Bakalářská práce se zabývá problematikou kurzovní výuky na středních školách na Litoměřicku. Cílem je přispět k řešení problematiky kurzovní výuky na středních školách na Litoměřicku. Výzkum se prostřednictvím ankety zaměřil na zimní a letní kurzy aktivit v přírodě, které jednotlivé střední školy pořádají. Dále práce zjišťuje náplň jednotlivých kurzů, tj. provozované aktivity. Anketa se také zaměřuje na časové vytížení jednotlivých aktivit, z čehož lze vyhodnotit, které činnosti výrazně dominují nad ostatními, popřípadě jaké druhy aktivit v přírodě se v kurzovních výukách objevují nejčastěji. Výsledky šetření jsou shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní přehled hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných středních školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis looks into the problematics of course tuition on high school in region of Litoměřice. Objective of this thesis makes a contribute to the solution of the problematics of course on high school in region of Litoměřice. Thru survey this research focuses on summer and winter courses which are concentrated on outdoor acitivities which are organized by each high school. As a next point this thesis tries to find out the content of each engaged activity. This survey concentrates on time schedule of every single activity from which we can deduce which acitivities are dominating alternatively which acitivities appear the most in curses tutions. The results of the research are summoned into total statistics which offer complexe overview of the evalution of the situation of the cousre tution on choosen high schools.
Klíčová slova
aktivity v přírodě, kurzovní výuka, anketa, střední školy
Klíčová slova v angličtině
outdoor activities, course teaching, survey, high schools
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou kurzovní výuky na středních školách na Litoměřicku. Cílem je přispět k řešení problematiky kurzovní výuky na středních školách na Litoměřicku. Výzkum se prostřednictvím ankety zaměřil na zimní a letní kurzy aktivit v přírodě, které jednotlivé střední školy pořádají. Dále práce zjišťuje náplň jednotlivých kurzů, tj. provozované aktivity. Anketa se také zaměřuje na časové vytížení jednotlivých aktivit, z čehož lze vyhodnotit, které činnosti výrazně dominují nad ostatními, popřípadě jaké druhy aktivit v přírodě se v kurzovních výukách objevují nejčastěji. Výsledky šetření jsou shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní přehled hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných středních školách.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis looks into the problematics of course tuition on high school in region of Litoměřice. Objective of this thesis makes a contribute to the solution of the problematics of course on high school in region of Litoměřice. Thru survey this research focuses on summer and winter courses which are concentrated on outdoor acitivities which are organized by each high school. As a next point this thesis tries to find out the content of each engaged activity. This survey concentrates on time schedule of every single activity from which we can deduce which acitivities are dominating alternatively which acitivities appear the most in curses tutions. The results of the research are summoned into total statistics which offer complexe overview of the evalution of the situation of the cousre tution on choosen high schools.
Klíčová slova
aktivity v přírodě, kurzovní výuka, anketa, střední školy
Klíčová slova v angličtině
outdoor activities, course teaching, survey, high schools
Zásady pro vypracování
1. Teoretické seznámení se zadanou problematikou
2. Formulace cílů a úkolů práce
3. Metodologie práce
4. Anketa - dotazník
5. Zpracování výsledků
6. Diskuse a závěry práce
Zásady pro vypracování
1. Teoretické seznámení se zadanou problematikou
2. Formulace cílů a úkolů práce
3. Metodologie práce
4. Anketa - dotazník
5. Zpracování výsledků
6. Diskuse a závěry práce
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu, Praha, Karolinum 1997
Kovář, R., Blahuš, P. Aplikace vybraných statistikých metod v antropomotorice, Praha, UK 1989
Travers, B. Úvod do Pedagogického výzkumu, Praha, SPN 1968
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha, Karolinum 1995
LOUKA, O. AJ. Základy turistiky a sportů v přírodě. UJEP. Ústí n. L. 2010. ISBN 978-80-7414-302-1
Doležal,T. a Málek, P. Ekologické aspekty tělesné výchovy, sportu a turistiky. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 382-112-00
Směrnice MŠMT ČR
Seznam doporučené literatury
Hendl, J. Úvod do kvalitativního výzkumu, Praha, Karolinum 1997
Kovář, R., Blahuš, P. Aplikace vybraných statistikých metod v antropomotorice, Praha, UK 1989
Travers, B. Úvod do Pedagogického výzkumu, Praha, SPN 1968
Průcha, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha, Karolinum 1995
LOUKA, O. AJ. Základy turistiky a sportů v přírodě. UJEP. Ústí n. L. 2010. ISBN 978-80-7414-302-1
Doležal,T. a Málek, P. Ekologické aspekty tělesné výchovy, sportu a turistiky. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 382-112-00
Směrnice MŠMT ČR