Obchodní komunikace v moderním světě je nedílnou součástí každého člověka. Člověk se dostava do různých životních situací, kde se v té či oné míře setkává s obchodními momenty. Aby mohl vyřešit tyto nebo jiné otázky, dosáhnout stanovených cílů, stát se a být úspěšným člověkem a budovat kariéru, je potřeba se mnohému učit a dodržovat se stanovených pravidel, která se vytvářela během tisíciletého vývoje civilizované společnosti a stále se spolu s lidstvem vyvíjejí.
Obchodní člověk si musí logicky správně, jasně a zdůvodněně vytvořit svojí ústní a písemnou řeč; být schopen k efektivní obchodní komunikaci, mluvení na veřejnosti, jednání, vedení porad, obchodní korespondence, elektronické komunikace; být schopen komunikovat stručně, jasně, přesvědčivě, s výběrem vhodného pro dané publikum stylu a obsahu.
Velmi důležitým prvkem při obchodní komunikaci je schopnost komunikovat v souladu s etickymí požadavky obchodního jednání; schopnost rozhodování za podmínek nejistoty a rizika; umět rozpoznávat lež z neverbálních signálu partnera.
Nedílnou součástí obchodního člověka je jeho image. Ten hraje klíčovou roli, je jedním z důležitých momentů při prvním setkání s obchodním partnerem (přísloví říká: "Šaty dělají člověka"). A jak se člověk partnerovi představí, takové i budou jejích další obchodní vztahy. Do image se také zahrnuje i správná řeč, vystupování, profesionalita a také životopis člověka.
V průběhu bakalářské práce byly prozkoumány jak teoretické základy obchodní komunikace, tak i praktická analýza verbálního komunikačního procesu obchodní rozhovor. Při popsáni obchodního rozhovoru byla rozhlédnuta situace, v níž jsou popsány pozitivní a negativní momenty každé strany. Zde je jasně vidět, že pro splnění cíle, efektivního úspěchu při obchodním rozhovoru je třeba nejen vědět ale také umět správně mluvit, příslušně se chovat, předvědět a řešit konflikty, vytvářet a přednášet jak informace, tak i image, sledovat a rozpoznávat neverbální reakce partnera, míru jeho pochopení, souhlasu či naopak jeho odmítavého postoje. Při umění a správném použití výše uvedeného je kariérní růst, efektivní pokrok a úspěch v obchodní činnosti naprosto garantovaný.
Anotace v angličtině
Business communication in the modern world is an integral part of every person. Thesis is considered with theoretical basis of business communication and practical analysis of verbal communication process - business conversation. When describing the business conversation is considered a situation in which describes the strengths and weaknesses of each of the parties. It can be seen that an effective success in business conversation, you must not only know, but be able to use proper speech skills and appropriate behavior, ability to resolve conflicts, create and present information and image skills to recognize nonverbal signals, too. When you holding this, effective promotion and success in business is guaranteed.
Klíčová slova
Obchodní komunikace, sdělení, verbální a neverbální komunikace, ústní a psaný jazyk, etiketa, image.
Klíčová slova v angličtině
Business communication, communication, verbal and nonverbal communication, spoken and written language, etiquette, image.
Rozsah průvodní práce
56 (98 768 znaků)
Jazyk
RU
Anotace
Obchodní komunikace v moderním světě je nedílnou součástí každého člověka. Člověk se dostava do různých životních situací, kde se v té či oné míře setkává s obchodními momenty. Aby mohl vyřešit tyto nebo jiné otázky, dosáhnout stanovených cílů, stát se a být úspěšným člověkem a budovat kariéru, je potřeba se mnohému učit a dodržovat se stanovených pravidel, která se vytvářela během tisíciletého vývoje civilizované společnosti a stále se spolu s lidstvem vyvíjejí.
Obchodní člověk si musí logicky správně, jasně a zdůvodněně vytvořit svojí ústní a písemnou řeč; být schopen k efektivní obchodní komunikaci, mluvení na veřejnosti, jednání, vedení porad, obchodní korespondence, elektronické komunikace; být schopen komunikovat stručně, jasně, přesvědčivě, s výběrem vhodného pro dané publikum stylu a obsahu.
Velmi důležitým prvkem při obchodní komunikaci je schopnost komunikovat v souladu s etickymí požadavky obchodního jednání; schopnost rozhodování za podmínek nejistoty a rizika; umět rozpoznávat lež z neverbálních signálu partnera.
Nedílnou součástí obchodního člověka je jeho image. Ten hraje klíčovou roli, je jedním z důležitých momentů při prvním setkání s obchodním partnerem (přísloví říká: "Šaty dělají člověka"). A jak se člověk partnerovi představí, takové i budou jejích další obchodní vztahy. Do image se také zahrnuje i správná řeč, vystupování, profesionalita a také životopis člověka.
V průběhu bakalářské práce byly prozkoumány jak teoretické základy obchodní komunikace, tak i praktická analýza verbálního komunikačního procesu obchodní rozhovor. Při popsáni obchodního rozhovoru byla rozhlédnuta situace, v níž jsou popsány pozitivní a negativní momenty každé strany. Zde je jasně vidět, že pro splnění cíle, efektivního úspěchu při obchodním rozhovoru je třeba nejen vědět ale také umět správně mluvit, příslušně se chovat, předvědět a řešit konflikty, vytvářet a přednášet jak informace, tak i image, sledovat a rozpoznávat neverbální reakce partnera, míru jeho pochopení, souhlasu či naopak jeho odmítavého postoje. Při umění a správném použití výše uvedeného je kariérní růst, efektivní pokrok a úspěch v obchodní činnosti naprosto garantovaný.
Anotace v angličtině
Business communication in the modern world is an integral part of every person. Thesis is considered with theoretical basis of business communication and practical analysis of verbal communication process - business conversation. When describing the business conversation is considered a situation in which describes the strengths and weaknesses of each of the parties. It can be seen that an effective success in business conversation, you must not only know, but be able to use proper speech skills and appropriate behavior, ability to resolve conflicts, create and present information and image skills to recognize nonverbal signals, too. When you holding this, effective promotion and success in business is guaranteed.
Klíčová slova
Obchodní komunikace, sdělení, verbální a neverbální komunikace, ústní a psaný jazyk, etiketa, image.
Klíčová slova v angličtině
Business communication, communication, verbal and nonverbal communication, spoken and written language, etiquette, image.
Zásady pro vypracování
Prostudujte odbornou literaturu z oblasti teorie komunikace, stylistiky, obchodního jednání.
Popište typy a druhy obchodní komunikace.
Zjistěte lingvistická a extralingvistická specifika obchodní komunikace, její verbální a neverbální prostředky.
Samygin, S.I., Rudenko, A.M. Dělovoje obšenije. Moskva: KNORUS, 2007.
Volgina, N.S. Funkcionalnyje stili russkogo jazyka. Moskva: Izdatelstvo MGAP, 1984.
Zeldovič, B.Z. Dělovoje obšenije. Moskva: Alfa-Press, 2012.
Čechová, M. a kol. Současná stylistika. Praha, 2008.
Jiřincová, B. Efektivní komunikace pro manažery. Praha: Grada, 2010.
Khelerová, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2006.
Kožina, M.N. Stilistika russkogo jazyka. Moskva, 2008.
Lepilová, K. Přesvědčivá komunikace manažera, Praha: Computer Press,2008.
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2010.
Seznam doporučené literatury
Samygin, S.I., Rudenko, A.M. Dělovoje obšenije. Moskva: KNORUS, 2007.
Volgina, N.S. Funkcionalnyje stili russkogo jazyka. Moskva: Izdatelstvo MGAP, 1984.
Zeldovič, B.Z. Dělovoje obšenije. Moskva: Alfa-Press, 2012.
Čechová, M. a kol. Současná stylistika. Praha, 2008.
Jiřincová, B. Efektivní komunikace pro manažery. Praha: Grada, 2010.
Khelerová, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada Publishing, 2006.
Kožina, M.N. Stilistika russkogo jazyka. Moskva, 2008.
Lepilová, K. Přesvědčivá komunikace manažera, Praha: Computer Press,2008.
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2010.