Cíl práce: Cílem práce je zjistit jak jsou mladé dívky připravené na prohlídky u ženského lékaře a zda včasná a cílená edukace měla vliv na první gynekologické vyšetření.
Název a sídlo pracoviště: UJEP Fakulta zdravotnických studií Ústí nad Labem, Střední zdravotnická škola o.p.s. Mělník
Metodika: Pro tento výzkum byl použit nestandardizovaný dotazník. Do studie bylo zapojeno 95 dívek ve věku od 16 do 18 let, tedy dívek studujících střední školu, které již podstoupili první gynekologické vyšetření. Pro výzkum byl použit nestandardizovaný dotazník obsahující 16 otázek.
Výsledky: Z výsledků dotazníků, které dívky vyplnili, vyplynulo, že dívky byly edukovány v největším počtu matkou a tato edukace byla podle dívek braná jako dostačující. Tyto informace se poté ověřili v otázkách týkající se základních informací o gynekologickém vyšetření.
Závěr: Cílem této práce bylo zjistit efektivitu edukace a vliv na gynekologické vyšetření, kdy se zjistilo, že podané informace měli pozitivní vliv na snížení strachu a obav před vyšetřením.
Anotace v angličtině
Target work: The aim is to find out how young girls are ready for examination by a female doctor and whether timely and targeted education had an impact on the first gynecological examination.
Name and work place: UJEP Fakulta zdravotnických studií v Ústí nad Labem, Střední zdravotnická škola o.p.s. Mělník
Methods: For this research was used standard questionnaire. The study involved 95 girls aged 16 to 18 years, girls studying high school, who have already undergone the first gynecological examination. Research was used standard questionnaire containing 16 questions.
Results: The results of questionnaires filled out by the girls showed that girls were 'education in the largest number of mother and this was by education of girls taken as sufficient. This information is then verified in issues related to basic information about gynecological examination.
Conclusion: The aim of this study was to determine the effectiveness and impact of education on gynecological examination, it was discovered that the submitted information had a positive effect on reducing fear and anxiety before the test.
Klíčová slova
Gynekologické vyšetření, edukace, přístup gynekologa
Klíčová slova v angličtině
The first gynecological examination, education, basic anatomy of the genitál organs, access gynecologist
Rozsah průvodní práce
54 s. + 1 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cíl práce: Cílem práce je zjistit jak jsou mladé dívky připravené na prohlídky u ženského lékaře a zda včasná a cílená edukace měla vliv na první gynekologické vyšetření.
Název a sídlo pracoviště: UJEP Fakulta zdravotnických studií Ústí nad Labem, Střední zdravotnická škola o.p.s. Mělník
Metodika: Pro tento výzkum byl použit nestandardizovaný dotazník. Do studie bylo zapojeno 95 dívek ve věku od 16 do 18 let, tedy dívek studujících střední školu, které již podstoupili první gynekologické vyšetření. Pro výzkum byl použit nestandardizovaný dotazník obsahující 16 otázek.
Výsledky: Z výsledků dotazníků, které dívky vyplnili, vyplynulo, že dívky byly edukovány v největším počtu matkou a tato edukace byla podle dívek braná jako dostačující. Tyto informace se poté ověřili v otázkách týkající se základních informací o gynekologickém vyšetření.
Závěr: Cílem této práce bylo zjistit efektivitu edukace a vliv na gynekologické vyšetření, kdy se zjistilo, že podané informace měli pozitivní vliv na snížení strachu a obav před vyšetřením.
Anotace v angličtině
Target work: The aim is to find out how young girls are ready for examination by a female doctor and whether timely and targeted education had an impact on the first gynecological examination.
Name and work place: UJEP Fakulta zdravotnických studií v Ústí nad Labem, Střední zdravotnická škola o.p.s. Mělník
Methods: For this research was used standard questionnaire. The study involved 95 girls aged 16 to 18 years, girls studying high school, who have already undergone the first gynecological examination. Research was used standard questionnaire containing 16 questions.
Results: The results of questionnaires filled out by the girls showed that girls were 'education in the largest number of mother and this was by education of girls taken as sufficient. This information is then verified in issues related to basic information about gynecological examination.
Conclusion: The aim of this study was to determine the effectiveness and impact of education on gynecological examination, it was discovered that the submitted information had a positive effect on reducing fear and anxiety before the test.
Klíčová slova
Gynekologické vyšetření, edukace, přístup gynekologa
Klíčová slova v angličtině
The first gynecological examination, education, basic anatomy of the genitál organs, access gynecologist
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a analýza rešeršních zdrojů
2. Vymezení pojmů gynekologického vyšetření
3. Stanovení úkolu a hypotéz
4. Výběr hodnotícího nástroje
5. Sběr dat a jejich zpracování
6. Porovnání výsledků
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a analýza rešeršních zdrojů
2. Vymezení pojmů gynekologického vyšetření
3. Stanovení úkolu a hypotéz
4. Výběr hodnotícího nástroje
5. Sběr dat a jejich zpracování
6. Porovnání výsledků
Seznam doporučené literatury
KUDELA, Milan a kolektiv. Základy porodnictví a gynekologie. 2.vyd. naklad. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, 2008. 273 s. ISBN 978-80-244-1975-6.
LAASER, Mark. Jak mluvit s dětmi o sexu. 1. vydání. Praha: Samuel, Biblická práce pro děti, 2004. 183 s. ISBN 1-57856-199- x.
HOŘEJŠÍ J. Gynekologické problémy u děvčátek a dospívajících dívek Praha: Grada 2003 1. vydání 129 s. ISBN 80-247-0553-2.
ALTCHEK A., DELIGDISCH L. Pediatric, adolescent & young adult gynecology nakladatelství WILEY-BLACKWELL. 2009. 499 s. ISBN978-1-4051-5347-8.
Česká gynekologie: časopis České gynekologické a porodnické společnosti. Praha: Česká lékařská společnost J.E.Purkyně, 1994-, ISSN 1210-7832
KOCÍKOVÁ, Lenka. Připravenost dívek v období pubescence na první gynekologickou prohlídku. Ústí nad Labem, 2012. Bakalářská práce. UJEP
Seznam doporučené literatury
KUDELA, Milan a kolektiv. Základy porodnictví a gynekologie. 2.vyd. naklad. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004, 2008. 273 s. ISBN 978-80-244-1975-6.
LAASER, Mark. Jak mluvit s dětmi o sexu. 1. vydání. Praha: Samuel, Biblická práce pro děti, 2004. 183 s. ISBN 1-57856-199- x.
HOŘEJŠÍ J. Gynekologické problémy u děvčátek a dospívajících dívek Praha: Grada 2003 1. vydání 129 s. ISBN 80-247-0553-2.
ALTCHEK A., DELIGDISCH L. Pediatric, adolescent & young adult gynecology nakladatelství WILEY-BLACKWELL. 2009. 499 s. ISBN978-1-4051-5347-8.
Česká gynekologie: časopis České gynekologické a porodnické společnosti. Praha: Česká lékařská společnost J.E.Purkyně, 1994-, ISSN 1210-7832
KOCÍKOVÁ, Lenka. Připravenost dívek v období pubescence na první gynekologickou prohlídku. Ústí nad Labem, 2012. Bakalářská práce. UJEP
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka od obhajoby své bakalářské práce odstoupila.