISBN 978-807-3678-715.
Seznam doporučené literatury
SEZNAM DOPORUČENÉ LITERATURY:
1. VÁGNEROVÁ, Kateřina. Minimalizace šikany: praktické rady pro rodiče. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 152 s. ISBN 978-807-3676-117.
2. VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 4., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2008, 870 s. ISBN 978-80-7367-414-4.
3. CENKOVÁ, Tamara., LANGROVÁ, Monika. Jak přežít pubertu svých dětí. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 166 s. ISBN 978-80-247-2913-8.
4. KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 255 s. ISBN 80-717-8513-X.
5. ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. Vyd. 1. Překlad Ondřej Vágner. Praha: Portál, 2011, 97 s. ISBN 978-807-3679-842.
6. KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 332 s. ISBN 978-807-3678-715.