Cílem bakalářské práce Marketing školy je zanalyzovat a zhodnotit prostředí vybrané základní školy. Na základě SWOT analýzy je zjištěn její současný stav a následně jsou navržena opatření vedoucí k dlouhodobé perspektivě školního zařízení.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části bakalářské práce definujeme pojmy marketing služeb
a marketing školy, zabýváme se prostředím, komunikací a informačními systémy, hodnocením kvality a propagací.
V praktické části se zaměřujeme na aplikaci marketingu ve vybrané konkrétní příspěvkové organizaci Základní škola s rozšířeným vyučováním informatiky a výpočetní techniky, Plynárenská 2953, Teplice. Součástí praktické části je místní šetření. Výsledky tohoto šetření potvrdily, že rodiče jsou spokojeni s úrovní základní školy.
Na základě výsledků ze SWOT analýzy jsme zjistili silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby školy. Největší problém tohoto vzdělávacího zařízení je klesající počet žáků a nevyužitá kapacita prostor.
Na závěr této práce jsme navrhli opatření, která by mohla dané škole pomoci problém vyřešit.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis School marketing is to analyse and evaluate the environment of the selected primary school. Based on SWOT analysis its current condition is detected and afterwards the measures leading to a long-term prosperity of the school facilities are suggested.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part we define the concepts of school marketing and service marketing. We deal with the environment, communication and information systems, quality evaluation and promotion.
In the practical part we focus on the application of marketing in the particular selected state-funded institution Primary school with extended teaching of informatics and computer technology, Plynarenska 2953, Teplice. The practical part includes the local survey . The results of this survey confirmed, that parents are satisfied with the level of the primary school.
Based on the SWOT analysis results, we found strengths and weaknesses, opportunities and threats of the school. The biggest problem of this educational facility is decreasing number of pupils and underused space capacity.
At the end of the work, we proposed the measures that might help the school to solve the problems.
Cílem bakalářské práce Marketing školy je zanalyzovat a zhodnotit prostředí vybrané základní školy. Na základě SWOT analýzy je zjištěn její současný stav a následně jsou navržena opatření vedoucí k dlouhodobé perspektivě školního zařízení.
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
V teoretické části bakalářské práce definujeme pojmy marketing služeb
a marketing školy, zabýváme se prostředím, komunikací a informačními systémy, hodnocením kvality a propagací.
V praktické části se zaměřujeme na aplikaci marketingu ve vybrané konkrétní příspěvkové organizaci Základní škola s rozšířeným vyučováním informatiky a výpočetní techniky, Plynárenská 2953, Teplice. Součástí praktické části je místní šetření. Výsledky tohoto šetření potvrdily, že rodiče jsou spokojeni s úrovní základní školy.
Na základě výsledků ze SWOT analýzy jsme zjistili silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby školy. Největší problém tohoto vzdělávacího zařízení je klesající počet žáků a nevyužitá kapacita prostor.
Na závěr této práce jsme navrhli opatření, která by mohla dané škole pomoci problém vyřešit.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis School marketing is to analyse and evaluate the environment of the selected primary school. Based on SWOT analysis its current condition is detected and afterwards the measures leading to a long-term prosperity of the school facilities are suggested.
The thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part we define the concepts of school marketing and service marketing. We deal with the environment, communication and information systems, quality evaluation and promotion.
In the practical part we focus on the application of marketing in the particular selected state-funded institution Primary school with extended teaching of informatics and computer technology, Plynarenska 2953, Teplice. The practical part includes the local survey . The results of this survey confirmed, that parents are satisfied with the level of the primary school.
Based on the SWOT analysis results, we found strengths and weaknesses, opportunities and threats of the school. The biggest problem of this educational facility is decreasing number of pupils and underused space capacity.
At the end of the work, we proposed the measures that might help the school to solve the problems.
Cílem této bakalářské práce je popis a analýza marketingu v základní škole.
Struktura(obsah) práce:
1.Podstata marketingu
2.Marketing ve školství
3.Charakteristika konkrétní školy
4.Zhodnocení a návrhy
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je popis a analýza marketingu v základní škole.
Struktura(obsah) práce:
1.Podstata marketingu
2.Marketing ve školství
3.Charakteristika konkrétní školy
4.Zhodnocení a návrhy
Seznam doporučené literatury
1.JAKUBÍKOVÁ,J.:Aplikace marketingu ve školství, Západočeská univer, Plzeň 1998
2.KOTLER,P.: Marketig managment,Grada, Praha 2001
3.SVĚTLÍK,J.: Marketing školy, Technická univerzita, Liberec 2000
4.SVĚTLÍK,J.: Marketing řízení školy, Wolters Kluwer ČR, Praha 2009
5.Výroční zprávy školy
Seznam doporučené literatury
1.JAKUBÍKOVÁ,J.:Aplikace marketingu ve školství, Západočeská univer, Plzeň 1998
2.KOTLER,P.: Marketig managment,Grada, Praha 2001
3.SVĚTLÍK,J.: Marketing školy, Technická univerzita, Liberec 2000
4.SVĚTLÍK,J.: Marketing řízení školy, Wolters Kluwer ČR, Praha 2009
5.Výroční zprávy školy