Bakalářská práce "Canisterapie a její využití v azylových domech" obsahuje teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje náležitostem z oblasti canisterapie. V druhé se zabýváme azylovými domy a jejich fungováním a ve třetí kapitole se zaměřujeme na rodinu, její funkce a vliv na vývoj dítěte.
Empirická část zahrnuje průzkum, který jsme v rámci této práce připravili. Oslovení byli pracovníci azylových domů z celé České republiky a dále také canisterapeuté. V této části se tedy věnujeme vyhodnocení dotazníků. Získaná data jsou vepsána do grafů a následně charakterizována. Cílem bakalářské práce je prozkoumat, zda by byl o canisterapii, v azylových domech pro matky s dětmi, zájem. Dále také jak tuto problematiku vnímají sami canisterapeuté.
Anotace v angličtině
The Bachelor's degree assignment "Canistherapy and its use in an asylum home" consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the requirements related to canistherapy. In the second chapter, we deal with asylum homes and their operations and in the third chapter we focus on families, their functions, and on the effect on a developing child.
The empirical section consists of the research that we have prepared within this study. We have reached out to asylum home workers from the whole Czech Republic as well as other canistherapists. This section deals with an evaluation of questionnaires. Obtained information is represented by graphs and described. The goal of this study is to research whether there would be enough interest in using canistherapy in asylum homes for mothers with children. Further, we research how this issue is seen by canistherapists themselves.
Klíčová slova
Canisterapie, Azylový dům, Rodina, Děti, Psychika
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, Shelter, Family, Children, Psyche
Rozsah průvodní práce
83 s. (69 770 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce "Canisterapie a její využití v azylových domech" obsahuje teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje náležitostem z oblasti canisterapie. V druhé se zabýváme azylovými domy a jejich fungováním a ve třetí kapitole se zaměřujeme na rodinu, její funkce a vliv na vývoj dítěte.
Empirická část zahrnuje průzkum, který jsme v rámci této práce připravili. Oslovení byli pracovníci azylových domů z celé České republiky a dále také canisterapeuté. V této části se tedy věnujeme vyhodnocení dotazníků. Získaná data jsou vepsána do grafů a následně charakterizována. Cílem bakalářské práce je prozkoumat, zda by byl o canisterapii, v azylových domech pro matky s dětmi, zájem. Dále také jak tuto problematiku vnímají sami canisterapeuté.
Anotace v angličtině
The Bachelor's degree assignment "Canistherapy and its use in an asylum home" consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter describes the requirements related to canistherapy. In the second chapter, we deal with asylum homes and their operations and in the third chapter we focus on families, their functions, and on the effect on a developing child.
The empirical section consists of the research that we have prepared within this study. We have reached out to asylum home workers from the whole Czech Republic as well as other canistherapists. This section deals with an evaluation of questionnaires. Obtained information is represented by graphs and described. The goal of this study is to research whether there would be enough interest in using canistherapy in asylum homes for mothers with children. Further, we research how this issue is seen by canistherapists themselves.
Klíčová slova
Canisterapie, Azylový dům, Rodina, Děti, Psychika
Klíčová slova v angličtině
Canistherapy, Shelter, Family, Children, Psyche
Zásady pro vypracování
1. Stanovit cíl bakalářské práce, její teoretickou a praktickou koncepci
2. Studium odborné literatury vztahující se k tématu a následná analýza získaných poznatků.
3. Vytvoření dotazníků, které budou obsahovat přibližně deset otázek. Prvním dotazníkem budou osloveni ředitelé a zaměstnanci azylových domů. Druhý dotazník bude zaměřen na canisterapeutické týmy.
4. Dotazníkovou metodou se budeme snažit zjistit jaký je zájem o canisterapii v azylových domech a kolik azylových domů již tuto alternativní terapeutickou metodu využívá. Dále také jak se k problematice staví právě canisterapeuté, jejich názory a postřehy.
5. Zpracujeme výsledky, vyhodnotíme dotazníky a vytvoříme grafy. Nakonec vyvodíme závěry našeho výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Stanovit cíl bakalářské práce, její teoretickou a praktickou koncepci
2. Studium odborné literatury vztahující se k tématu a následná analýza získaných poznatků.
3. Vytvoření dotazníků, které budou obsahovat přibližně deset otázek. Prvním dotazníkem budou osloveni ředitelé a zaměstnanci azylových domů. Druhý dotazník bude zaměřen na canisterapeutické týmy.
4. Dotazníkovou metodou se budeme snažit zjistit jaký je zájem o canisterapii v azylových domech a kolik azylových domů již tuto alternativní terapeutickou metodu využívá. Dále také jak se k problematice staví právě canisterapeuté, jejich názory a postřehy.
5. Zpracujeme výsledky, vyhodnotíme dotazníky a vytvoříme grafy. Nakonec vyvodíme závěry našeho výzkumu.
Seznam doporučené literatury
1.CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
2.MATOUŠEK, Oldřich a Marta KONVIČKOVÁ. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd 1. Praha: Portál, 2007, 183 s. ISBN 978-807-3673-109.
3.BECHYŇOVÁ, Věra a Marta KONVIČKOVÁ. Sanace rodiny: [sociální práce s dysfunkčními rodinami]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 151 s. ISBN 978-80-262-0031-4.
4.Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 351 s. ISBN 80-736-7002-X.
5.GULOVÁ, Lenka. Sociální práce: pro pedagogické obory. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 208 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4733-791.
6.MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice: teorie a metodika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 295 s. ISBN 80-244-1075-3.
7.Zooterapie ve světle objektivních poznatků. Editor Miloš Velemínský. České Budějovice: Dona, 2007, 335 s. ISBN 978-807-3221-096.
8.GALAJDOVÁ, Lenka a Zdenka GALAJDOVÁ. Canisterapie: pes lékařem lidské duše. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-807-3678-791.
9.NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006, 159 s. Albatros Plus, 59. ISBN 80-000-1809-8.
Seznam doporučené literatury
1.CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
2.MATOUŠEK, Oldřich a Marta KONVIČKOVÁ. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Vyd 1. Praha: Portál, 2007, 183 s. ISBN 978-807-3673-109.
3.BECHYŇOVÁ, Věra a Marta KONVIČKOVÁ. Sanace rodiny: [sociální práce s dysfunkčními rodinami]. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, 151 s. ISBN 978-80-262-0031-4.
4.Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 351 s. ISBN 80-736-7002-X.
5.GULOVÁ, Lenka. Sociální práce: pro pedagogické obory. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011, 208 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4733-791.
6.MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice: teorie a metodika. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005, 295 s. ISBN 80-244-1075-3.
7.Zooterapie ve světle objektivních poznatků. Editor Miloš Velemínský. České Budějovice: Dona, 2007, 335 s. ISBN 978-807-3221-096.
8.GALAJDOVÁ, Lenka a Zdenka GALAJDOVÁ. Canisterapie: pes lékařem lidské duše. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 167 s. ISBN 978-807-3678-791.
9.NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006, 159 s. Albatros Plus, 59. ISBN 80-000-1809-8.