Cílem této bakalářské práce na téma Koučování v obchodní praxi ve firmě GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries, a. s. je posouzení možností využití koučinku ke zlepšení dovedností u obchodních zástupců ve vybrané firmě, zjištění jejich spokojenosti s tímto procesem a navržení možného přizpůsobení koučinku požadavkům těchto obchodních zástupců. Práce se dělí na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá především významem a podstatou koučování a dovedností a jejich rozvojem. V praktické části je nejdříve představena vybraná firma, poté jsou zde stanoveny výzkumné předpoklady, jejichž platnost bude ověřována pomocí dotazníku a rozhovoru. Na základě výsledků šetření bude vyhodnoceno, zda koučování pomáhá ke zlepšení dovedností u obchodních zástupců, jestli jsou s koučováním obchodní zástupci spokojeni a budou navrženy určité změny s procesem koučování ve vybrané firmě, především návrhy pro zvýšení rozvinutosti dovedností obchodních zástupců.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis on the topic of Coaching in business practice at GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries, a. s. is assessing the possibility of using coaching to improve skills of sales representatives in a selected company, to determine their satisfaction with this process and to suggest the possible coaching adaptation according to the requirements of sales representatives. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals primarily with the meaning and essence of coaching and skills and their development. In the practical part, there is first introduced the selected company, then there are established the research assumptions whose validity will be verified by a questionnaire and interview. Based on the results of investigation, there will be evaluated whether coaching helps to improve skills of sales representatives, if they are satisfied with the coaching and there will be suggested some changes to the process of coaching in the selected company, especially proposals to enhance the development of skills of sales representatives.
Klíčová slova
metody vzdělávání, koučování, dovednosti, obchodní zástupci
Cílem této bakalářské práce na téma Koučování v obchodní praxi ve firmě GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries, a. s. je posouzení možností využití koučinku ke zlepšení dovedností u obchodních zástupců ve vybrané firmě, zjištění jejich spokojenosti s tímto procesem a navržení možného přizpůsobení koučinku požadavkům těchto obchodních zástupců. Práce se dělí na dvě části, na teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá především významem a podstatou koučování a dovedností a jejich rozvojem. V praktické části je nejdříve představena vybraná firma, poté jsou zde stanoveny výzkumné předpoklady, jejichž platnost bude ověřována pomocí dotazníku a rozhovoru. Na základě výsledků šetření bude vyhodnoceno, zda koučování pomáhá ke zlepšení dovedností u obchodních zástupců, jestli jsou s koučováním obchodní zástupci spokojeni a budou navrženy určité změny s procesem koučování ve vybrané firmě, především návrhy pro zvýšení rozvinutosti dovedností obchodních zástupců.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis on the topic of Coaching in business practice at GRANETTE & STAROREŽNÁ Distilleries, a. s. is assessing the possibility of using coaching to improve skills of sales representatives in a selected company, to determine their satisfaction with this process and to suggest the possible coaching adaptation according to the requirements of sales representatives. The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals primarily with the meaning and essence of coaching and skills and their development. In the practical part, there is first introduced the selected company, then there are established the research assumptions whose validity will be verified by a questionnaire and interview. Based on the results of investigation, there will be evaluated whether coaching helps to improve skills of sales representatives, if they are satisfied with the coaching and there will be suggested some changes to the process of coaching in the selected company, especially proposals to enhance the development of skills of sales representatives.
Klíčová slova
metody vzdělávání, koučování, dovednosti, obchodní zástupci
Cílem práce je posouzení možností využití koučinku ke zlepšení dovedností u obchodních zástupců ve vybrané firmě, zjištění jejich spokojenosti s tímto procesem a navržení možného přizpůsobení koučinku požadavkům těchto obchodních zástupců.
Struktura práce:
1. Systém rozvoje dovedností pracovníků
2. Metoda koučování pracovníků
3. Využití koučinku ve zkoumané firmě a spokojenost zaměstnanců
4. Návrh přizpůsobení koučování vybraným zaměstnancům
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posouzení možností využití koučinku ke zlepšení dovedností u obchodních zástupců ve vybrané firmě, zjištění jejich spokojenosti s tímto procesem a navržení možného přizpůsobení koučinku požadavkům těchto obchodních zástupců.
Struktura práce:
1. Systém rozvoje dovedností pracovníků
2. Metoda koučování pracovníků
3. Využití koučinku ve zkoumané firmě a spokojenost zaměstnanců
4. Návrh přizpůsobení koučování vybraným zaměstnancům
Seznam doporučené literatury
1. CRKALOVÁ, A., RIETHOF, N.: Jak zefektivnit práci v týmu. Grada, Praha 2007
2. LOJDA, J.: Manažerské dovednosti. Grada, Praha 2011
3. PETERS-KÜHLINGER, G., JOHN, F.: Komunikační a jiné "měkké" dovednosti: využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Grada, Praha 2007
4. STACKE, E.: Koučování pro manažery a firemní týmy. Grada, Praha 2005
5. SUCHÝ, J., NÁHLOVSKÝ, P.: Koučování v manažerské praxi: klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Grada, Praha 2007
Seznam doporučené literatury
1. CRKALOVÁ, A., RIETHOF, N.: Jak zefektivnit práci v týmu. Grada, Praha 2007
2. LOJDA, J.: Manažerské dovednosti. Grada, Praha 2011
3. PETERS-KÜHLINGER, G., JOHN, F.: Komunikační a jiné "měkké" dovednosti: využijte svůj potenciál, rozviňte své soft skills a staňte se úspěšnějšími. Grada, Praha 2007
4. STACKE, E.: Koučování pro manažery a firemní týmy. Grada, Praha 2005
5. SUCHÝ, J., NÁHLOVSKÝ, P.: Koučování v manažerské praxi: klíč k pozitivním změnám a osobnímu růstu. Grada, Praha 2007