Bakalářská práce má název "Studenti jako zákaznický segment bank". Cílem práce je porovnání produktové nabídky pro studenty na tuzemském bankovním trhu. Zvláštní pozornost je věnována porovnání studentských účtů a šetření, zda jsou s nimi klienti bank spokojeni. Práce má dvě hlavní části, v první části jsou popsány změny v bankovním sektoru od 90. let a úloha klienta v bankovnictví. Druhá část zahrnuje porovnání běžných účtů pro studenty a zjištění spokojenosti zákazníka, ke kterému bylo použito dotazníkové šetření a na základě odpovědí od respondentů se zjišťovala spokojenost pomocí evropského indexu spokojenosti (ECSI) a Net Promoter Score (NPS). U čtyř nejvíce využívaných bank dle dotazníku byl také proveden Mystery shopping.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is named "Students as a customer segment of banks". The aim of the thesis is a comparison of products, which the banks offer to students on the domestic market. The extra attention is focused on the comparison with the student´s accounts and their savings and if the students are satisfied with their banks. This piece of work has two main parts, in the first one, there are described the changes in the banking sector since 90´s and the role of
a client in banking. The second part includes the comparison of the current accounts offered to students and also the client´s satisfaction. In relation to this finding, there was used a survey and on the basis of the respondent´s answers, there was identified the usage satisfaction according to the Europe Customer Satisfaction Index (ECSI) and Net Promoter Score (NPS). According to the survey, there was carried out so called mystery shopping in the four most used banks.
Klíčová slova
české bankovnictví, bankovní klient, studenti, studentské účty, spokojenost zákazníků, The European Customer Satisfaction Index, Net Promoter Score, Mystery shopping
Klíčová slova v angličtině
the czech banking, banking client, students, students account, customer satisfaction, The European Customer Satisfaction Index, Net Promoter Score, Mystery Shopping
Rozsah průvodní práce
90 s. (161 373 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce má název "Studenti jako zákaznický segment bank". Cílem práce je porovnání produktové nabídky pro studenty na tuzemském bankovním trhu. Zvláštní pozornost je věnována porovnání studentských účtů a šetření, zda jsou s nimi klienti bank spokojeni. Práce má dvě hlavní části, v první části jsou popsány změny v bankovním sektoru od 90. let a úloha klienta v bankovnictví. Druhá část zahrnuje porovnání běžných účtů pro studenty a zjištění spokojenosti zákazníka, ke kterému bylo použito dotazníkové šetření a na základě odpovědí od respondentů se zjišťovala spokojenost pomocí evropského indexu spokojenosti (ECSI) a Net Promoter Score (NPS). U čtyř nejvíce využívaných bank dle dotazníku byl také proveden Mystery shopping.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is named "Students as a customer segment of banks". The aim of the thesis is a comparison of products, which the banks offer to students on the domestic market. The extra attention is focused on the comparison with the student´s accounts and their savings and if the students are satisfied with their banks. This piece of work has two main parts, in the first one, there are described the changes in the banking sector since 90´s and the role of
a client in banking. The second part includes the comparison of the current accounts offered to students and also the client´s satisfaction. In relation to this finding, there was used a survey and on the basis of the respondent´s answers, there was identified the usage satisfaction according to the Europe Customer Satisfaction Index (ECSI) and Net Promoter Score (NPS). According to the survey, there was carried out so called mystery shopping in the four most used banks.
Klíčová slova
české bankovnictví, bankovní klient, studenti, studentské účty, spokojenost zákazníků, The European Customer Satisfaction Index, Net Promoter Score, Mystery shopping
Klíčová slova v angličtině
the czech banking, banking client, students, students account, customer satisfaction, The European Customer Satisfaction Index, Net Promoter Score, Mystery Shopping
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Cílem práce je zmapování nabídky produktů pro studenty na tuzemském bankovním trhu. Zvláštní pozornost bude věnována porovnání studentských účtů a šetření, zda jsou s nimi studenti spokojeni.
Struktura (obsah) práce:
1. Proměny českého bankovního trhu v posledních desetiletích.
2. Úloha zákazníka v bankovním podnikání se zaměřením na segment "studenti".
3. Porovnání nabídky produktů pro studenty na českém bankovním trhu se zaměřením na studentské účty.
4. Výzkum spokojenosti na základě dotazníkového šetření mezi studenty, vlastní doporučení a závěr.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce:
Cílem práce je zmapování nabídky produktů pro studenty na tuzemském bankovním trhu. Zvláštní pozornost bude věnována porovnání studentských účtů a šetření, zda jsou s nimi studenti spokojeni.
Struktura (obsah) práce:
1. Proměny českého bankovního trhu v posledních desetiletích.
2. Úloha zákazníka v bankovním podnikání se zaměřením na segment "studenti".
3. Porovnání nabídky produktů pro studenty na českém bankovním trhu se zaměřením na studentské účty.
4. Výzkum spokojenosti na základě dotazníkového šetření mezi studenty, vlastní doporučení a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. KAŠPAROVSKÁ, V. a kol.: Řízení obchodních bank, C. H. Beck, Praha 2006
2. KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada, Praha 2011
3. SOKOLOVSKÝ, Z.: Vitální banky, Bankovní institut, Praha 1999
4. TORRES, M., BERNARDO I., CIGÁNKOVÁ, S.: Marketing bankovních služeb, Bankovní institut, Praha 1995
5. VENCOVSKÝ, F.: Dějiny bankovnictví v Českých zemích, Bankovní institut, Praha 1999
6. ZIEGLER, K. a spol.: Finanční řízení bank, Bankovní institut, Praha 1997
Seznam doporučené literatury
1. KAŠPAROVSKÁ, V. a kol.: Řízení obchodních bank, C. H. Beck, Praha 2006
2. KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Grada, Praha 2011
3. SOKOLOVSKÝ, Z.: Vitální banky, Bankovní institut, Praha 1999
4. TORRES, M., BERNARDO I., CIGÁNKOVÁ, S.: Marketing bankovních služeb, Bankovní institut, Praha 1995
5. VENCOVSKÝ, F.: Dějiny bankovnictví v Českých zemích, Bankovní institut, Praha 1999
6. ZIEGLER, K. a spol.: Finanční řízení bank, Bankovní institut, Praha 1997