Diplomová práce se bude zabývat důsledky dlouhodobých finančních potíží u dospělých jedinců v rodinách s dětmi. Teoretická část se zaměří na problematiku psychosomatických a společenských potíží. Jejím obsahem budou také zjištění týkající se finanční gramotnosti a způsob, jímž lze získat finanční gramotnost ve spojení s osobními dispozicemi a předpoklady jedinců. Empirická část přinese výsledky šetření psychosomatických a společenských projevů zátěžových situací a úrovně finanční gramotnosti, které bude realizováno pomocí nestandardizovaného dotazníku u dospělých jedinců v rodinách s dětmi. Součástí diplomové práce bude prezentace získaných informací a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This thesis will cover the consequences of long-term financial difficulties in adults within families with children. The theoretical part will focus on the issue of psychosomatic and social problems. It will also contain findings relating to financial literacy of such persons and the way these can obtain the ability with respect to their disposition and prerequisites. The empirical part will bring in results of surveying psychosomatic and social symptoms of stress circumstances and levels of financial literacy, which will be carried out in adults within families with children using a non-standardised questionnaire. The thesis will include a presentation of the information obtained as well as practical recommendations.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, rodiny s dětmi, psychosomatické potíže, společenské potíže, zaměstnanecký status nezaměstnaný.
Klíčová slova v angličtině
Financialliteracy, families with children, psychosomatics,societal issues, employ-ment statusunemployed.
Rozsah průvodní práce
91 s. (112498 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se bude zabývat důsledky dlouhodobých finančních potíží u dospělých jedinců v rodinách s dětmi. Teoretická část se zaměří na problematiku psychosomatických a společenských potíží. Jejím obsahem budou také zjištění týkající se finanční gramotnosti a způsob, jímž lze získat finanční gramotnost ve spojení s osobními dispozicemi a předpoklady jedinců. Empirická část přinese výsledky šetření psychosomatických a společenských projevů zátěžových situací a úrovně finanční gramotnosti, které bude realizováno pomocí nestandardizovaného dotazníku u dospělých jedinců v rodinách s dětmi. Součástí diplomové práce bude prezentace získaných informací a doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
This thesis will cover the consequences of long-term financial difficulties in adults within families with children. The theoretical part will focus on the issue of psychosomatic and social problems. It will also contain findings relating to financial literacy of such persons and the way these can obtain the ability with respect to their disposition and prerequisites. The empirical part will bring in results of surveying psychosomatic and social symptoms of stress circumstances and levels of financial literacy, which will be carried out in adults within families with children using a non-standardised questionnaire. The thesis will include a presentation of the information obtained as well as practical recommendations.
Klíčová slova
Finanční gramotnost, rodiny s dětmi, psychosomatické potíže, společenské potíže, zaměstnanecký status nezaměstnaný.
Klíčová slova v angličtině
Financialliteracy, families with children, psychosomatics,societal issues, employ-ment statusunemployed.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat důsledky dlouhodobých finančních potíží u dospělých jedinců v rodinách s dětmi. Teoretická část se zaměří na problematiku psychosomatických a společenských potíží. Jejím obsahem budou také zjištění týkající se finanční gramotnosti a způsob, jímž lze získat finanční gramotnost ve spojení s osobními dispozicemi a předpoklady jedinců.
Empirická část přinese výsledky šetření psychosomatických a společenských projevů zátěžových situací a úrovně finanční gramotnosti, které bude realizováno pomocí nestandardizovaného dotazníku u dospělých jedinců v rodinách s dětmi.
Součástí diplomové práce bude prezentace získaných informací a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat důsledky dlouhodobých finančních potíží u dospělých jedinců v rodinách s dětmi. Teoretická část se zaměří na problematiku psychosomatických a společenských potíží. Jejím obsahem budou také zjištění týkající se finanční gramotnosti a způsob, jímž lze získat finanční gramotnost ve spojení s osobními dispozicemi a předpoklady jedinců.
Empirická část přinese výsledky šetření psychosomatických a společenských projevů zátěžových situací a úrovně finanční gramotnosti, které bude realizováno pomocí nestandardizovaného dotazníku u dospělých jedinců v rodinách s dětmi.
Součástí diplomové práce bude prezentace získaných informací a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BERTL,I. Kapitoly o finanční gramotnosti. Praha: Triton, 2012. IBSN 978-80-7387-622-7.
FISCHER,S. Sociální patologie. Ústí nad Labem, PF UJEP, 2006. IBSN 80-7044-812-1.
FISCHER,S. Speciální pedagogika. Praha, Triton, 2008. IBSN 978-80-7387-014-0.
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Bratislava: Univerzita Komenského, 1999. IBSN 80-223-1342-4.
VÁGNEROVÁ,M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. IBSN 80-7178-802-3.
BUCHTOVÁ,B.,ŠMAJS,J.,BOLELOUCKÝ,Z. Nezaměstnanost. Praha: Grada, 2013. IBSN 978-80-247-4282-3
Seznam doporučené literatury
BERTL,I. Kapitoly o finanční gramotnosti. Praha: Triton, 2012. IBSN 978-80-7387-622-7.
FISCHER,S. Sociální patologie. Ústí nad Labem, PF UJEP, 2006. IBSN 80-7044-812-1.
FISCHER,S. Speciální pedagogika. Praha, Triton, 2008. IBSN 978-80-7387-014-0.
GAVORA,P. Úvod do pedagogického výzkumu. Bratislava: Univerzita Komenského, 1999. IBSN 80-223-1342-4.
VÁGNEROVÁ,M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. IBSN 80-7178-802-3.
BUCHTOVÁ,B.,ŠMAJS,J.,BOLELOUCKÝ,Z. Nezaměstnanost. Praha: Grada, 2013. IBSN 978-80-247-4282-3