Informace o kvalifikační práci Zájmová a sportovní činnost, jako náplň volného času dětí a mládeže v prevenci proti sociálně patologickým jevům na Ústecku
Odevzdaná práce ukončená po neúspěšné obhajobě (OPUNO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Zájmová a sportovní činnost, jako náplň volného času dětí a mládeže v prevenci proti sociálně patologickým jevům na Ústecku
Hlavní téma v angličtině
Leisure time and sport activities such as leisure time activities of children and youth in the prevention of socially pathological phenomena in the Ústí region
Název dle studenta
Zájmová a sportovní činnost, jako náplň volného času dětí a mládeže v prevenci proti sociálně patologickým jevům na Ústecku
Tato bakalářská práce, s názvem Sportovní a volnočasová aktivita, jako náplň volného času dětí a mládeže v prevenci proti sociálně patologickým jevům na Ústecku se dělí na dvě části. První část je část teoretická a druhá část je část praktická. V teoretické části seznamuji čtenáře s tématy a termíny, které se dále užívají v praktické části. Popisuje se zde, co je to sportovní a volnočasová aktivita, co je to volný čas, zabývá se Ústeckým krajem, věnuje se zde jeho specifikům, zvláštní pozornost je pak věnována otázce sociálně patologických jevů, jakožto stěžejního problému této práce. V praktické části bude využita dotazníková metoda. Dotazníky budou rozdány na Základní školy v Ústeckém kraji. Dotazníky jsou zaměřené na zkoumání vzájemného vztahu aktivního trávení volného času a užívání návykových látek. A následně vyhodnoceny. Výsledky budou prezentovány ke konci praktické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis, entitled sports and leisure activities, such as leisure time activities of children and youth in the prevention of socio-pathological phenomena in the Ústí region is divided into two parts. The first part is theoretical and the second part is practical. In the theoretical part introduces related topics and terms, which are further used in the practical part. Disclosed herein is what a sports and leisure activities, what is leisure time, dealing with the Ústí Region, deals with the specifics here, special attention is paid to the issue of socio-pathological phenomena as a core problem of this thesis. In the practical part will be used questionnaire method. Questionnaires will be handed out at Primary schools in the. The questionnaires are designed to investigate the relationship between leisure time and substance abuse. A subsequently evaluated. The results will be presented at the end of the practical part.
Klíčová slova
Volný čas, sociálně patologický jev, návykové látky, pubescent, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Leisure, socially pathological phenomenon, addictive substances, pubescent, research
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce, s názvem Sportovní a volnočasová aktivita, jako náplň volného času dětí a mládeže v prevenci proti sociálně patologickým jevům na Ústecku se dělí na dvě části. První část je část teoretická a druhá část je část praktická. V teoretické části seznamuji čtenáře s tématy a termíny, které se dále užívají v praktické části. Popisuje se zde, co je to sportovní a volnočasová aktivita, co je to volný čas, zabývá se Ústeckým krajem, věnuje se zde jeho specifikům, zvláštní pozornost je pak věnována otázce sociálně patologických jevů, jakožto stěžejního problému této práce. V praktické části bude využita dotazníková metoda. Dotazníky budou rozdány na Základní školy v Ústeckém kraji. Dotazníky jsou zaměřené na zkoumání vzájemného vztahu aktivního trávení volného času a užívání návykových látek. A následně vyhodnoceny. Výsledky budou prezentovány ke konci praktické části.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis, entitled sports and leisure activities, such as leisure time activities of children and youth in the prevention of socio-pathological phenomena in the Ústí region is divided into two parts. The first part is theoretical and the second part is practical. In the theoretical part introduces related topics and terms, which are further used in the practical part. Disclosed herein is what a sports and leisure activities, what is leisure time, dealing with the Ústí Region, deals with the specifics here, special attention is paid to the issue of socio-pathological phenomena as a core problem of this thesis. In the practical part will be used questionnaire method. Questionnaires will be handed out at Primary schools in the. The questionnaires are designed to investigate the relationship between leisure time and substance abuse. A subsequently evaluated. The results will be presented at the end of the practical part.
Klíčová slova
Volný čas, sociálně patologický jev, návykové látky, pubescent, výzkum
Klíčová slova v angličtině
Leisure, socially pathological phenomenon, addictive substances, pubescent, research
Zásady pro vypracování
Studium a následný popis vybraných problémů literatury pedagogiky volného času a literatury zabývající se otázkou sociálně patologických jevů. Popis veškerých podstatných termínů a hesel, se kterými budeme dále pracovat, jak v teoretické, tak i v praktické části, a které jsou nezbytné pro vypracování bakalářské práce.
V praktické části bude proveden výzkum dotazníkovou metodou u dětí a mládeže, vhodně sestaveným dotazníkem zaměřeným na trávení volného času a na sociálně patologické jevy. Získané výsledky z dotazníkového šetření budou analyzovány, shrnuty, přepracovány do výsledné podoby a použity v praktické části, spolu s popisem dotazovaných skupin.
Respektovat pokyny děkana ke zpracování kvalifikačních prací viz web PF/STAG
Zásady pro vypracování
Studium a následný popis vybraných problémů literatury pedagogiky volného času a literatury zabývající se otázkou sociálně patologických jevů. Popis veškerých podstatných termínů a hesel, se kterými budeme dále pracovat, jak v teoretické, tak i v praktické části, a které jsou nezbytné pro vypracování bakalářské práce.
V praktické části bude proveden výzkum dotazníkovou metodou u dětí a mládeže, vhodně sestaveným dotazníkem zaměřeným na trávení volného času a na sociálně patologické jevy. Získané výsledky z dotazníkového šetření budou analyzovány, shrnuty, přepracovány do výsledné podoby a použity v praktické části, spolu s popisem dotazovaných skupin.
Respektovat pokyny děkana ke zpracování kvalifikačních prací viz web PF/STAG
Seznam doporučené literatury
Filipcová B. (1966): Člověk, práce, volný čas. Svoboda, Praha
Hofman B. (2004): Děti, mládež a volný čas. Portál, Praha 80-7178-927-5
Janošová P. (2011): Šikana a vyčleňování žáků na základní škole. Technická Univerzita v Liberci, Liberec 978-80-7372-779-6
Marešová A. (1997): Sociálně patologické jevy u mládeže a návrh opatření k omezení jejich vzniku. Institut pro kriminologii a sociální prevenci, Praha 80-86008-34-7
Nikl J. (2000): Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. Vydavatelství Policejní akademie ČR, Praha 80-7251-033-9
Peštová I. (2007): Sociálně patologické jevy u dětí školního věku. Technická univerzita v Liberci, Liberec 978-80-7372-291-3
Říčan P. (1995): Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem pocit bezpečí. Portál, Praha 80-7178-049-9
Štablová R. (2006): Návykové látky a současnost. Vydavatelství PA ČR, Praha 80-7251-224-2
Vykopalová H. (2002): Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Právnická fakulta Univerzity Palackého, Olomouc 80-244-0337-4
Seznam doporučené literatury
Filipcová B. (1966): Člověk, práce, volný čas. Svoboda, Praha
Hofman B. (2004): Děti, mládež a volný čas. Portál, Praha 80-7178-927-5
Janošová P. (2011): Šikana a vyčleňování žáků na základní škole. Technická Univerzita v Liberci, Liberec 978-80-7372-779-6
Marešová A. (1997): Sociálně patologické jevy u mládeže a návrh opatření k omezení jejich vzniku. Institut pro kriminologii a sociální prevenci, Praha 80-86008-34-7
Nikl J. (2000): Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. Vydavatelství Policejní akademie ČR, Praha 80-7251-033-9
Peštová I. (2007): Sociálně patologické jevy u dětí školního věku. Technická univerzita v Liberci, Liberec 978-80-7372-291-3
Říčan P. (1995): Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem pocit bezpečí. Portál, Praha 80-7178-049-9
Štablová R. (2006): Návykové látky a současnost. Vydavatelství PA ČR, Praha 80-7251-224-2
Vykopalová H. (2002): Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Právnická fakulta Univerzity Palackého, Olomouc 80-244-0337-4