Cílem mé diplomové práce je proniknout do oboru artefiletiky, naučit se s ní pracovat a využít těchto zkušeností a nových poznatků. Diplomovou práci jsem rozdělila do dvou základních částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlen pojem artefiletika, obsah jejího bádání, cíl a osobnost pedagoga.
Součástí praktické části je projekt založený na prožitku a zážitku. Projekt jsem pojmenovala "Poznávám sám sebe".
Anotace v angličtině
The goal of my thesis is insinuate in a subject artephiletics, learn to work with it and use these experiences and new knowledge. I splitted my thesis into two basic parts. The theoretical part expains a concept of artephiletics, content of research, goal and teacher´s personality. The practical part of the project is based on experiences. I named the project ,,I´m recognising myself,,
artephiletics, artephiletics´s experience, teacher´s personality, painting, drawing, collage
Cílem mé diplomové práce je proniknout do oboru artefiletiky, naučit se s ní pracovat a využít těchto zkušeností a nových poznatků. Diplomovou práci jsem rozdělila do dvou základních částí, a to teoretické a praktické. V teoretické části je vysvětlen pojem artefiletika, obsah jejího bádání, cíl a osobnost pedagoga.
Součástí praktické části je projekt založený na prožitku a zážitku. Projekt jsem pojmenovala "Poznávám sám sebe".
Anotace v angličtině
The goal of my thesis is insinuate in a subject artephiletics, learn to work with it and use these experiences and new knowledge. I splitted my thesis into two basic parts. The theoretical part expains a concept of artephiletics, content of research, goal and teacher´s personality. The practical part of the project is based on experiences. I named the project ,,I´m recognising myself,,
artephiletics, artephiletics´s experience, teacher´s personality, painting, drawing, collage
1. Nastudování odborné literatury
2. Vypracování teoretických východisek diplomové práce
3. Přípravení výtvarného projektu (uplatnění artefiletických principů na 1. stupni základní školy)
4. Realizace výtvarného projektu ve druhé třídě na Biskupském gymnáziu, Základní a Mateřské škole Bohosudov
5. Pedagogická reflexe výtvarného projektu
6. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Nastudování odborné literatury
2. Vypracování teoretických východisek diplomové práce
3. Přípravení výtvarného projektu (uplatnění artefiletických principů na 1. stupni základní školy)
4. Realizace výtvarného projektu ve druhé třídě na Biskupském gymnáziu, Základní a Mateřské škole Bohosudov
5. Pedagogická reflexe výtvarného projektu
6. Závěr
Seznam doporučené literatury
Slavíková, V., Slavík, J., Hazuková, H. Výtvarné čarování, artefiletika pro předškoláky a mladší školáky, PF UK Praha. 2000.
Slavíková V., Slavík J., Eliášová S. Dívej se, tvoř a povídej. Portál, Praha. 2007.
Campbellová, J. Techniky arteterapie. Portál, Praha. 1998.
Slavík, J. Umění zážitku, zážitek umění, teorie a praxe artefiletiky I. díl. PF UK Praha. 2011.
Slavík, J., Wawrosz, P. Umění zážitku, zážitek umění, teorie a praxe artefiletiky II. díl. PFUK Praha. 2011.
Seznam doporučené literatury
Slavíková, V., Slavík, J., Hazuková, H. Výtvarné čarování, artefiletika pro předškoláky a mladší školáky, PF UK Praha. 2000.
Slavíková V., Slavík J., Eliášová S. Dívej se, tvoř a povídej. Portál, Praha. 2007.
Campbellová, J. Techniky arteterapie. Portál, Praha. 1998.
Slavík, J. Umění zážitku, zážitek umění, teorie a praxe artefiletiky I. díl. PF UK Praha. 2011.
Slavík, J., Wawrosz, P. Umění zážitku, zážitek umění, teorie a praxe artefiletiky II. díl. PFUK Praha. 2011.