V bakalářské práci jsme se zabývali problematikou hudebně- pohybových činností a jejich využití v předškolním vzdělávání.
Teoretická část charakterizuje pojem hubeně- pohybové činnosti, jejich historii, prostředky, činnosti a využití, v předškolním vzdělávání, u dětí předškolního věku.
V praktické části uvádíme možností využití hudebně- pohybových činností v předškolním vzdělávání, pomocí návrhu metodicko-didaktické příručky.
Anotace v angličtině
In our bachelor work we examined the issue of Musical and movement activities using for pre-school education.
The teoretical part describes musical and movement activities, history, methods, activities and possibilities in pre- school education for pre- school children.
In the practical part we bring possibilities of using musical and movement activities for pre- school education in methodic- didactic handbook.
Musical and movements activities, pre- school age, child, education, activities
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci jsme se zabývali problematikou hudebně- pohybových činností a jejich využití v předškolním vzdělávání.
Teoretická část charakterizuje pojem hubeně- pohybové činnosti, jejich historii, prostředky, činnosti a využití, v předškolním vzdělávání, u dětí předškolního věku.
V praktické části uvádíme možností využití hudebně- pohybových činností v předškolním vzdělávání, pomocí návrhu metodicko-didaktické příručky.
Anotace v angličtině
In our bachelor work we examined the issue of Musical and movement activities using for pre-school education.
The teoretical part describes musical and movement activities, history, methods, activities and possibilities in pre- school education for pre- school children.
In the practical part we bring possibilities of using musical and movement activities for pre- school education in methodic- didactic handbook.
Musical and movements activities, pre- school age, child, education, activities
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít 2 části, teoretickou a praktickou. Teoretická část bude pojednávat o charakteristice období předškolního věku, hudebních a pohybových schopnostech a metod jejich rozvoje. Praktická část se bude skládat z metodické příručky se souborem činností, a zhodnocením jejich přínosu v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zpracování metodické příručky s hudebně pohybovými činnostmi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude mít 2 části, teoretickou a praktickou. Teoretická část bude pojednávat o charakteristice období předškolního věku, hudebních a pohybových schopnostech a metod jejich rozvoje. Praktická část se bude skládat z metodické příručky se souborem činností, a zhodnocením jejich přínosu v mateřské škole. Cílem bakalářské práce je zpracování metodické příručky s hudebně pohybovými činnostmi.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K.;MAROTZ,Lynn R.Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let.2.vyd.Praha: Portál, 2005c2002, 187s. ISBN 80-7367-055-0.
BLAHUTKOVÁ,M.;JONÁŠOVÁ,D.Využití hudebně pohybové výchovy v rytmické gymnastice.1.vyd. Brno, 2009,42 s. ISBN 978-80-210-4838-6.
DVOŘÁKOVÁ, H.Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání.Praha:Raabe,2009,152 s.ISBN 978-80-86307-94-7
GUILLAUD, M.Relaxace v mateřské škole: Portál, 2011, 96s. ISBN 978-80-2620-045-1
JENČKOVÁ,E.Hudba a pohyb ve škole.2.vyd. Hradec Králové: Tandem,2005,320s.ISBN 80-903115-7-1.
KURKOVÁ, L.Říkáme si, zpíváme si, hrajeme a tančíme.Praha:Státní pedagogické nakladatelství,1971,103 s.
KURKOVÁ, L.Tanec a hudba.Praha:Státní pedagogické nakladatelství,1987,191 s.
LIŠKOVÁ, M.Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe,c2006, 165 s. ISBN 80-86307-26-3
MIKLÁNKOVÁ, L.Hudba jako prostředek motivace a iniciace žáka v tělesnévýchově. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 43 s.ISBN 978-80-244-1691-5.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumní ústav pedagogický, 2006, 48s
ŠULOVÁ, L.Raný psychický vývoj dítěte. Vyd.1. Praha: Karolinum, 2004,247s. ISBN 80-246-0877-4
VÁGNEROVÁ, M.Vývojová psychologie : I., Dětství a dospívání. Marie Vágnerová. Vyd. 1. V Praze : Karolinum, 2005,467 s, il. ISBN 8024609568.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, K.;MAROTZ,Lynn R.Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let.2.vyd.Praha: Portál, 2005c2002, 187s. ISBN 80-7367-055-0.
BLAHUTKOVÁ,M.;JONÁŠOVÁ,D.Využití hudebně pohybové výchovy v rytmické gymnastice.1.vyd. Brno, 2009,42 s. ISBN 978-80-210-4838-6.
DVOŘÁKOVÁ, H.Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání.Praha:Raabe,2009,152 s.ISBN 978-80-86307-94-7
GUILLAUD, M.Relaxace v mateřské škole: Portál, 2011, 96s. ISBN 978-80-2620-045-1
JENČKOVÁ,E.Hudba a pohyb ve škole.2.vyd. Hradec Králové: Tandem,2005,320s.ISBN 80-903115-7-1.
KURKOVÁ, L.Říkáme si, zpíváme si, hrajeme a tančíme.Praha:Státní pedagogické nakladatelství,1971,103 s.
KURKOVÁ, L.Tanec a hudba.Praha:Státní pedagogické nakladatelství,1987,191 s.
LIŠKOVÁ, M.Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe,c2006, 165 s. ISBN 80-86307-26-3
MIKLÁNKOVÁ, L.Hudba jako prostředek motivace a iniciace žáka v tělesnévýchově. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007, 43 s.ISBN 978-80-244-1691-5.
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumní ústav pedagogický, 2006, 48s
ŠULOVÁ, L.Raný psychický vývoj dítěte. Vyd.1. Praha: Karolinum, 2004,247s. ISBN 80-246-0877-4
VÁGNEROVÁ, M.Vývojová psychologie : I., Dětství a dospívání. Marie Vágnerová. Vyd. 1. V Praze : Karolinum, 2005,467 s, il. ISBN 8024609568.