Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v oblasti bankovního sektoru. Cílem této práce je vypracovat přehled o nástrojích marketingové komunikace, porovnat nástroje vybraných českých bank a navrhnout nové přístupy, které by přispěly k efektivnější marketingové komunikaci. První část této práce obsahuje teoretickou charakteristiku bankovního marketingového mixu a marketingového komunikačního mixu. Následně jsem zpracovala analýzu nástrojů marketingové komunikace u bank ČSOB, UniCredit Bank, Komerční banky a České spořitelny a v další kapitole na základě předchozí analýzy a dotazníkového šetření provedla komparaci těchto nástrojů. V poslední kapitole jsem uvedla návrh nových přístupů, které by podle mě přispěly k efektivnější marketingové komunikaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on marketing communication in the banking sector. The main of this work is to develop an overview of the tools of marketing communication tools to compare selected Czech banks and to propose new approaches that would contribute to more effective marketing communications. The first part contains the theoretical characteristics of bank marketing mix and marketing communication mix. Then I prepared an analysis of marketing communication tools at CSOB bank, UniCredit Bank, Commercial Bank and Czech Savings Bank and in the next chapter on the previous analysis and questionnaire survey conducted comparison of these tools. In the last chapter I introduced the design of new approaches that I think contribute to more effective marketing communications.
Klíčová slova
bankovní sektor, produkt, cena, distribuce, marketingová komunikace, reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations, direct marketing
Klíčová slova v angličtině
banking sector, product, price, place, promotion, advertising, personal sales, sales promotion, public relations, direct marketing
Rozsah průvodní práce
54 s. (91 077 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci v oblasti bankovního sektoru. Cílem této práce je vypracovat přehled o nástrojích marketingové komunikace, porovnat nástroje vybraných českých bank a navrhnout nové přístupy, které by přispěly k efektivnější marketingové komunikaci. První část této práce obsahuje teoretickou charakteristiku bankovního marketingového mixu a marketingového komunikačního mixu. Následně jsem zpracovala analýzu nástrojů marketingové komunikace u bank ČSOB, UniCredit Bank, Komerční banky a České spořitelny a v další kapitole na základě předchozí analýzy a dotazníkového šetření provedla komparaci těchto nástrojů. V poslední kapitole jsem uvedla návrh nových přístupů, které by podle mě přispěly k efektivnější marketingové komunikaci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on marketing communication in the banking sector. The main of this work is to develop an overview of the tools of marketing communication tools to compare selected Czech banks and to propose new approaches that would contribute to more effective marketing communications. The first part contains the theoretical characteristics of bank marketing mix and marketing communication mix. Then I prepared an analysis of marketing communication tools at CSOB bank, UniCredit Bank, Commercial Bank and Czech Savings Bank and in the next chapter on the previous analysis and questionnaire survey conducted comparison of these tools. In the last chapter I introduced the design of new approaches that I think contribute to more effective marketing communications.
Klíčová slova
bankovní sektor, produkt, cena, distribuce, marketingová komunikace, reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations, direct marketing
Klíčová slova v angličtině
banking sector, product, price, place, promotion, advertising, personal sales, sales promotion, public relations, direct marketing
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vypracovat přehled o nástrojích marketingové komunikace, porovnat nástroje vybraných českých bank a navrhnout nové přístupy, které by přispěly k efektivnější marketingové komunikaci.
Struktura práce:
1. Marketingová komunikace
2. Analýza nástrojů marketingové komunikace u vybraných bank
3. Komparace nástrojů marketingové komunikace jednotlivých bank
4. Návrh nových přístupů a moderních forem komunikace v bankovním sektoru
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vypracovat přehled o nástrojích marketingové komunikace, porovnat nástroje vybraných českých bank a navrhnout nové přístupy, které by přispěly k efektivnější marketingové komunikaci.
Struktura práce:
1. Marketingová komunikace
2. Analýza nástrojů marketingové komunikace u vybraných bank
3. Komparace nástrojů marketingové komunikace jednotlivých bank
4. Návrh nových přístupů a moderních forem komunikace v bankovním sektoru
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, PHILIP a KELLER, KEVIN LANE: Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
2. POLOUČEK, STANISLAV a kol.: Bankovnictví. Druhé vydání. Praha: C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-491-9
3. PŘIKRYLOVÁ, JANA a JAHODOVÁ, HANA: Moderní marketingová komunikace. První vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3622-8
4. SVOBODA, VÁCLAV: Public relations - moderně a účinně. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
5. VAŠTÍKOVÁ, MIROSLAVA: Marketing služeb - efektivně a moderně. První vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2721-9
Seznam doporučené literatury
1. KOTLER, PHILIP a KELLER, KEVIN LANE: Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4150-5
2. POLOUČEK, STANISLAV a kol.: Bankovnictví. Druhé vydání. Praha: C. H. Beck, 2013. ISBN 978-80-7400-491-9
3. PŘIKRYLOVÁ, JANA a JAHODOVÁ, HANA: Moderní marketingová komunikace. První vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3622-8
4. SVOBODA, VÁCLAV: Public relations - moderně a účinně. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
5. VAŠTÍKOVÁ, MIROSLAVA: Marketing služeb - efektivně a moderně. První vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2721-9