Práce se zabývá vybranými aspekty výuky hudební výchovy na víceletém gymnáziu po metodické stránce. Nabízí jednu z možností organizace hodin hudební výchovy a dále také přináší praktické náměty na využití aktivizačních prvků v rozličných metodách učení. V neposlední řadě práce nabízí pohled na možné využití teambuildingových aktivit v hodinách hudební výchovy jako psychologického prvku při stmelování kolektivu, připra-venému tak následně čelit dalším společným hudebním výzvám.
Anotace v angličtině
The thesis deals with some aspects of methodology of teaching music education at the grammar school. It offers one of the ways of organizing music lessons and also provi-des practical suggestions on the use of selected activating elements in different learning methods. Finally, the thesis submits an insight into the possible use of teambuilding activi-ties in music lessons as a psychological element holding together the collectives, which are prepared to face another common musical challenges.
Klíčová slova
Hudební výchova, Výukové metody, Aktivizace, Intonace, Klasická hudba, Populární hud-ba, Teambuilding
Klíčová slova v angličtině
Music education, teaching methods, Activation, Intonation, Classical music, Popular music, Teambuilding
Rozsah průvodní práce
67 s. (81988)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vybranými aspekty výuky hudební výchovy na víceletém gymnáziu po metodické stránce. Nabízí jednu z možností organizace hodin hudební výchovy a dále také přináší praktické náměty na využití aktivizačních prvků v rozličných metodách učení. V neposlední řadě práce nabízí pohled na možné využití teambuildingových aktivit v hodinách hudební výchovy jako psychologického prvku při stmelování kolektivu, připra-venému tak následně čelit dalším společným hudebním výzvám.
Anotace v angličtině
The thesis deals with some aspects of methodology of teaching music education at the grammar school. It offers one of the ways of organizing music lessons and also provi-des practical suggestions on the use of selected activating elements in different learning methods. Finally, the thesis submits an insight into the possible use of teambuilding activi-ties in music lessons as a psychological element holding together the collectives, which are prepared to face another common musical challenges.
Klíčová slova
Hudební výchova, Výukové metody, Aktivizace, Intonace, Klasická hudba, Populární hud-ba, Teambuilding
Klíčová slova v angličtině
Music education, teaching methods, Activation, Intonation, Classical music, Popular music, Teambuilding
Zásady pro vypracování
Vyhledání materiálů
Nastudování vybraných materiálů
Zpracování získaných poznatků
Využití vypracovaných kapitol v praxi
Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Kompletace bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Vyhledání materiálů
Nastudování vybraných materiálů
Zpracování získaných poznatků
Využití vypracovaných kapitol v praxi
Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Kompletace bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918-1978, aneb Nevšední písničkáři
všedních dní. Praha: Mladá fronta, 1987.
POLEDŇÁK, I., CAFOUREK, I. Sondy do popu a rocku. Praha: H&H, 1992. ISBN 80-
85467-14-3.
PRCHAL, Jan: Populární hudba ve škole. Mladé Buky: Lusija, 2008, Muzikservis, 74 s.
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Lukáš HURNÍK a Zbyněk CÍSAŘ a Jiří PILKA
a Dalibor MATOUŠKA. Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. Dotisk 1.
vyd. Praha: SPN ? pedagogické nakladatelství. 2003. s. 128 ISBN 80-7235-052-8
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Zbyněk CÍSAŘ a Jiří PILKA a Dalibor
MATOUŠKA. Hudební výchova pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN ?
pedagogické nakladatelství. 2005. s. 152 ISBN 80-7235-297-0
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Zbyněk CÍSAŘ a Jiří PILKA a Dalibor
MATOUŠKA. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN ?
pedagogické nakladatelství. 2005, s. 152 ISBN 80-7235-298-9
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Jiří PILKA a Zbyněk CÍSAŘ. Hudební výchova
pro 9. ročník základní školy. Dotisk 2. vyd. Praha: SPN ? pedagogické
nakladatelství. 2002, s. 128 ISBN 80-7235-298-9
KYSLÍKOVÁ, Aneţka. Výchova hudby ve školní hudební výchově. In: Musica viva
in schola XVII: sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity č. 165,
řada hudebně výchovná č. 17. Brno: Masarykova univerzita, 2001, s. 90 ? 93 ISBN
80-210-2765-7
MIHULE, Jaroslav a Josef PALEČEK a Miroslav STŘELÁK. Hudební výchova pro
6. ročník základní školy. Vyd. 2., přeprac., ve Fortuně 1. Praha: Fortuna, 1997, s. 237
ISBN 8071683906.
MIHULE, Jaroslav a Josef PALEČEK a Miroslav STŘELÁK. Hudební výchova pro
7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1993,
s. 238 ISBN 800426493
MIHULE, Jaroslav a Ivan POLEDŇÁK a Petr MAŠLAŇ. Hudební výchova pro 8.
ročník základní školy. 1. Vyd. Praha: Fortuna, 1994, s. 256 ISBN 80-7168-172-5
MIHULE, Jaroslav a Petr MAŠLAŇ a František MOURYC. Hudební výchova pro 9.
ročník základní školy a pro víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, s. 261 ISBN 8071685003
Seznam doporučené literatury
DORŮŽKA, Lubomír. Panoráma populární hudby 1918-1978, aneb Nevšední písničkáři
všedních dní. Praha: Mladá fronta, 1987.
POLEDŇÁK, I., CAFOUREK, I. Sondy do popu a rocku. Praha: H&H, 1992. ISBN 80-
85467-14-3.
PRCHAL, Jan: Populární hudba ve škole. Mladé Buky: Lusija, 2008, Muzikservis, 74 s.
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Lukáš HURNÍK a Zbyněk CÍSAŘ a Jiří PILKA
a Dalibor MATOUŠKA. Hudební výchova pro 6. ročník základní školy. Dotisk 1.
vyd. Praha: SPN ? pedagogické nakladatelství. 2003. s. 128 ISBN 80-7235-052-8
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Zbyněk CÍSAŘ a Jiří PILKA a Dalibor
MATOUŠKA. Hudební výchova pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN ?
pedagogické nakladatelství. 2005. s. 152 ISBN 80-7235-297-0
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Zbyněk CÍSAŘ a Jiří PILKA a Dalibor
MATOUŠKA. Hudební výchova pro 8. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: SPN ?
pedagogické nakladatelství. 2005, s. 152 ISBN 80-7235-298-9
CHARALAMBIDIS, Alexandros a Jiří PILKA a Zbyněk CÍSAŘ. Hudební výchova
pro 9. ročník základní školy. Dotisk 2. vyd. Praha: SPN ? pedagogické
nakladatelství. 2002, s. 128 ISBN 80-7235-298-9
KYSLÍKOVÁ, Aneţka. Výchova hudby ve školní hudební výchově. In: Musica viva
in schola XVII: sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity č. 165,
řada hudebně výchovná č. 17. Brno: Masarykova univerzita, 2001, s. 90 ? 93 ISBN
80-210-2765-7
MIHULE, Jaroslav a Josef PALEČEK a Miroslav STŘELÁK. Hudební výchova pro
6. ročník základní školy. Vyd. 2., přeprac., ve Fortuně 1. Praha: Fortuna, 1997, s. 237
ISBN 8071683906.
MIHULE, Jaroslav a Josef PALEČEK a Miroslav STŘELÁK. Hudební výchova pro
7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1993,
s. 238 ISBN 800426493
MIHULE, Jaroslav a Ivan POLEDŇÁK a Petr MAŠLAŇ. Hudební výchova pro 8.
ročník základní školy. 1. Vyd. Praha: Fortuna, 1994, s. 256 ISBN 80-7168-172-5
MIHULE, Jaroslav a Petr MAŠLAŇ a František MOURYC. Hudební výchova pro 9.
ročník základní školy a pro víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1997, s. 261 ISBN 8071685003