Práce se zabývá transformací obchodního modelu v hudebním průmyslu. Zkoumá roli technologického vývoje a sociálních sítí v této transformaci. Dále se orientuje na pozice jednotlivých složek hudebního průmyslu v moderním světě a na nové marketingové strategie. Tyto strategie jsou nahlíženy z hlediska genderu. Jsou předloženy procesy, během nichž se vytváří genderové stereotypy. V návaznosti práce poukazuje
na tyto stereotypy, jak determinují konzumní chování.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the transformation of marketing models in the music industry.
It studies the role of technological development and social media in this transformation,
it also deals with individual parts of music industry and their role in modern world
and studies new marketing strategies, which are considered from the gender point of view. The text present show gender stereotypes are formed and how these stereotypes influence consumer behaviour.
Klíčová slova
gender, genderové stereotypy, hudební průmysl, marketing, prodej hudby, spotřební chování
Klíčová slova v angličtině
gender, gender stereotypes, music industry, marketing, music sales, consumer behaviour
Rozsah průvodní práce
47
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá transformací obchodního modelu v hudebním průmyslu. Zkoumá roli technologického vývoje a sociálních sítí v této transformaci. Dále se orientuje na pozice jednotlivých složek hudebního průmyslu v moderním světě a na nové marketingové strategie. Tyto strategie jsou nahlíženy z hlediska genderu. Jsou předloženy procesy, během nichž se vytváří genderové stereotypy. V návaznosti práce poukazuje
na tyto stereotypy, jak determinují konzumní chování.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the transformation of marketing models in the music industry.
It studies the role of technological development and social media in this transformation,
it also deals with individual parts of music industry and their role in modern world
and studies new marketing strategies, which are considered from the gender point of view. The text present show gender stereotypes are formed and how these stereotypes influence consumer behaviour.
Klíčová slova
gender, genderové stereotypy, hudební průmysl, marketing, prodej hudby, spotřební chování
Klíčová slova v angličtině
gender, gender stereotypes, music industry, marketing, music sales, consumer behaviour
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů, od vinylu k mp3
Transformace hudebního obchodního modelu, hudebního průmyslu a jeho paradigmatu
Poptávka, konzumní chování posluchače, interakce posluchače a interpreta
Gender a jeho role ve formování hudebních preferencí
Dopad změn na současný stav hudebního průmyslu
Zásady pro vypracování
Vymezení pojmů, od vinylu k mp3
Transformace hudebního obchodního modelu, hudebního průmyslu a jeho paradigmatu
Poptávka, konzumní chování posluchače, interakce posluchače a interpreta
Gender a jeho role ve formování hudebních preferencí
Dopad změn na současný stav hudebního průmyslu
Seznam doporučené literatury
Fitterman Radbill, Catherine: Introduction to the Music Industry: An Entrepreneurial Approach, Second Edition, Routledge, 2016
Jones, Michael : The Music Industries: From Conception to Consumption, Palgrave Macmilian, 2012
Leonard, Marion : Gender in the Music Industry: Rock, Discourse and Girl Power, Ashgate Publishing Limted, 2008
Lieb, Kristin: Gender, Branding, and the Modern Music Industry, Routledge, 2013.
Robert, J.Nathan, et al. : ...but where Do i Sign?: A Guide to Understanding the Music ..., Svazek 1, Music Law Press, 2008.
Wikström,Patrick, DeFillippi, Robert: Business Innovation and Disruption in the Music Industry, Edward Elgar Publishing, 2016.
Wikström, Patrick: The Music Industry: Music in the Cloud, Polity Press, 2014.
Seznam doporučené literatury
Fitterman Radbill, Catherine: Introduction to the Music Industry: An Entrepreneurial Approach, Second Edition, Routledge, 2016
Jones, Michael : The Music Industries: From Conception to Consumption, Palgrave Macmilian, 2012
Leonard, Marion : Gender in the Music Industry: Rock, Discourse and Girl Power, Ashgate Publishing Limted, 2008
Lieb, Kristin: Gender, Branding, and the Modern Music Industry, Routledge, 2013.
Robert, J.Nathan, et al. : ...but where Do i Sign?: A Guide to Understanding the Music ..., Svazek 1, Music Law Press, 2008.
Wikström,Patrick, DeFillippi, Robert: Business Innovation and Disruption in the Music Industry, Edward Elgar Publishing, 2016.
Wikström, Patrick: The Music Industry: Music in the Cloud, Polity Press, 2014.