Bakalářská práce s názvem "Dítě v předškolním věku a jeho dosažená úroveň rozvoje před zahájením školní docházky" se zabývá úrovní dítěte před nástupem do základní školy.
Práce je rozdělena do dvou částí. Do části teoretické a empirické. Teoretická část vysvětluje pojmy týkající se úrovně rozvoje dítěte předškolního věku, komunikativní kompetence, školní zralosti a odkladu povinné školní docházky.
Empirická část si klade za cíl zjistit, zda je znatelný, viditelný rozvoj u dítěte na konci předškolního období a to za období pouze jednoho měsíce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis named "Child of preschool age and its achived development level starting school attendance" deals with the level of the child before entering elementary school.
The work is divided into two parts. To the theoretical part and to the empirical part. The theoretical part explains the concepts related to the level of development of preschool age child, communicative competences, school readiness and postponement of compulsory schooling.
The empirical part aims to determine whether it is noticeable, visible development of the child at the end of the preschool period and then only for a period of one month.
Klíčová slova
Dítě, předškolní věk, úroveň, rozvoj, klíčové kompetence, školní zralost
Klíčová slova v angličtině
Child, preschool age, level, development, core competencies, school readiness
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem "Dítě v předškolním věku a jeho dosažená úroveň rozvoje před zahájením školní docházky" se zabývá úrovní dítěte před nástupem do základní školy.
Práce je rozdělena do dvou částí. Do části teoretické a empirické. Teoretická část vysvětluje pojmy týkající se úrovně rozvoje dítěte předškolního věku, komunikativní kompetence, školní zralosti a odkladu povinné školní docházky.
Empirická část si klade za cíl zjistit, zda je znatelný, viditelný rozvoj u dítěte na konci předškolního období a to za období pouze jednoho měsíce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis named "Child of preschool age and its achived development level starting school attendance" deals with the level of the child before entering elementary school.
The work is divided into two parts. To the theoretical part and to the empirical part. The theoretical part explains the concepts related to the level of development of preschool age child, communicative competences, school readiness and postponement of compulsory schooling.
The empirical part aims to determine whether it is noticeable, visible development of the child at the end of the preschool period and then only for a period of one month.
Klíčová slova
Dítě, předškolní věk, úroveň, rozvoj, klíčové kompetence, školní zralost
Klíčová slova v angličtině
Child, preschool age, level, development, core competencies, school readiness
Zásady pro vypracování
1.Vyhledat a prostudovat odbornou literaturu 2.Stanovit si cíl a obsah bakalářské práce 3.Navrhnout osnovu teoretické a praktické části 4.Zpracování teoretické části- vymezení pojmů 5.Praktická část- vytvoření příběhů k rozvoji komunikativní kompetence u dětí předškolního věku. 6.Vypracování úkolů k příběhům. 7.Ověření v praxi. 8.Vyhodnocení výsledků. 9.Zhodnocení. 10.Závěr
Zásady pro vypracování
1.Vyhledat a prostudovat odbornou literaturu 2.Stanovit si cíl a obsah bakalářské práce 3.Navrhnout osnovu teoretické a praktické části 4.Zpracování teoretické části- vymezení pojmů 5.Praktická část- vytvoření příběhů k rozvoji komunikativní kompetence u dětí předškolního věku. 6.Vypracování úkolů k příběhům. 7.Ověření v praxi. 8.Vyhodnocení výsledků. 9.Zhodnocení. 10.Závěr
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Ilustrace Richard Šmarda. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. ISBN 978-802-5118-290.
BYTEŠNÍKOVÁ, I. Komunikace dětí předškolního věku. Grada Publishing a.s. 2012, s. 236 ISBN978-80-247-3008-0
EUROUNION Praha s.r.o. Školské zákony. Praha 2009, s.727 ISBN:978-80-7317-082-0.
GAVORA Petr. Úvod do pedagogického výzkumu Brno: Paido, 2000, s. 207 ISBN:80-85931-79-6
KREISLOVÁ, Zdenka. Krok za krokem 1. třídou: školní zralost, spolupráce s rodiči, učíme se číst a psát, nápady pro celý rok. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 168 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4720-388.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy: rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 165 s. Pro rodiče. ISBN 80-247-1040-4.
NELEŠOVÁ A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Grada Publishing, a.s., 2005, s.172 ISBN:80-247-0738-1.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-807-3676-476.
RENDLOVÁ, Hana. Šimon půjde do školy: program všestranného rozvoje předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 225 s. ISBN 80-717-8046-4.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 80-870-0000-5.
SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 791 s. ISBN 80-717-8545-8.
SVOJTKA, Praktická příprava do školy. 1. české vyd. Praha: Svojtka, 2011, 192 s. ISBN 978-80-256-0312-3.
ŠIKULOVÁ, Renata, Ivana BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ a Iva WEDLICHOVÁ. Kapitoly z předškolní pedagogiky. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005, 131 s. Skripta (Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem). ISBN 80-704-4685-4.
ŠIKULOVÁ, Renata. Kapitoly z předškolní pedagogiky. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006, 135 s. Skripta (Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem). ISBN 80-704-4825-3.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Vyd. 1. Ilustrace Richard Šmarda. Brno: Computer Press, 2007, iv, 212 s. ISBN 978-802-5118-290.
BYTEŠNÍKOVÁ, I. Komunikace dětí předškolního věku. Grada Publishing a.s. 2012, s. 236 ISBN978-80-247-3008-0
EUROUNION Praha s.r.o. Školské zákony. Praha 2009, s.727 ISBN:978-80-7317-082-0.
GAVORA Petr. Úvod do pedagogického výzkumu Brno: Paido, 2000, s. 207 ISBN:80-85931-79-6
KREISLOVÁ, Zdenka. Krok za krokem 1. třídou: školní zralost, spolupráce s rodiči, učíme se číst a psát, nápady pro celý rok. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 168 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4720-388.
KUTÁLKOVÁ, Dana. Jak připravit dítě do 1. třídy: rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Vyd. 1. Praha: Grada, 2005, 165 s. Pro rodiče. ISBN 80-247-1040-4.
NELEŠOVÁ A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Grada Publishing, a.s., 2005, s.172 ISBN:80-247-0738-1.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 395 s. ISBN 978-807-3676-476.
RENDLOVÁ, Hana. Šimon půjde do školy: program všestranného rozvoje předškolního dítěte. Vyd. 1. Praha: Portál, 1995, 225 s. ISBN 80-717-8046-4.
SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2004, 48 s. ISBN 80-870-0000-5.
SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 791 s. ISBN 80-717-8545-8.
SVOJTKA, Praktická příprava do školy. 1. české vyd. Praha: Svojtka, 2011, 192 s. ISBN 978-80-256-0312-3.
ŠIKULOVÁ, Renata, Ivana BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ a Iva WEDLICHOVÁ. Kapitoly z předškolní pedagogiky. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005, 131 s. Skripta (Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem). ISBN 80-704-4685-4.
ŠIKULOVÁ, Renata. Kapitoly z předškolní pedagogiky. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2006, 135 s. Skripta (Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem). ISBN 80-704-4825-3.