Bakalářská práce se zabývá tím, jaký vliv má televize na vyjadřování dětí ve věku 1215 let. Zkoumání bylo provedeno na základě vyhotovených dotazníků, rozdaných na dvou školách základní škole a gymnáziu.
Cílem mé práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňuje televize, jako dnes velmi známé masové médium, vyjadřování dětí a mládeže.
Práci jsme rozdělili do dvou částí.
Část první teoretická, se zabývá poznatky k tomuto tématu a definicemi základních pojmů.
V druhé části praktické, se seznámíme s výsledky dotazníkového šetření na základě analýzy.
Anotace v angličtině
This thesis aims to look at the influence of television impression on school children between ages of 1215. The research and data have been collected from various questionnaires which were distributed in two schools one primary school and one grammar school.
The objective of this thesis is to attempt to discover in which way television, as a popular mass medium today, influences the expression of children and youth.
It will be divided into two parts.
The first part theoretical, focuses on knowledge of this topic and on definitions of the main concepts.
The second part practical, will analyse the results of the questionnaires to draw conclusions.
Klíčová slova
komunikace dětí a mládeže, média, mediální komunikace, televize
Klíčová slova v angličtině
communication of children and youth, media, media communication, television
Rozsah průvodní práce
69 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tím, jaký vliv má televize na vyjadřování dětí ve věku 1215 let. Zkoumání bylo provedeno na základě vyhotovených dotazníků, rozdaných na dvou školách základní škole a gymnáziu.
Cílem mé práce bylo zjistit, jakým způsobem ovlivňuje televize, jako dnes velmi známé masové médium, vyjadřování dětí a mládeže.
Práci jsme rozdělili do dvou částí.
Část první teoretická, se zabývá poznatky k tomuto tématu a definicemi základních pojmů.
V druhé části praktické, se seznámíme s výsledky dotazníkového šetření na základě analýzy.
Anotace v angličtině
This thesis aims to look at the influence of television impression on school children between ages of 1215. The research and data have been collected from various questionnaires which were distributed in two schools one primary school and one grammar school.
The objective of this thesis is to attempt to discover in which way television, as a popular mass medium today, influences the expression of children and youth.
It will be divided into two parts.
The first part theoretical, focuses on knowledge of this topic and on definitions of the main concepts.
The second part practical, will analyse the results of the questionnaires to draw conclusions.
Klíčová slova
komunikace dětí a mládeže, média, mediální komunikace, televize
Klíčová slova v angličtině
communication of children and youth, media, media communication, television
Zásady pro vypracování
Prostudovat dostupnou literaturu k vyjadřování relevantní skupiny dětí a ke
komunikaci v médiích, zejména na televizní obrazovce.
Formulace výzkumného problému.
Příprava realizace a vyhodnocení terénního výzkumu (100-150 respondentů).
Závěr a doporučení pro výuku komunikační výchovy.
Zásady pro vypracování
Prostudovat dostupnou literaturu k vyjadřování relevantní skupiny dětí a ke
komunikaci v médiích, zejména na televizní obrazovce.
Formulace výzkumného problému.
Příprava realizace a vyhodnocení terénního výzkumu (100-150 respondentů).
Závěr a doporučení pro výuku komunikační výchovy.
Seznam doporučené literatury
Kraus, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2008. 172 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze; 15. ISBN 978-80-246-1578-3.
Šebesta, Karel. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2005. 166 s. Acta Universitatis Carolinae. Philologica. Monographia, 132. ISBN 80-246-0948-7.
Průcha, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 199 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3603-7.
Vyštejn, Jan. Dítě a jeho řeč. 1. vyd. Beroun: Baroko & Fox, 1995. 62 s. ISBN 80-85642-25-5.
Čmejrková, Světla, ed. a Hoffmannová, Jana, ed. Jazyk, média, politika. Vyd. 1. Praha: Academia, 2003. 258 s. ISBN 80-200-1034-3.
Šťastná, Marie. Komunikace s rodiči a veřejností: vzdělávací modul. Ostrava: Základní škola Ostrava-Dubina, Františka Formana 45, 2010. 64 s. ISBN 978-80-904576-7-6.
Junková, Bohumila. Jazyková dynamika současné publicistiky. 1. vyd. Praha: ARSCI, 2010. 238 s. Jazykověda; sv. 3. ISBN 978-80-7420-007-6.
Seznam doporučené literatury
Kraus, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2008. 172 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze; 15. ISBN 978-80-246-1578-3.
Šebesta, Karel. Od jazyka ke komunikaci: didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Vyd. 2. Praha: Karolinum, 2005. 166 s. Acta Universitatis Carolinae. Philologica. Monographia, 132. ISBN 80-246-0948-7.
Průcha, Jan. Dětská řeč a komunikace: poznatky vývojové psycholingvistiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 199 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3603-7.
Vyštejn, Jan. Dítě a jeho řeč. 1. vyd. Beroun: Baroko & Fox, 1995. 62 s. ISBN 80-85642-25-5.
Čmejrková, Světla, ed. a Hoffmannová, Jana, ed. Jazyk, média, politika. Vyd. 1. Praha: Academia, 2003. 258 s. ISBN 80-200-1034-3.
Šťastná, Marie. Komunikace s rodiči a veřejností: vzdělávací modul. Ostrava: Základní škola Ostrava-Dubina, Františka Formana 45, 2010. 64 s. ISBN 978-80-904576-7-6.
Junková, Bohumila. Jazyková dynamika současné publicistiky. 1. vyd. Praha: ARSCI, 2010. 238 s. Jazykověda; sv. 3. ISBN 978-80-7420-007-6.