Cílem této práce je přispět k rozšíření znalostí týkajících se problematiky volnočasové pohybové aktivity Alpinning.
Práce se také zabývá základem této pohybové aktivity, tedy chůzí a fyzickou aktivitou a historií jejího vzniku a srovnáním s podobnými pohybovými aktivitami.
V práci je popsán také trenažér určený k této aktivitě - Alpitrack a jeho možnosti použití a dále jsou zde popsány různé části cvičební jednotky, které si trenér vedoucí hodinu - cvičební jednotku sám upravuje a své svěřence či klienty během hodiny vede a instruuje.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is contribution to increased knowledge concerning issues of leisure time physical activity Alpinning.
The work also deals with the basis of this activity; it means walking and physical activity, history of its origin and comparing it with similar physical activities.
The work also describes simulator designed for this activity Alpitrack, its application possibilities and different parts of the exercise unit, which coach leading the exercise unit adjusts his clients during the lesson.
Cílem této práce je přispět k rozšíření znalostí týkajících se problematiky volnočasové pohybové aktivity Alpinning.
Práce se také zabývá základem této pohybové aktivity, tedy chůzí a fyzickou aktivitou a historií jejího vzniku a srovnáním s podobnými pohybovými aktivitami.
V práci je popsán také trenažér určený k této aktivitě - Alpitrack a jeho možnosti použití a dále jsou zde popsány různé části cvičební jednotky, které si trenér vedoucí hodinu - cvičební jednotku sám upravuje a své svěřence či klienty během hodiny vede a instruuje.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is contribution to increased knowledge concerning issues of leisure time physical activity Alpinning.
The work also deals with the basis of this activity; it means walking and physical activity, history of its origin and comparing it with similar physical activities.
The work also describes simulator designed for this activity Alpitrack, its application possibilities and different parts of the exercise unit, which coach leading the exercise unit adjusts his clients during the lesson.
1. Shromáždění poznatků, literatury a ostatních zdrojů k danému tématu
2. Stanovení obsahu a cíle práce
3. Alpinning
4. Srovnání s jinými druhy indoor-walkingových aktivit (H.E.A.T., K2)
5. Realizace a zpracování výzkumného šetření
6. Vypracování struktury práce
7. Pravidelné konzultace s vedoucí práce
8. Sepsání bakalářské práce
9. Závěr a shrnutí výsledků
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění poznatků, literatury a ostatních zdrojů k danému tématu
2. Stanovení obsahu a cíle práce
3. Alpinning
4. Srovnání s jinými druhy indoor-walkingových aktivit (H.E.A.T., K2)
5. Realizace a zpracování výzkumného šetření
6. Vypracování struktury práce
7. Pravidelné konzultace s vedoucí práce
8. Sepsání bakalářské práce
9. Závěr a shrnutí výsledků
Seznam doporučené literatury
Čihák, R.: Anatomie I. 2. vydání, Praha: Grada, 2001.
Botlíková, V.: Pohyb, výchova a zdraví. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí nad Labem, 2008.
Dimon, T.: Anatomie těla v pohybu: základní kurz anatomie kostí, svalů a kloubů. Hodkovičky (Praha): Pragma, 2009.
Vinkler, M.: Alpinning Manual. Písek: Bevitec, s.r.o. 2008.
Hnízdil, J., Havel Z. a kol.: Rozvoj a diagnostika vytrvalostních schopností. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2012.
Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002
Seznam doporučené literatury
Čihák, R.: Anatomie I. 2. vydání, Praha: Grada, 2001.
Botlíková, V.: Pohyb, výchova a zdraví. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí nad Labem, 2008.
Dimon, T.: Anatomie těla v pohybu: základní kurz anatomie kostí, svalů a kloubů. Hodkovičky (Praha): Pragma, 2009.
Vinkler, M.: Alpinning Manual. Písek: Bevitec, s.r.o. 2008.
Hnízdil, J., Havel Z. a kol.: Rozvoj a diagnostika vytrvalostních schopností. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2012.
Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002