V diplomové práci s názvem Jazyk v textech internetových obchodů jsme se zabývali textovými typy a jazykovými prostředky, které se uplatňují v procesu komunikace s potencionálním zákazníkem. Teoretická část diplomové práce je věnována termínu eshop, jeho vzniku, klasifikaci a výhodám i nevýhodám v online nakupování. Praktická část je zaměřena na analýzu názvů vybraných eshopů, nabídku produktů a na průvodní texty včetně obrazové složky, jež jsou připojeny k nabízeným produktům.
Anotace v angličtině
Annotation:
In this thesis entitled The language in the texts online stores, we examined the types of textual and linguistic resources that are used in the process of communicating with a potential customer. The theoretical part is devoted deadline shop, its formation, classification and the advantages and disadvantages of online shopping. The practical part is focused on the analysis of the names of the selected e-shops, product offerings and the accompanying texts, including visual components which are attached to the products offered .
Klíčová slova
Internet, internetový obchod, eshop, názvy eshopů, nabídka, menu, jazykové prostředky, textové typy, produkty, nábytek, kosmetika, oděvy, elektro, chovatelské potřeby
Klíčová slova v angličtině
Internet, e-commerce, e-shop, e-shops names, menu, menu, language tools, text types, products, furniture ,cosmetics, clothing, electrical appliances, pet supplies
Rozsah průvodní práce
85
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci s názvem Jazyk v textech internetových obchodů jsme se zabývali textovými typy a jazykovými prostředky, které se uplatňují v procesu komunikace s potencionálním zákazníkem. Teoretická část diplomové práce je věnována termínu eshop, jeho vzniku, klasifikaci a výhodám i nevýhodám v online nakupování. Praktická část je zaměřena na analýzu názvů vybraných eshopů, nabídku produktů a na průvodní texty včetně obrazové složky, jež jsou připojeny k nabízeným produktům.
Anotace v angličtině
Annotation:
In this thesis entitled The language in the texts online stores, we examined the types of textual and linguistic resources that are used in the process of communicating with a potential customer. The theoretical part is devoted deadline shop, its formation, classification and the advantages and disadvantages of online shopping. The practical part is focused on the analysis of the names of the selected e-shops, product offerings and the accompanying texts, including visual components which are attached to the products offered .
Klíčová slova
Internet, internetový obchod, eshop, názvy eshopů, nabídka, menu, jazykové prostředky, textové typy, produkty, nábytek, kosmetika, oděvy, elektro, chovatelské potřeby
Klíčová slova v angličtině
Internet, e-commerce, e-shop, e-shops names, menu, menu, language tools, text types, products, furniture ,cosmetics, clothing, electrical appliances, pet supplies
Zásady pro vypracování
Provést šetření s cílem vybrat vhodné internetové obchody.
Shromáždit dostatek průvodních textů k nabízenému zboží.
Provést obsahovou a jazykovou analýzu.
Shrnutí zjištěných výsledků.
Zásady pro vypracování
Provést šetření s cílem vybrat vhodné internetové obchody.
Shromáždit dostatek průvodních textů k nabízenému zboží.
Provést obsahovou a jazykovou analýzu.
Shrnutí zjištěných výsledků.
Seznam doporučené literatury
Čechová, M. a kol. Čeština - řeč a jazyk. 2. přepracované vydání. Praha: ISV nakladatelství, 2000.
Čechová, M. Současná stylistika. Praha: NLN, 2008.
Čmejrková, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vyd. Praha: Leda, 2000.
Horňáková, M. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají.1. vyd. Brno: Computer Press, 2011.
Karlík, P., Nekula, M., Rusínová, Z. Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, 1995.
Křížek, Z. Jak psát reklamní text. 4. vyd. Praha: Grada, 2012.
Srpová, H.,Bartošek, J., Čmejrková, S., Jaklová, A., Pácl. P. Od informace k reklamě. Ostrava: FF OU, 2007.
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002
Seznam doporučené literatury
Čechová, M. a kol. Čeština - řeč a jazyk. 2. přepracované vydání. Praha: ISV nakladatelství, 2000.
Čechová, M. Současná stylistika. Praha: NLN, 2008.
Čmejrková, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. 1. vyd. Praha: Leda, 2000.
Horňáková, M. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají.1. vyd. Brno: Computer Press, 2011.
Karlík, P., Nekula, M., Rusínová, Z. Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN, 1995.
Křížek, Z. Jak psát reklamní text. 4. vyd. Praha: Grada, 2012.
Srpová, H.,Bartošek, J., Čmejrková, S., Jaklová, A., Pácl. P. Od informace k reklamě. Ostrava: FF OU, 2007.
Vysekalová, J., Komárková, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002