Cílem této diplomové práce je navrhnout vhodnou marketingovou strategii sportovního Jezdeckého klubu Krásná na základě zhodnocení současné situace. Za tímto účelem byla nejprve provedena analýza marketingového prostředí klubu. V práci byl aplikován kvalitativní marketingový výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit názory zákazníků Jezdeckého klubu Krásná a konkurenčních jezdeckých klubů na Ašsku na nabízené služby, jejich spokojenost a upozornění na nedostatky. Bylo dotazováno dvanáct respondentů z Jezdeckého klubu Krásná a celkem čtyři respondenti ze tří konkurenčních jezdeckých klubů. Významné výsledky z provedené analýzy a výzkumu byly zachyceny ve SWOT analýze, která byla výchozím bodem pro formulaci marketingových cílů, strategií a nástrojů. Ty se zabývají především rozšířením nabízených služeb klubu o dětské tábory a jezdeckou turistiku. Dále řeší problematiku zejména individuálních výcvikových lekcí, úrovně čistoty areálu, aktualizace webových stránek, využívání služeb dobrovolníků, kladného povědomí o klubu a celkového prozákaznického přístupu. Výsledná marketingová strategie je navržena pro aplikaci v průběhu období od března roku 2015 do září roku 2016. Implementace a kontrola strategie nejsou součástí této práce.
Anotace v angličtině
The aim of the Master thesis is to design an appropriate marketing strategy of the Riding club Krásná on the basis of the evaluation of current situation. First of all, a marketing environmental analysis of the club was carried out for this purpose. In the thesis, a qualitative marketing research by means of semi-structured interviews was applied. The aim of the research was to ascertain the opinions of the customers of the Riding club Krásná and competitive riding clubs in the Aš region on offering services, their satisfaction and opinions on shortcomings. Twelve respondents from the Riding club Krásná and four respondents from three competitive riding clubs were interviewed. The significant results of the performed analysis and research were captured in the SWOT analysis that represented an initial point of the formulation of marketing objectives, strategies and tools. They mainly deal with widening the scope of the services, offered by the Riding club Krásná, by camps for children and riding tourism. They also solve the issues of individual training lessons, degree of cleanliness in premises, updating the website, using volunteer services, positive awareness of the club and the overall customer-centred approach. The final marketing strategy is designed to be applied during the period from March 2015 to September 2016. Marketing strategy implementation and control are not included in the thesis.
Klíčová slova
Strategické marketingové plánování, analýza marketingového prostředí, marketingová strategie, sportovní marketing, jezdecký klub, jezdectví
Cílem této diplomové práce je navrhnout vhodnou marketingovou strategii sportovního Jezdeckého klubu Krásná na základě zhodnocení současné situace. Za tímto účelem byla nejprve provedena analýza marketingového prostředí klubu. V práci byl aplikován kvalitativní marketingový výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit názory zákazníků Jezdeckého klubu Krásná a konkurenčních jezdeckých klubů na Ašsku na nabízené služby, jejich spokojenost a upozornění na nedostatky. Bylo dotazováno dvanáct respondentů z Jezdeckého klubu Krásná a celkem čtyři respondenti ze tří konkurenčních jezdeckých klubů. Významné výsledky z provedené analýzy a výzkumu byly zachyceny ve SWOT analýze, která byla výchozím bodem pro formulaci marketingových cílů, strategií a nástrojů. Ty se zabývají především rozšířením nabízených služeb klubu o dětské tábory a jezdeckou turistiku. Dále řeší problematiku zejména individuálních výcvikových lekcí, úrovně čistoty areálu, aktualizace webových stránek, využívání služeb dobrovolníků, kladného povědomí o klubu a celkového prozákaznického přístupu. Výsledná marketingová strategie je navržena pro aplikaci v průběhu období od března roku 2015 do září roku 2016. Implementace a kontrola strategie nejsou součástí této práce.
Anotace v angličtině
The aim of the Master thesis is to design an appropriate marketing strategy of the Riding club Krásná on the basis of the evaluation of current situation. First of all, a marketing environmental analysis of the club was carried out for this purpose. In the thesis, a qualitative marketing research by means of semi-structured interviews was applied. The aim of the research was to ascertain the opinions of the customers of the Riding club Krásná and competitive riding clubs in the Aš region on offering services, their satisfaction and opinions on shortcomings. Twelve respondents from the Riding club Krásná and four respondents from three competitive riding clubs were interviewed. The significant results of the performed analysis and research were captured in the SWOT analysis that represented an initial point of the formulation of marketing objectives, strategies and tools. They mainly deal with widening the scope of the services, offered by the Riding club Krásná, by camps for children and riding tourism. They also solve the issues of individual training lessons, degree of cleanliness in premises, updating the website, using volunteer services, positive awareness of the club and the overall customer-centred approach. The final marketing strategy is designed to be applied during the period from March 2015 to September 2016. Marketing strategy implementation and control are not included in the thesis.
Klíčová slova
Strategické marketingové plánování, analýza marketingového prostředí, marketingová strategie, sportovní marketing, jezdecký klub, jezdectví
Cílem práce je navrhnout možnou marketingovou strategii na základě zhodnocení současné situace sportovního jezdeckého klubu JK Krásná.
Struktura (obsah) práce:
1. Představení subjektu
2. Marketingový mix
3. Financování sportovního klubu
4. SWOT analýza
5. Marketingový výzkum
6. Tvorba marketingové strategie
Zásady pro vypracování
Cílem práce je navrhnout možnou marketingovou strategii na základě zhodnocení současné situace sportovního jezdeckého klubu JK Krásná.
Struktura (obsah) práce:
1. Představení subjektu
2. Marketingový mix
3. Financování sportovního klubu
4. SWOT analýza
5. Marketingový výzkum
6. Tvorba marketingové strategie
Seznam doporučené literatury
1. ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání, Praha: Olympia, 2009. 225 s., ISBN 27-026-2009
2. EGER, L. Marketing, management a financování malého a středně velkého klubu. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2005. 72 s., ISBN 80-7044-669-2
3. KOTLER, P, KELLER, K. L. Marketing management. 14. vydání, Praha: Grada Publishing, 2013. 814 s., ISBN 978-80-247-4150-5
4. NOVOTNÝ, J. a kol. Sport v ekonomice. 1. vydání, Praha: Wolters Kuwer ČR, 2011. 512 s., ISBN 978-80-7357-666-0
5. VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2008. 232 s., ISBN 978-80-247-2721-9
Seznam doporučené literatury
1. ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. 1. vydání, Praha: Olympia, 2009. 225 s., ISBN 27-026-2009
2. EGER, L. Marketing, management a financování malého a středně velkého klubu. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2005. 72 s., ISBN 80-7044-669-2
3. KOTLER, P, KELLER, K. L. Marketing management. 14. vydání, Praha: Grada Publishing, 2013. 814 s., ISBN 978-80-247-4150-5
4. NOVOTNÝ, J. a kol. Sport v ekonomice. 1. vydání, Praha: Wolters Kuwer ČR, 2011. 512 s., ISBN 978-80-7357-666-0
5. VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2008. 232 s., ISBN 978-80-247-2721-9