Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením efektu didaktických postupů učitelů na psychomotorické dovednosti žáků. Postoje učitelů 1. stupně základních škol k formám a metodám výuky zejména pracovních činností byly zjištěny pomocí Q-metodologie, pomocí psychomotorického testu byla zjištěna úroveň psychomotorických dovedností žáků těchto učitelů, následně byly výsledky komparovány a statisticky vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This master thesis evaluates the effect of teaching practices of teachers for the psychomotor skills of students. Using Q-methodology, the teachers' approach to teaching methods and forms of work activities were identified in the first grade of primary schools in the Ustecký region. Using the psychomotor test, the level of psychomotor skills of the pupils of these teachers was detected. The results were then compared and statistically evaluated.
teaching method, organizational form of teaching, Q-methodology, psychomotor skills, psychomotor test, t-test
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením efektu didaktických postupů učitelů na psychomotorické dovednosti žáků. Postoje učitelů 1. stupně základních škol k formám a metodám výuky zejména pracovních činností byly zjištěny pomocí Q-metodologie, pomocí psychomotorického testu byla zjištěna úroveň psychomotorických dovedností žáků těchto učitelů, následně byly výsledky komparovány a statisticky vyhodnoceny.
Anotace v angličtině
This master thesis evaluates the effect of teaching practices of teachers for the psychomotor skills of students. Using Q-methodology, the teachers' approach to teaching methods and forms of work activities were identified in the first grade of primary schools in the Ustecký region. Using the psychomotor test, the level of psychomotor skills of the pupils of these teachers was detected. The results were then compared and statistically evaluated.
teaching method, organizational form of teaching, Q-methodology, psychomotor skills, psychomotor test, t-test
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury.
2. Stanovení cíle diplomové práce.
3. Zpracování teoretických východisek v oblastech: manuální dovednosti, pedagogický výzkum, vyučovací formy a metody využívané v pracovní výchově.
4. Návrh struktury a metodiky výzkumu, stanovení cílů a hypotéz.
5. Zpracování výsledků výzkumu, ověření navržených hypotéz.
6. Vyvození závěrů z provedeného šetření a formulace doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a studium odborné literatury.
2. Stanovení cíle diplomové práce.
3. Zpracování teoretických východisek v oblastech: manuální dovednosti, pedagogický výzkum, vyučovací formy a metody využívané v pracovní výchově.
4. Návrh struktury a metodiky výzkumu, stanovení cílů a hypotéz.
5. Zpracování výsledků výzkumu, ověření navržených hypotéz.
6. Vyvození závěrů z provedeného šetření a formulace doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
1. BAJTOŠ, JÁN. Psychomotorická zložka osobnosti žiaka. Košice: Equilibria, 2007. 113 s. ISBN978-80-89284-07-8.
2. ČÁP, JAN. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: SPN, 1990. 292 s. ISBN 80-04-22967-0.
3. ČÁP, JAN. Psychologie pro učitele. Praha: SPN, 1980. 380 s. ISBN 14-652-80.
4. FENSTERMACHER, GARY D.; SOLTIS, JONAS F. Vyučovací styly učitelů. Praha:Portál 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367-471-7.
5. FERJENČEK, JÁN. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál 2000. 256 s. ISBN 80-7178-367-6.
6. CHRÁSKA, MIROSLAV. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
7. KALHOUS, ZDENĚK; OBST, OTTO. Školní didaktika. Praha: Portál 2009. 447 s. ISBN 978-80-7367-571-4.
8. KERLINGER, FREUD N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: ČSAV 1972. 708 s.
Seznam doporučené literatury
1. BAJTOŠ, JÁN. Psychomotorická zložka osobnosti žiaka. Košice: Equilibria, 2007. 113 s. ISBN978-80-89284-07-8.
2. ČÁP, JAN. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: SPN, 1990. 292 s. ISBN 80-04-22967-0.
3. ČÁP, JAN. Psychologie pro učitele. Praha: SPN, 1980. 380 s. ISBN 14-652-80.
4. FENSTERMACHER, GARY D.; SOLTIS, JONAS F. Vyučovací styly učitelů. Praha:Portál 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367-471-7.
5. FERJENČEK, JÁN. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál 2000. 256 s. ISBN 80-7178-367-6.
6. CHRÁSKA, MIROSLAV. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada 2007. 272 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
7. KALHOUS, ZDENĚK; OBST, OTTO. Školní didaktika. Praha: Portál 2009. 447 s. ISBN 978-80-7367-571-4.
8. KERLINGER, FREUD N. Základy výzkumu chování: pedagogický a psychologický výzkum. Praha: ČSAV 1972. 708 s.