Bakalářská práce je zaměřena na způsob využití volného času žáky středních škol.Zkoumá, o co se žáci ve svém volném čase zajímají. Dále se zabývá tím, kolik volného času denně věnují žáci internetu, čím se ve chvílích volna na internetu zabývají a zda internet ovlivňuje jejich volný čas.
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a prakticko-výzkumnou.
Teoretická část si klade za úkol v jednotlivých kapitolách specifikovat podstatné klíčové pojmy.
Prakticko-výzkumná část si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření zjistit, o co se žáci středních škol ve svém volném čase zajímají, jak tráví svůj volný čas, zda navštěvují zájmové kroužky, čtou knihy a kolik svého volného času věnují internetu. Dále, jaké konkrétní sociální sítě na internetu navštěvují. Dotazníkové šetření probíhalo prostřednictvím žáků na konkrétních středních školách, kterými jsou Dvořákovo gymnázium a střední odborná škola ekonomická v Kralupech nad Vltavou; Střední pedagogická škola v Praze; Obchodní akademie Vinohradská v Praze; Vyšší odborná škola zahradnická a střední odborná škola zahradnická v Mělníku; Střední odborná škola a střední odborné učiliště Neratovice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on ways of spending leisure time by high school students. It looks into the students' interests in their leisure time. Moreover, it examines how much time students spend a day on the internet, what exactly they do on the internet in their leisure time, and whether the internet influences their leisure time.
The thesis is divided into theoretical and practical parts.
The aim of the theoretical part is to describe essential key concepts.
The aim of the practical part is to find out, using survey, what the high school students are interested in in their leisure time, how they spend their leisure time, whether they attend any amateur clubs or read books, and how much leisure time they spend on the internet. Furthermore, the aim is to find out what particular social networks they visit on the internet. Students of particular high schools took part in the survey, namely Dvořákovo gymnázium a střední odborná škola ekonomická in Kralupy nad Vltavou; Střední pedagogická škola Futurum s. r. o. in Prague; Obchodní akademie Vinohradská in Prague; České zahradnické akademie in Melnik; Střední odborná škola a střední odborné učiliště Neratovice.
Klíčová slova
Volný čas, mládí, internet, střední škola
Klíčová slova v angličtině
Lesure time, internet, secondary school, youth,
Rozsah průvodní práce
61 s. (74 460 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na způsob využití volného času žáky středních škol.Zkoumá, o co se žáci ve svém volném čase zajímají. Dále se zabývá tím, kolik volného času denně věnují žáci internetu, čím se ve chvílích volna na internetu zabývají a zda internet ovlivňuje jejich volný čas.
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a prakticko-výzkumnou.
Teoretická část si klade za úkol v jednotlivých kapitolách specifikovat podstatné klíčové pojmy.
Prakticko-výzkumná část si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření zjistit, o co se žáci středních škol ve svém volném čase zajímají, jak tráví svůj volný čas, zda navštěvují zájmové kroužky, čtou knihy a kolik svého volného času věnují internetu. Dále, jaké konkrétní sociální sítě na internetu navštěvují. Dotazníkové šetření probíhalo prostřednictvím žáků na konkrétních středních školách, kterými jsou Dvořákovo gymnázium a střední odborná škola ekonomická v Kralupech nad Vltavou; Střední pedagogická škola v Praze; Obchodní akademie Vinohradská v Praze; Vyšší odborná škola zahradnická a střední odborná škola zahradnická v Mělníku; Střední odborná škola a střední odborné učiliště Neratovice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on ways of spending leisure time by high school students. It looks into the students' interests in their leisure time. Moreover, it examines how much time students spend a day on the internet, what exactly they do on the internet in their leisure time, and whether the internet influences their leisure time.
The thesis is divided into theoretical and practical parts.
The aim of the theoretical part is to describe essential key concepts.
The aim of the practical part is to find out, using survey, what the high school students are interested in in their leisure time, how they spend their leisure time, whether they attend any amateur clubs or read books, and how much leisure time they spend on the internet. Furthermore, the aim is to find out what particular social networks they visit on the internet. Students of particular high schools took part in the survey, namely Dvořákovo gymnázium a střední odborná škola ekonomická in Kralupy nad Vltavou; Střední pedagogická škola Futurum s. r. o. in Prague; Obchodní akademie Vinohradská in Prague; České zahradnické akademie in Melnik; Střední odborná škola a střední odborné učiliště Neratovice.
Klíčová slova
Volný čas, mládí, internet, střední škola
Klíčová slova v angličtině
Lesure time, internet, secondary school, youth,
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení pojmů a teoretických východisek. Příprava metodiky výzkumné části. Realizace kvantitativního výzkumu. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Bakalářská práce bude respektovat zásady pro vypracování závěrečných prací stanovených Pedagogickou fakultou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení pojmů a teoretických východisek. Příprava metodiky výzkumné části. Realizace kvantitativního výzkumu. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Bakalářská práce bude respektovat zásady pro vypracování závěrečných prací stanovených Pedagogickou fakultou Univerzity Jana Evangelisty Purkyně.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6.
PÁVKOVÁ, J. aj. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002, 231 stran. ISBN: 807178711-6.
ŘEZNÍČEK, P. Internet pro studenty. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 978-807-2265-381.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003 ISBN: 80-725-4360-1.
SPOUSTA, V. aj. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 1996, 37 stran.
ISBN: 8021012749.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška a MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6.
PÁVKOVÁ, J. aj. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002, 231 stran. ISBN: 807178711-6.
ŘEZNÍČEK, P. Internet pro studenty. 1. vydání. Praha: Computer Press, 2001. ISBN 978-807-2265-381.
ŠMAHEL, D. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003 ISBN: 80-725-4360-1.
SPOUSTA, V. aj. Kapitoly z pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita Pedagogická fakulta, 1996, 37 stran.
ISBN: 8021012749.