Téma bakalářské práce se věnuje otázce marketingové komunikace, která je nedílnou součástí každé prosperující společnosti. Cílem práce je vytvoření návrhu na zlepšení marketingové komunikace v malé firmě prodávající stavební materiál. V teoretické části práce je popsán význam komunikace ve firmě a rozebrány nástroje marketingové komunikace se zaměřením na internetovou komunikaci, konkrétně sociální sítě, jelikož tato forma komunikace zažívá v posledních letech velký boom a je u malých firem značně podceňovaná. Hlavní náplní praktické části je místní šetření zaměřené na sběr aktuálních dat pro analýzu nástrojů marketingové komunikace, která odráží názory zákazníků. Na základě výsledků šetření je následně sestaven konečný návrh na zlepšení a zkvalitnění současné marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis deals with the issue of marketing communication, a necessary part of every prospering company. Purpose of the thesis is to create a proposal for improvement of marketing communication in small firm which is selling building material. The theoretical part describes the importace of communication within the company and takes closer look at tools of marketing communication with internet communication being in focus, specifically social networks, since this form of communication is going through
a big boom in recent years and is strongly underestimated in small companies. The main topic of the practical part is a local survey focused on collecting actual data for analysis of marketing communication tools, which will be reflection of customers opinions. The final proposal how to improve current marketing communication and its quality is based upon the survey results.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, reklama, přímý marketing, osobní prodej, podpora prodeje, public relations, internetový marketing
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, advertising, direct marketing, personal selling, sales promotion, public relations, internet marketing
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
Téma bakalářské práce se věnuje otázce marketingové komunikace, která je nedílnou součástí každé prosperující společnosti. Cílem práce je vytvoření návrhu na zlepšení marketingové komunikace v malé firmě prodávající stavební materiál. V teoretické části práce je popsán význam komunikace ve firmě a rozebrány nástroje marketingové komunikace se zaměřením na internetovou komunikaci, konkrétně sociální sítě, jelikož tato forma komunikace zažívá v posledních letech velký boom a je u malých firem značně podceňovaná. Hlavní náplní praktické části je místní šetření zaměřené na sběr aktuálních dat pro analýzu nástrojů marketingové komunikace, která odráží názory zákazníků. Na základě výsledků šetření je následně sestaven konečný návrh na zlepšení a zkvalitnění současné marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
The theme of the bachelor thesis deals with the issue of marketing communication, a necessary part of every prospering company. Purpose of the thesis is to create a proposal for improvement of marketing communication in small firm which is selling building material. The theoretical part describes the importace of communication within the company and takes closer look at tools of marketing communication with internet communication being in focus, specifically social networks, since this form of communication is going through
a big boom in recent years and is strongly underestimated in small companies. The main topic of the practical part is a local survey focused on collecting actual data for analysis of marketing communication tools, which will be reflection of customers opinions. The final proposal how to improve current marketing communication and its quality is based upon the survey results.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační mix, reklama, přímý marketing, osobní prodej, podpora prodeje, public relations, internetový marketing
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication mix, advertising, direct marketing, personal selling, sales promotion, public relations, internet marketing
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit jak funguje současná marketingová komunikace se zákazníky v konkrétní firmě a navrhnout ji možné zlepšení této komunikace.
Struktura práce:
1. Teoretická východiska marketingové komunikace
2. Charakteristika firmy ŠOS s.r.o.
3. Místní šetření za účelem analýzy komunikačních nástrojů firmy
4. Návrh na zlepšení marketingové komunikace firmy
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit jak funguje současná marketingová komunikace se zákazníky v konkrétní firmě a navrhnout ji možné zlepšení této komunikace.
Struktura práce:
1. Teoretická východiska marketingové komunikace
2. Charakteristika firmy ŠOS s.r.o.
3. Místní šetření za účelem analýzy komunikačních nástrojů firmy
4. Návrh na zlepšení marketingové komunikace firmy
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno 2011
2. FREY, P.: Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. Management Press, Praha 2008
3. HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P.: Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Oeconomica, Praha 2009
4. KOTLER, P.: Moderní marketing : 4. evropské vydání. Grada, Praha 2007
5. PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace. Grada, Praha 2010
Seznam doporučené literatury
1. FORET, M.: Marketingová komunikace. Computer Press, Brno 2011
2. FREY, P.: Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. Management Press, Praha 2008
3. HESKOVÁ, M., ŠTARCHOŇ, P.: Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Oeconomica, Praha 2009
4. KOTLER, P.: Moderní marketing : 4. evropské vydání. Grada, Praha 2007
5. PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H.: Moderní marketingová komunikace. Grada, Praha 2010