Diplomová práce zachycuje problematiku vnímání jazzové a populární hudby
u žáků staršího školního věku. Dělí se na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části je zaměřena na stručný vývoj jazzu, popu, výuku těchto žánrů ve
škole a vnímání hudby. V praktické výzkumné části je pomocí grafů zjištěno, jak vnímají žáci osmé a deváté třídy základní školy jazz a pop. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky výzkumu s porovnáním chlapců a dívek, tříd mezi sebou a didaktické vyústění.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with the perception of jazz and pop music by older pupilage children. The thesis is divided into two parts theoretical and pracical part.
The theoretical part is focused on brief progress of jazz and pop music, school
teaching of these genres and perception of music. The practical part is realized as research and with help of graphs it was found out how older pupilage children understand jazz and pop music. Research results of comparison boys to girls and class to class, and didactic conclusions are presented at the final part of the thesis.
Music, jazz, pop, perception of music, older pupilage children, tuition, educational outcome, semantic differential, research
Rozsah průvodní práce
70 s. (58 124 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zachycuje problematiku vnímání jazzové a populární hudby
u žáků staršího školního věku. Dělí se na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části je zaměřena na stručný vývoj jazzu, popu, výuku těchto žánrů ve
škole a vnímání hudby. V praktické výzkumné části je pomocí grafů zjištěno, jak vnímají žáci osmé a deváté třídy základní školy jazz a pop. V závěru práce jsou zveřejněny výsledky výzkumu s porovnáním chlapců a dívek, tříd mezi sebou a didaktické vyústění.
Anotace v angličtině
The final thesis deals with the perception of jazz and pop music by older pupilage children. The thesis is divided into two parts theoretical and pracical part.
The theoretical part is focused on brief progress of jazz and pop music, school
teaching of these genres and perception of music. The practical part is realized as research and with help of graphs it was found out how older pupilage children understand jazz and pop music. Research results of comparison boys to girls and class to class, and didactic conclusions are presented at the final part of the thesis.
KUHN, Tomáš. Stručné dějiny populární hudby a jazzu pro studenty a učitele hudební výchovy. 1. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2011, 176 s. ISBN 978-80-261-0018- 8 (BROž.) :.
MATZNER, Antonín a Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Část věcná. Praha: Supraphon, 1983.
POLEDŇÁK, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. 1. vyd. Praha, 1984, 459 s. ISBN 02-008-84
VÁŇOVÁ, Hana a Jiří SKOPAL. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice: (vysokoškolská učebnice). Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2002, 196 s. ISBN 80-246-0435-3
POLEDŇÁK, Ivan a Ivan CAFOUREK. Sondy do popu a rocku. 1. vyd. Praha: H, 1992, 175 s. ISBN 80-854-6714-3.
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1984
SKALIČKA, Janek. Hvězdy české populární hudby. 1. vyd. Praha: Fragment, 1999, 63 s. ISBN 80-720-0347-X.
MIHULE, Jaroslav, Ivan POLEDŇÁK a Petr MAŠLAŇ. Hudební výchova pro osmý ročník základní školy. Vyd. 2. Praha: Fortuna, 1997, 254 s. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-716-8496-1.
MIHULE, Jaroslav, Petr MAŠLAŇ a František MOURYC. Hudební výchova pro 9. ročník základní školy a pro víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 261 s. ISBN 80-716-8500-3.
Seznam doporučené literatury
KUHN, Tomáš. Stručné dějiny populární hudby a jazzu pro studenty a učitele hudební výchovy. 1. vyd. V Plzni: Západočeská univerzita, 2011, 176 s. ISBN 978-80-261-0018- 8 (BROž.) :.
MATZNER, Antonín a Ivan POLEDŇÁK a Igor WASSERBERGER. Encyklopedie jazzu a moderní populární hudby. Část věcná. Praha: Supraphon, 1983.
POLEDŇÁK, Ivan. Stručný slovník hudební psychologie. 1. vyd. Praha, 1984, 459 s. ISBN 02-008-84
VÁŇOVÁ, Hana a Jiří SKOPAL. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice: (vysokoškolská učebnice). Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2002, 196 s. ISBN 80-246-0435-3
POLEDŇÁK, Ivan a Ivan CAFOUREK. Sondy do popu a rocku. 1. vyd. Praha: H, 1992, 175 s. ISBN 80-854-6714-3.
SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1984
SKALIČKA, Janek. Hvězdy české populární hudby. 1. vyd. Praha: Fragment, 1999, 63 s. ISBN 80-720-0347-X.
MIHULE, Jaroslav, Ivan POLEDŇÁK a Petr MAŠLAŇ. Hudební výchova pro osmý ročník základní školy. Vyd. 2. Praha: Fortuna, 1997, 254 s. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-716-8496-1.
MIHULE, Jaroslav, Petr MAŠLAŇ a František MOURYC. Hudební výchova pro 9. ročník základní školy a pro víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, 261 s. ISBN 80-716-8500-3.