Cílem bakalářské práce na téma Digitální distribuce a pirátství PC her, je zjistit nejčastější příčiny pirátství u PC her a navrhnout možná řešení pro snížení pirátství jako eticky nepřijatelného jevu. Teoretická část je dělena na dvě části, z nichž první obsahuje seznámení s digitální distribucí obecně a pak konkrétním zaměřením na digitální distribuci PC her. Druhá část zahrnuje seznámení s herním pirátstvím, distribuční kanály pirátství her a způsoby obrany proti pirátství. Praktická část obsahuje interpretaci vlastního šetření, jež bylo prováděno pomocí dotazníku v rámci České republiky, vyhodnocování různých příčin a postojů k pirátství PC her a hledání způsobů, jakými by bylo možné toto pirátství snížit.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis on topic Digital distribution and PC games piracy is to find out the most often causes of PC games piracy and to offer a possible solutions for reducing piracy rate of the PC games as ethically unacceptable phenomenon. Theoretical part is divided in two parts, of which the first part contains introduction to digital distribution generally and then specifically with focus on digital distribution of PC games and the second part contains introduction to gaming piracy, distribution channels for piracy of PC games and ways of defence against piracy. Practical part contains interpretation of own survey, that has been done by questionnaire within Czech Republic, evaluation of different causes and attitudes to the piracy of PC games and looking for ways how to possibly reduce piracy.
Klíčová slova
digitální distribuce, marketing digitální distribuce, pirátství počítačových her, příčiny pirátství, snížení pirátství PC her
Klíčová slova v angličtině
digital distribution, marketing of digital distribution, piracy of computer games, causes of piracy, reduction of PC games piracy
Rozsah průvodní práce
80 s. (130 693 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce na téma Digitální distribuce a pirátství PC her, je zjistit nejčastější příčiny pirátství u PC her a navrhnout možná řešení pro snížení pirátství jako eticky nepřijatelného jevu. Teoretická část je dělena na dvě části, z nichž první obsahuje seznámení s digitální distribucí obecně a pak konkrétním zaměřením na digitální distribuci PC her. Druhá část zahrnuje seznámení s herním pirátstvím, distribuční kanály pirátství her a způsoby obrany proti pirátství. Praktická část obsahuje interpretaci vlastního šetření, jež bylo prováděno pomocí dotazníku v rámci České republiky, vyhodnocování různých příčin a postojů k pirátství PC her a hledání způsobů, jakými by bylo možné toto pirátství snížit.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis on topic Digital distribution and PC games piracy is to find out the most often causes of PC games piracy and to offer a possible solutions for reducing piracy rate of the PC games as ethically unacceptable phenomenon. Theoretical part is divided in two parts, of which the first part contains introduction to digital distribution generally and then specifically with focus on digital distribution of PC games and the second part contains introduction to gaming piracy, distribution channels for piracy of PC games and ways of defence against piracy. Practical part contains interpretation of own survey, that has been done by questionnaire within Czech Republic, evaluation of different causes and attitudes to the piracy of PC games and looking for ways how to possibly reduce piracy.
Klíčová slova
digitální distribuce, marketing digitální distribuce, pirátství počítačových her, příčiny pirátství, snížení pirátství PC her
Klíčová slova v angličtině
digital distribution, marketing of digital distribution, piracy of computer games, causes of piracy, reduction of PC games piracy
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit nejčastější důvody pirátství PC her a navrhnout možná řešení pro snížení pirátství PC her jako eticky nepřijatelného jevu.
Struktura práce:
1.Teorie digitální distribuce knižní, hudební, filmový a herní
2.Pirátství PC her vlivy, ochrany, způsoby pirátství
3.Místní šetření - názory na digitální distribuci PC her, pirátství
4.Návrhy a doporučení možného snížení PC pirátství
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit nejčastější důvody pirátství PC her a navrhnout možná řešení pro snížení pirátství PC her jako eticky nepřijatelného jevu.
Struktura práce:
1.Teorie digitální distribuce knižní, hudební, filmový a herní
2.Pirátství PC her vlivy, ochrany, způsoby pirátství
3.Místní šetření - názory na digitální distribuci PC her, pirátství
4.Návrhy a doporučení možného snížení PC pirátství
Seznam doporučené literatury
1. BOTHUN, D., DRISCOLL L., LIEBERMAN M., YATSKO M., The evolution of video gaming and content consumption. In: [online]. 1. vyd. USA: PwC, 2012 [cit. 2014-04-30]. Dostupné z: http://www.pwc.com/us/en/industry/entertainment-media/publications/assets/pwc-video-gaming-and-content-consumption.pdf
2. DEPOORTER, B., What happened to video game piracy?. Communications of the ACM. 2014-05-01, vol. 57, issue 5, s. 33-34. DOI: 10.1145/2594289. Dostupné z:http://dl.acm.org/citation.cfm?doid=2594413.2594289.
3. DRACHEN, A., BAUER, K., VEITCH, R. W. D. Distribution of digital games via BitTorrent. 1. vyd. New York: ACM, 2011. ISBN 978-1-4503-0816-8. Dostupné z:http://www.mit.edu/
ke23793/papers/Drahchenetal_paperID16.pdf.
4. ENTAERTAIMENT SOFTWARE ASSOCIATION, Essential Facts About The Computer And Video Game Industry. USA: Entertaiment software association, 2013. Dostupné z:http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2013.pdf.
5. LIANG, J., Phau. I., Y., "A proposed study on illegal downloading of video games." 2010 In Australian and New Zealand Marketing Academy Conference, Nov 29, 2010, Christchurch, New Zealand: Australian and New Zealand Marketing Academy. Dostupné z: http://anzmac2010.org/proceedings/pdf/anzmac10Final00440.pdf.
Seznam doporučené literatury
1. BOTHUN, D., DRISCOLL L., LIEBERMAN M., YATSKO M., The evolution of video gaming and content consumption. In: [online]. 1. vyd. USA: PwC, 2012 [cit. 2014-04-30]. Dostupné z: http://www.pwc.com/us/en/industry/entertainment-media/publications/assets/pwc-video-gaming-and-content-consumption.pdf
2. DEPOORTER, B., What happened to video game piracy?. Communications of the ACM. 2014-05-01, vol. 57, issue 5, s. 33-34. DOI: 10.1145/2594289. Dostupné z:http://dl.acm.org/citation.cfm?doid=2594413.2594289.
3. DRACHEN, A., BAUER, K., VEITCH, R. W. D. Distribution of digital games via BitTorrent. 1. vyd. New York: ACM, 2011. ISBN 978-1-4503-0816-8. Dostupné z:http://www.mit.edu/
ke23793/papers/Drahchenetal_paperID16.pdf.
4. ENTAERTAIMENT SOFTWARE ASSOCIATION, Essential Facts About The Computer And Video Game Industry. USA: Entertaiment software association, 2013. Dostupné z:http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2013.pdf.
5. LIANG, J., Phau. I., Y., "A proposed study on illegal downloading of video games." 2010 In Australian and New Zealand Marketing Academy Conference, Nov 29, 2010, Christchurch, New Zealand: Australian and New Zealand Marketing Academy. Dostupné z: http://anzmac2010.org/proceedings/pdf/anzmac10Final00440.pdf.