Předmětem diplomové práce je zkoumání identifikace a sebereflexe rozvoje pedagogických kompetencí u dobrovolníků působících v programu 5P a Kompas. První část nastíní fenomén dobrovolnictví jako příležitosti k rozvoji pedagogických kompetencí, který nebyl doposud výzkumně zpracován. Bude obsahovat informace o dobrovolnictví, dále se bude zabývat motivy dobrovolníků, programy PětP a Kompas a budou zde popsány pedagogické kompetence, které bude následný výzkum sledovat.
Empirická část práce se bude zabývat průzkumem sebereflexí dobrovolníků. Výzkum bude sledovat, jakým způsobem vnímají dobrovolníci programy 5P a Kompas z hlediska rozvoje jejich pedagogických kompetencí.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to investigate identification and the self-development of the teaching competencies of volunteers involved in the program PětP and Kompas. The first part outlines the phenomenon of volunteering as an opportunity to develop teaching competencies that research has not yet been processed. It will contain information about volunteering, also it will address the motives of volunteers, programs and PětP and Kompas and will be described herein pedagogical competencies that subsequent research will follow.
The research will address self-reflection survey volunteers. Research will monitor how they perceive volunteer programs 5P and Kompas in terms of their pedagogical skills.
Předmětem diplomové práce je zkoumání identifikace a sebereflexe rozvoje pedagogických kompetencí u dobrovolníků působících v programu 5P a Kompas. První část nastíní fenomén dobrovolnictví jako příležitosti k rozvoji pedagogických kompetencí, který nebyl doposud výzkumně zpracován. Bude obsahovat informace o dobrovolnictví, dále se bude zabývat motivy dobrovolníků, programy PětP a Kompas a budou zde popsány pedagogické kompetence, které bude následný výzkum sledovat.
Empirická část práce se bude zabývat průzkumem sebereflexí dobrovolníků. Výzkum bude sledovat, jakým způsobem vnímají dobrovolníci programy 5P a Kompas z hlediska rozvoje jejich pedagogických kompetencí.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to investigate identification and the self-development of the teaching competencies of volunteers involved in the program PětP and Kompas. The first part outlines the phenomenon of volunteering as an opportunity to develop teaching competencies that research has not yet been processed. It will contain information about volunteering, also it will address the motives of volunteers, programs and PětP and Kompas and will be described herein pedagogical competencies that subsequent research will follow.
The research will address self-reflection survey volunteers. Research will monitor how they perceive volunteer programs 5P and Kompas in terms of their pedagogical skills.
Předmětem diplomové práce je zkoumání sebereflexe rozvoje pedagogických kompetencí u dobrovolníků působících v programu 5P a Kompas. První část nastíní fenomén dobrovolnictví jako příležitosti k rozvoji pedagogických kompetencí, který nebyl doposud výzkumně zpracován. Bude obsahovat informace o dobrovolnictví, dále se bude zabývat motivy dobrovolníků, programy 5P a Kompas a budou zde popsány pedagogické kompetence, které bude následný výzkum sledovat.
Empirická část práce se bude zabývat průzkumem sebereflexí dobrovolníků. Výzkum bude sledovat, jakým způsobem vnímají dobrovolníci programy 5P a Kompas z hlediska rozvoje jejich pedagogických kompetencí.
Zásady pro vypracování
Předmětem diplomové práce je zkoumání sebereflexe rozvoje pedagogických kompetencí u dobrovolníků působících v programu 5P a Kompas. První část nastíní fenomén dobrovolnictví jako příležitosti k rozvoji pedagogických kompetencí, který nebyl doposud výzkumně zpracován. Bude obsahovat informace o dobrovolnictví, dále se bude zabývat motivy dobrovolníků, programy 5P a Kompas a budou zde popsány pedagogické kompetence, které bude následný výzkum sledovat.
Empirická část práce se bude zabývat průzkumem sebereflexí dobrovolníků. Výzkum bude sledovat, jakým způsobem vnímají dobrovolníci programy 5P a Kompas z hlediska rozvoje jejich pedagogických kompetencí.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza, SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4
HRABAL, Vladimír, PAVELKOVÁ, Isabella. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-755-8.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha, Portál, 2012, ISBN 978-80-262-0052-9.
ŠORMOVÁ, Lucie, KLÉGROVÁ, Alžběta. Dobrovolnictví. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006.ISBN 80-86991-68-7.
TOŠNER, Jiří, SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-178-6.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza, SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4
HRABAL, Vladimír, PAVELKOVÁ, Isabella. Jaký jsem učitel. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-755-8.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: Cesty k lepšímu vyučování. Praha, Portál, 2012, ISBN 978-80-262-0052-9.
ŠORMOVÁ, Lucie, KLÉGROVÁ, Alžběta. Dobrovolnictví. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006.ISBN 80-86991-68-7.
TOŠNER, Jiří, SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-178-6.