Tato diplomová práce pojednává o metodě kooperativního vyučování a její realizaci v hodinách výuky anglického jazyka osmé třídy základní školy. V teoretické části práce jsou uvedeny nezbytné souvislosti dané problematiky včetně vysvětlení pojmu kooperativní výuka, její benefity, rozdílné přístupy, klíčové koncepty, vztahy k obdobným teoriím, její metody, motivace a konečně také důvody pro použití kooperativní výuky ve výuce anglického jako cizího jazyka.
Výzkumná část práce navazuje na tyto teoretické souvislosti a popisuje aplikaci deseti vybraných aktivit kooperativního vyučování během šesti hodin anglického jazyka v osmé třídě základní školy. Během výzkumu jsou pozorovány, hodnoceny a analyzovány prvky motivace, kooperace a sociální dovednosti pomoci. Hlavním cílem výzkumu je zvýšení schopnosti studentů kooperovat což je uskutečněno prostřednictvím aktivit kooperativní výuky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the method of cooperative learning and its implementation to EFL classes of 8th grade of elementary school. In the theoretical part of the work the necessary background knowledge about the theme is provided including the explanation of cooperative learning, its benefits, different approaches, its key concepts, and relation to parallel theories, its methods, motivation and finally reasons for CL in EFL classes.
The research section of this work draws on this theoretical knowledge and presents the application of ten selected CL activities into six EFL lessons of 8th grade of the elementary school. During the research procedure, the elements of motivation, cooperation and social skill of help are observed, evaluated and analysed. The main aim of this diploma work is to increase students' level of cooperation via the use of CL activities.
Klíčová slova
Kooperativní výuka, skupinová práce, práce v párech, motivace, sociální dovednosti, pomoc, práce v kolektivu, rozvoj sociálních dovedností, role motivace, sdílení informací ve skupině, role ve skupině, dosažení společného cíle, vzájemná závislost členů skupiny, zodpovědnost studenta k vlastnímu procesu učení a aktivní zapojení studentů do výuky.
Klíčová slova v angličtině
Cooperative Learning, Groupwork,Pairwork, Motivation, Social skills, Help, Individual accountability, Face to face promotive interaction, group processing, Simultaneous interaction, EFL Class, Teams, Groups,active participation
Rozsah průvodní práce
189 stran (322328 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o metodě kooperativního vyučování a její realizaci v hodinách výuky anglického jazyka osmé třídy základní školy. V teoretické části práce jsou uvedeny nezbytné souvislosti dané problematiky včetně vysvětlení pojmu kooperativní výuka, její benefity, rozdílné přístupy, klíčové koncepty, vztahy k obdobným teoriím, její metody, motivace a konečně také důvody pro použití kooperativní výuky ve výuce anglického jako cizího jazyka.
Výzkumná část práce navazuje na tyto teoretické souvislosti a popisuje aplikaci deseti vybraných aktivit kooperativního vyučování během šesti hodin anglického jazyka v osmé třídě základní školy. Během výzkumu jsou pozorovány, hodnoceny a analyzovány prvky motivace, kooperace a sociální dovednosti pomoci. Hlavním cílem výzkumu je zvýšení schopnosti studentů kooperovat což je uskutečněno prostřednictvím aktivit kooperativní výuky.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the method of cooperative learning and its implementation to EFL classes of 8th grade of elementary school. In the theoretical part of the work the necessary background knowledge about the theme is provided including the explanation of cooperative learning, its benefits, different approaches, its key concepts, and relation to parallel theories, its methods, motivation and finally reasons for CL in EFL classes.
The research section of this work draws on this theoretical knowledge and presents the application of ten selected CL activities into six EFL lessons of 8th grade of the elementary school. During the research procedure, the elements of motivation, cooperation and social skill of help are observed, evaluated and analysed. The main aim of this diploma work is to increase students' level of cooperation via the use of CL activities.
Klíčová slova
Kooperativní výuka, skupinová práce, práce v párech, motivace, sociální dovednosti, pomoc, práce v kolektivu, rozvoj sociálních dovedností, role motivace, sdílení informací ve skupině, role ve skupině, dosažení společného cíle, vzájemná závislost členů skupiny, zodpovědnost studenta k vlastnímu procesu učení a aktivní zapojení studentů do výuky.
Klíčová slova v angličtině
Cooperative Learning, Groupwork,Pairwork, Motivation, Social skills, Help, Individual accountability, Face to face promotive interaction, group processing, Simultaneous interaction, EFL Class, Teams, Groups,active participation
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své práci zaměří na kooperativní vyučování jako efektivní metodu výuky anglického jazyka. Poskytne teoretické seznámení s metodou kooperativní výuky a v praktické části si vyzkouší aplikaci aktivit kooperativního vyučování v hodinách anglického jazyka na základní škole. V rámci pozorování si studentka vybere tři charakteristické rysy kooperativního vyučování, kterým se bude nadále v práci věnovat. Cílem práce bude sledovat možnosti a výsledky kooperativního vyučování v problémové skupině v oblasti sociální, motivační a kognitivní.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své práci zaměří na kooperativní vyučování jako efektivní metodu výuky anglického jazyka. Poskytne teoretické seznámení s metodou kooperativní výuky a v praktické části si vyzkouší aplikaci aktivit kooperativního vyučování v hodinách anglického jazyka na základní škole. V rámci pozorování si studentka vybere tři charakteristické rysy kooperativního vyučování, kterým se bude nadále v práci věnovat. Cílem práce bude sledovat možnosti a výsledky kooperativního vyučování v problémové skupině v oblasti sociální, motivační a kognitivní.
Seznam doporučené literatury
Brown, D. H. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. (2nd ed.). New York: Pearson Education ESL.
DelliCarpini, M. (2009). Enhancing cooperative learning in TESOL teacher education. ELT journal, 63(1), 42-50.
Hijazi, D., Al-Natour, A. (2012). Teachers' attitudes towards using cooperative leraning for teaching English skills. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Bussiness. 12, 443-460.
Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Stanne, M. B. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Universtity of Minnesota.
Kagan.S. (1994). Cooperative learning. Virginia: University of Virginia.
Scrivener, J. (2005). Learning Teaching: A guidebook for English language teacher. (2nd ed.). Oxford: Macmillan Publishers Limited.
Slavin, R. E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary Educational Psychology, 21, 43-69.
Stevens, R. (2008). Cooperative learning. In N. Salkind (Ed.). Encyclopedia of educational psychology. (pp.188-194). Thousand Oaks, CA: SAGE publications, Inc.
Seznam doporučené literatury
Brown, D. H. (2001). Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy. (2nd ed.). New York: Pearson Education ESL.
DelliCarpini, M. (2009). Enhancing cooperative learning in TESOL teacher education. ELT journal, 63(1), 42-50.
Hijazi, D., Al-Natour, A. (2012). Teachers' attitudes towards using cooperative leraning for teaching English skills. Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Bussiness. 12, 443-460.
Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Stanne, M. B. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Universtity of Minnesota.
Kagan.S. (1994). Cooperative learning. Virginia: University of Virginia.
Scrivener, J. (2005). Learning Teaching: A guidebook for English language teacher. (2nd ed.). Oxford: Macmillan Publishers Limited.
Slavin, R. E. (1996). Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary Educational Psychology, 21, 43-69.
Stevens, R. (2008). Cooperative learning. In N. Salkind (Ed.). Encyclopedia of educational psychology. (pp.188-194). Thousand Oaks, CA: SAGE publications, Inc.