Obsahem této diplomové práce je propojení dramatické, výtvarné a environmentální složky v autorské pohádce na prvním stupni základní školy. Teoretická část obsahuje informace o integraci, dramatické výchově, výtvarné výchově a environmentální výchově. V praktické části popisujeme kvalitativní výzkum a jeho výsledky. Následuje metodické zpracování integrovaného projektu Zlatá rybka, který byl ověřen v praxi a vyhodnocen. Projekt, v námi navržené podobě, by měl přispět k rozvoji dítěte v rovině dramatické, osobnostní a sociální.
Anotace v angličtině
The content of this diploma thesis is an interconnection of dramatic, art and enviromental part in a fairy tale on the primary school. The theoretical section contains an information about integration, Drama, Art and Enviromental. The practical section describes a qualitative research and its results. It is followed by methodical process of integrated project Zlatá rybka, that has been verified and evaluated in the classroom. The project should help in dramatic, personality and social development of the child.
Klíčová slova
dramatická výchova, výtvarná výchova, environmentální výchova, pohádka, 1. st. ZŠ
Klíčová slova v angličtině
drama education, art education, environmental education, fairy tale, the primary school
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této diplomové práce je propojení dramatické, výtvarné a environmentální složky v autorské pohádce na prvním stupni základní školy. Teoretická část obsahuje informace o integraci, dramatické výchově, výtvarné výchově a environmentální výchově. V praktické části popisujeme kvalitativní výzkum a jeho výsledky. Následuje metodické zpracování integrovaného projektu Zlatá rybka, který byl ověřen v praxi a vyhodnocen. Projekt, v námi navržené podobě, by měl přispět k rozvoji dítěte v rovině dramatické, osobnostní a sociální.
Anotace v angličtině
The content of this diploma thesis is an interconnection of dramatic, art and enviromental part in a fairy tale on the primary school. The theoretical section contains an information about integration, Drama, Art and Enviromental. The practical section describes a qualitative research and its results. It is followed by methodical process of integrated project Zlatá rybka, that has been verified and evaluated in the classroom. The project should help in dramatic, personality and social development of the child.
Klíčová slova
dramatická výchova, výtvarná výchova, environmentální výchova, pohádka, 1. st. ZŠ
Klíčová slova v angličtině
drama education, art education, environmental education, fairy tale, the primary school
Zásady pro vypracování
1) Shromáždění a studium odborné literatury (únor 2014).
2) Pravidelné konzultace s vedoucí práce (průběžně).
3) Zpracování osnovy práce (březen 2014).
4) Stanovení cílů a obsahu diplomové práce (březen 2014).
5) Zpracování kapitol teoretické části (červenec 2014).
6) Zpracování kapitol praktické části (listopad 2014).
7) Předložení diplomové práce vedoucí (únor 2015).
8) Odevzdání diplomové práce (březen 2015).
Zásady pro vypracování
1) Shromáždění a studium odborné literatury (únor 2014).
2) Pravidelné konzultace s vedoucí práce (průběžně).
3) Zpracování osnovy práce (březen 2014).
4) Stanovení cílů a obsahu diplomové práce (březen 2014).
5) Zpracování kapitol teoretické části (červenec 2014).
6) Zpracování kapitol praktické části (listopad 2014).
7) Předložení diplomové práce vedoucí (únor 2015).
8) Odevzdání diplomové práce (březen 2015).
Seznam doporučené literatury
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Vydání první. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9.
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Vydání desáté. Praha: STD, 2005. ISBN 80-901660-6-7.
MARUŠÁK, R. Literatura v akci: metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. 1. vyd. Praha: IPOS, 2010, 195 s. ISBN 978-807-3311-728.
MARUŠÁK, R., KRÁLOVÁ O. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Vyd. 1. Praha: Portál, 1993, 126 s. ISBN 978-807-3674-724.
MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: IPOS, 150 s. ISBN 80-706-8163-2.
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Vydání druhé (rozšířené). Praha: Agentura STROM, 1998. ISBN 80-86106-02-0.
ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ, V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Vydání první. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2.
VONDROVÁ, P.,KRÁLOVÁ O. Zábavné výtvarné lekce: [náměty pro děti od 4 do 10 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 978-807-3674-809
VONDROVÁ, P.,KRÁLOVÁ O. Výtvarné inspirace na celý rok: [náměty pro děti od 4 do 10 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 149 s. ISBN 978-80-7367-979-8.
Seznam doporučené literatury
BLÁHOVÁ, K. Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: IPOS, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Vydání první. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-756-9.
MACHKOVÁ, E. Metodika dramatické výchovy. Vydání desáté. Praha: STD, 2005. ISBN 80-901660-6-7.
MARUŠÁK, R. Literatura v akci: metody dramatické výchovy při práci s uměleckou literaturou. 1. vyd. Praha: IPOS, 2010, 195 s. ISBN 978-807-3311-728.
MARUŠÁK, R., KRÁLOVÁ O. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Vyd. 1. Praha: Portál, 1993, 126 s. ISBN 978-807-3674-724.
MLEJNEK, J. Dětská tvořivá hra. 2. vyd. Praha: IPOS, 150 s. ISBN 80-706-8163-2.
VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Vydání druhé (rozšířené). Praha: Agentura STROM, 1998. ISBN 80-86106-02-0.
ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ, V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Vydání první. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2.
VONDROVÁ, P.,KRÁLOVÁ O. Zábavné výtvarné lekce: [náměty pro děti od 4 do 10 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 978-807-3674-809
VONDROVÁ, P.,KRÁLOVÁ O. Výtvarné inspirace na celý rok: [náměty pro děti od 4 do 10 let]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 149 s. ISBN 978-80-7367-979-8.