Cílem práce je popsat metodiku souborového nácviku na letním hudebním táboře. Práce porovnává podmínky ve výuce HV na školách a v mimoškolním prostředí. V práci jsou analyzovány táborové úpravy, metodika jejich nácviku a realizace v obou porovnávaných prostředích. Součástí práce je také stručná historie Letního hudebního tábora Lhotsko, která pomáhá pochopit hudební podmínky a odlišnou metodiku hudebního vzdělávání na táboře.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to describe the methodology of ensemble's playing on the summer camp. Theses compares the conditions between musical education in the school system and extracurricular activities. In this theses we analyze the musical summer camp arrangements, methodology of their practice and implementation in both of examined surroundings. One of the parts of this theses is dedicated to history of The Summer Musical Camp Lhotsko, which helps to understand extracurricular musical conditions and different methodology of musical education in the summer camp.
Klíčová slova
souborová hra, letní hudební tábor, metodika, instrumentální činnosti, vokální a hudebně pohybové činnosti
Cílem práce je popsat metodiku souborového nácviku na letním hudebním táboře. Práce porovnává podmínky ve výuce HV na školách a v mimoškolním prostředí. V práci jsou analyzovány táborové úpravy, metodika jejich nácviku a realizace v obou porovnávaných prostředích. Součástí práce je také stručná historie Letního hudebního tábora Lhotsko, která pomáhá pochopit hudební podmínky a odlišnou metodiku hudebního vzdělávání na táboře.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to describe the methodology of ensemble's playing on the summer camp. Theses compares the conditions between musical education in the school system and extracurricular activities. In this theses we analyze the musical summer camp arrangements, methodology of their practice and implementation in both of examined surroundings. One of the parts of this theses is dedicated to history of The Summer Musical Camp Lhotsko, which helps to understand extracurricular musical conditions and different methodology of musical education in the summer camp.
Klíčová slova
souborová hra, letní hudební tábor, metodika, instrumentální činnosti, vokální a hudebně pohybové činnosti
05-10 2014 - vyhledávání materiálů o historii LHT Lhotsko
kompletace historie LHT Lhotsko
metody souborové hry a jejich využití v mimoškolních aktivitách
kompletace bakalářské práce
Zásady pro vypracování
pravidelné konzultace s vedoucím práce
05-10 2014 - vyhledávání materiálů o historii LHT Lhotsko
kompletace historie LHT Lhotsko
metody souborové hry a jejich využití v mimoškolních aktivitách
kompletace bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Praha: Scientia, 1997, 210 s. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN 80-718-3087-9.
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 1. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Scientia, 1994, 119 s. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN 80-858-2756-5.
PRCHAL, Jan. Populární hudba ve škole. Praha: Muzikservis, 1998, 65 s. ISBN 80-862-3300-6.
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 238 s. ISBN 80-246-0965-7.
HERDEN, Jaroslav. Elektronické klávesové nástroje v hudební výchově. Praha: Sdružení MAC, 2003, 59 s. ISBN 80-860-1588-2.
BÄR, Frank P. Hudební nástroje. 1. vyd. Plzeň: Fraus, c2006, 48 s. Co-jak-proč. ISBN 80-723-8472-4.
Seznam doporučené literatury
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Praha: Scientia, 1997, 210 s. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN 80-718-3087-9.
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a posloucháme: posloucháme hudbu se žáky 1. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Scientia, 1994, 119 s. Učebnice pro základní školy (Scientia). ISBN 80-858-2756-5.
PRCHAL, Jan. Populární hudba ve škole. Praha: Muzikservis, 1998, 65 s. ISBN 80-862-3300-6.
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 238 s. ISBN 80-246-0965-7.
HERDEN, Jaroslav. Elektronické klávesové nástroje v hudební výchově. Praha: Sdružení MAC, 2003, 59 s. ISBN 80-860-1588-2.
BÄR, Frank P. Hudební nástroje. 1. vyd. Plzeň: Fraus, c2006, 48 s. Co-jak-proč. ISBN 80-723-8472-4.