Ve své práci se zaměřuji na vliv postprodukce a její emocionální účin v oblasti pohyblivého elektronického obrazu. Má práce je založena na autorské produkci video materiálu, na třídění a následné možné aplikování postprodukčních principů. Za postprodukční principy lze považovat užití střihu, úprava a změna barevného tónu, užití audio stopy nebo naopak ticha. Díky těmto úpravám by mělo každé samostatné video mít na diváka jiný emocionální účin. Mým cílem je záměrně působit a vědomě manipulovat s emocemi recipienta.
Anotace v angličtině
I'm focusing on influence of post production on emotional impact of electronical motion picture in my bachelor thesis. My work is based on author production of video material, classification and possible application of post-production principle. We can consider that post-production principles contains cuts, color changing, using of audio track or conversely silence. Every standalone video should make different emotional impact on spectator thanks to these changes. My goal is intentionally influence and manipulate with emotions of recipient.
Postproduction, film, video, shot, shear, sound, color psychology
Rozsah průvodní práce
53 s. (68 993 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci se zaměřuji na vliv postprodukce a její emocionální účin v oblasti pohyblivého elektronického obrazu. Má práce je založena na autorské produkci video materiálu, na třídění a následné možné aplikování postprodukčních principů. Za postprodukční principy lze považovat užití střihu, úprava a změna barevného tónu, užití audio stopy nebo naopak ticha. Díky těmto úpravám by mělo každé samostatné video mít na diváka jiný emocionální účin. Mým cílem je záměrně působit a vědomě manipulovat s emocemi recipienta.
Anotace v angličtině
I'm focusing on influence of post production on emotional impact of electronical motion picture in my bachelor thesis. My work is based on author production of video material, classification and possible application of post-production principle. We can consider that post-production principles contains cuts, color changing, using of audio track or conversely silence. Every standalone video should make different emotional impact on spectator thanks to these changes. My goal is intentionally influence and manipulate with emotions of recipient.
Postproduction, film, video, shot, shear, sound, color psychology
Zásady pro vypracování
1) Volba tématu, stanovení cílů a rozsahu bakalářské práce;
2) Výběr a studium odborné literatury;
3) Práce na teoretické části - průběžně;
4) Práce na praktické části - průběžně;
5) Zhodnocení výsledného artefaktu;
6) Dokončení textu bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1) Volba tématu, stanovení cílů a rozsahu bakalářské práce;
2) Výběr a studium odborné literatury;
3) Práce na teoretické části - průběžně;
4) Práce na praktické části - průběžně;
5) Zhodnocení výsledného artefaktu;
6) Dokončení textu bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2004, 106 s. Navigace. ISBN 80-903452-0-4.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Vyd. 2., přeprac. a dopl., V Grada Publishing 1. Praha: Grada, 2008, 435 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2329-7.
MCLUHAN, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000, 415 s. ISBN 80-721-7128-3.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6.
ODEHNALOVÁ, Alena. Vybrané kapitoly z dějin kultury XX. století. 1. vyd. Brno: CERM, 2001, 318 s. ISBN 80-720-4211-4.
SILVERIO, Robert. Postmoderní fotografie: fotografie jako umění na konci dvacátého století. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, Filmová a televizní fakulta, katedra fotografie, 2007, 146 s. ISBN 978-80-7331-083-7.
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1.
SZCZEPANIK, Petr. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Herrmann & synové, 2004, 528 s.
WEIGL, Petr. Hledání smyslu: filmy, myšlenky a reflexe. [Praha: P. Weigl], c2013, 409 s. ISBN 978-80-260-4691-2.
Seznam doporučené literatury
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Vyd. 1. Praha: Tranzit, 2004, 106 s. Navigace. ISBN 80-903452-0-4.
KULKA, Jiří. Psychologie umění. Vyd. 2., přeprac. a dopl., V Grada Publishing 1. Praha: Grada, 2008, 435 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2329-7.
MCLUHAN, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura: výbor z díla. Vyd. 1. Brno: Jota, 2000, 415 s. ISBN 80-721-7128-3.
MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, 735 s. Albatros Plus. ISBN 80-000-1410-6.
ODEHNALOVÁ, Alena. Vybrané kapitoly z dějin kultury XX. století. 1. vyd. Brno: CERM, 2001, 318 s. ISBN 80-720-4211-4.
SILVERIO, Robert. Postmoderní fotografie: fotografie jako umění na konci dvacátého století. 1. vyd. V Praze: Akademie múzických umění, Filmová a televizní fakulta, katedra fotografie, 2007, 146 s. ISBN 978-80-7331-083-7.
STURKEN, Marita a Lisa CARTWRIGHT. Studia vizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 471 s. ISBN 978-80-7367-556-1.
SZCZEPANIK, Petr. Nová filmová historie: antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury. Vyd. 1. Praha: Herrmann & synové, 2004, 528 s.
WEIGL, Petr. Hledání smyslu: filmy, myšlenky a reflexe. [Praha: P. Weigl], c2013, 409 s. ISBN 978-80-260-4691-2.