Bakalářská práce je tematicky orientována na problematiku možností a potřeb vzdělávání pracovníků v oblasti sociálních služeb. Teoretická východiska práce budou postavena na aktuálních poznatcích z oblasti vzdělávání dospělých, metod vzdělávání dospělých osob, oblastmi profesního vzdělávání sociálních pracovníků a dalšími možnostmi a formami zvyšování jejich profesních i osobnostních kompetencí. Empirická část práce bude orientována na prezentaci výzkumného šetření zacíleného na analýzu potřeb v oblasti zvyšování kvalifikace a kompetencí sociálních pracovníků. V rámci sběru dat bude využito kvantitativního i kvalitativního výzkumného přístupu. Výzkumný vzorek bude tvořen sociálními pracovníky, manažery zařízení poskytující sociální služby a poskytovateli vzdělávání v oblasti sociálních služeb. Výstupem práce budou strukturovaná doporučení pro zvyšování kompetencí sociálních pracovníků a jejich kvalifikace, směřovaná ke zvyšování kvality poskytovaných sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is thematically focused on the issues of options and needs of education of workers in the field of social services. The theoretical basis of the work will be based on current knowledge in the field of adult education, methods of adult education, vocational training of social workers and other options and forms of increasing their professional and personal skills. The empirial part of the theses will focus on presenting a research targeted at the analysis of needs to elevate skills and competencies of social workers. Both quantitative and qualitative research approach will be used when collecting the data. The research sample will consist of social workers, managers of facilities providing social services and education providers in the area of social services. The outcome of the work will be structured around recommendations for increasing the skills of social workers and their qualifications, directed to improve the quality of social services.
Klíčová slova
Vzdělávání, sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, sociální služby, kvalifikace, kompetence.
Klíčová slova v angličtině
Education, social workers, social service workers, social services, qualifications, competence, quality management, education planning
Rozsah průvodní práce
71
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je tematicky orientována na problematiku možností a potřeb vzdělávání pracovníků v oblasti sociálních služeb. Teoretická východiska práce budou postavena na aktuálních poznatcích z oblasti vzdělávání dospělých, metod vzdělávání dospělých osob, oblastmi profesního vzdělávání sociálních pracovníků a dalšími možnostmi a formami zvyšování jejich profesních i osobnostních kompetencí. Empirická část práce bude orientována na prezentaci výzkumného šetření zacíleného na analýzu potřeb v oblasti zvyšování kvalifikace a kompetencí sociálních pracovníků. V rámci sběru dat bude využito kvantitativního i kvalitativního výzkumného přístupu. Výzkumný vzorek bude tvořen sociálními pracovníky, manažery zařízení poskytující sociální služby a poskytovateli vzdělávání v oblasti sociálních služeb. Výstupem práce budou strukturovaná doporučení pro zvyšování kompetencí sociálních pracovníků a jejich kvalifikace, směřovaná ke zvyšování kvality poskytovaných sociálních služeb.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is thematically focused on the issues of options and needs of education of workers in the field of social services. The theoretical basis of the work will be based on current knowledge in the field of adult education, methods of adult education, vocational training of social workers and other options and forms of increasing their professional and personal skills. The empirial part of the theses will focus on presenting a research targeted at the analysis of needs to elevate skills and competencies of social workers. Both quantitative and qualitative research approach will be used when collecting the data. The research sample will consist of social workers, managers of facilities providing social services and education providers in the area of social services. The outcome of the work will be structured around recommendations for increasing the skills of social workers and their qualifications, directed to improve the quality of social services.
Klíčová slova
Vzdělávání, sociální pracovníci, pracovníci v sociálních službách, sociální služby, kvalifikace, kompetence.
Klíčová slova v angličtině
Education, social workers, social service workers, social services, qualifications, competence, quality management, education planning
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je tematicky orientována na problematiku možností a potřeb vzdělávání pracovníků v oblasti sociálních služeb. Teoretická východiska práce budou postavena na aktuálních poznatcích z oblasti vzdělávání dospělých, metod vzdělávání dospělých osob, oblastmi profesního vzdělávání sociálních pracovníků a dalšími možnostmi a formami zvyšování jejich profesních i osobnostních kompetencí. Empirická část práce bude orientována na prezentaci výzkumného šetření zacíleného na analýzu potřeb v oblasti zvyšování kvalifikace a kompetencí sociálních pracovníků. V rámci sběru dat bude využito kvantitativního i kvalitativního výzkumného přístupu. Vstupní dotazníkové šetření bude doplněno individuálními polostrukturovanými rozhovory. Výzkumný vzorek bude tvořen sociálními pracovníky, manažery zařízení poskytující sociální služby a poskytovateli vzdělávání v oblasti sociálních služeb. Výstupem práce budou strukturovaná doporučení pro zvyšování kompetencí sociálních pracovníků a jejich kvalifikace, směřovaná ke zvyšování kvality poskytovaných sociálních služeb.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je tematicky orientována na problematiku možností a potřeb vzdělávání pracovníků v oblasti sociálních služeb. Teoretická východiska práce budou postavena na aktuálních poznatcích z oblasti vzdělávání dospělých, metod vzdělávání dospělých osob, oblastmi profesního vzdělávání sociálních pracovníků a dalšími možnostmi a formami zvyšování jejich profesních i osobnostních kompetencí. Empirická část práce bude orientována na prezentaci výzkumného šetření zacíleného na analýzu potřeb v oblasti zvyšování kvalifikace a kompetencí sociálních pracovníků. V rámci sběru dat bude využito kvantitativního i kvalitativního výzkumného přístupu. Vstupní dotazníkové šetření bude doplněno individuálními polostrukturovanými rozhovory. Výzkumný vzorek bude tvořen sociálními pracovníky, manažery zařízení poskytující sociální služby a poskytovateli vzdělávání v oblasti sociálních služeb. Výstupem práce budou strukturovaná doporučení pro zvyšování kompetencí sociálních pracovníků a jejich kvalifikace, směřovaná ke zvyšování kvality poskytovaných sociálních služeb.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 67 s. ISBN 80-244-1192-X.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 75 s. ISBN 80-244-1193-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008, 136 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
BENEŠ, Milan. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003, 276 s. ISBN 80-86284-36-0.
ČÁMSKÝ, Pavel, KRUTILOVÁ, Dagmar, SEMBDNER, Jan, SLADKÝ, Pavel. Manuál pro tvorbu a zavádění standardů kvality poskytovaných sociálních služeb. Praha: Centrum sociálních služeb Praha, 2008, 152 s. ISBN neuděleno.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management press, 1998, 350 s. ISBN 80-85943-51-4.
KRUTILOVÁ, Dagmar, ČÁMSKÝ, Pavel, SEMBDNER, Jan. Tvorba a zavádění Standardů kvality poskytovaných sociálních služeb. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2008. ISBN 978-80-254-3427-7.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník lidské zdroje. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3235-0.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. 392 s. ISBN 978-80-347-3611-2.
Seznam doporučené literatury
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 67 s. ISBN 80-244-1192-X.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, 75 s. ISBN 80-244-1193-8.
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a. s., 2008, 136 s. ISBN 978-80-247-2580-2.
BENEŠ, Milan. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003, 276 s. ISBN 80-86284-36-0.
ČÁMSKÝ, Pavel, KRUTILOVÁ, Dagmar, SEMBDNER, Jan, SLADKÝ, Pavel. Manuál pro tvorbu a zavádění standardů kvality poskytovaných sociálních služeb. Praha: Centrum sociálních služeb Praha, 2008, 152 s. ISBN neuděleno.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management press, 1998, 350 s. ISBN 80-85943-51-4.
KRUTILOVÁ, Dagmar, ČÁMSKÝ, Pavel, SEMBDNER, Jan. Tvorba a zavádění Standardů kvality poskytovaných sociálních služeb. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2008. ISBN 978-80-254-3427-7.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník lidské zdroje. Praha: Academia, 2002. ISBN 80-200-0950-7.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada Publishing, a. s., 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3235-0.
SVOZILOVÁ, Alena. Projektový management. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. 392 s. ISBN 978-80-347-3611-2.