Odevzdaná práce ukončená po neúspěšné obhajobě (OPUNO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Orofaciální stimulace u poruch řeči a polykání dětí s DMO - spolupráce ergoterapeuta s logopedem.
Hlavní téma v angličtině
Orofacial stimulation in speech and swallowing disorders of children with cerebral palsy - collaboration of occupational therapist with speech therapist.
Název dle studenta
OROFACIÁLNÍ STIMULACE U PORUCH ŘEČI A POLYKÁNÍ DĚTÍ S DMO SPOLUPRÁCE ERGOTERAPEUTA S LOGOPEDEM.
Má bakalářská práce zahrnuje problematiku orofaciální rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část představuje základní informace o anatomii a neurologii orofaciální oblasti, poruchy řeči a poruchy polykání. Dále se tato část dotýká DMO a orofacilní terapie.
Praktická část zahrnuje metody rehabilitace, definuje ergoterapii a představuje možnosti uplatnění ergoterapie u orofaciální stimulace a dále možnosti spolupráce s logopedem. V hlavní části najdete kazuistiku klienta, se kterým jsem dlouhodobě pracovala ve Speciální mateřské škole a speciální základní škole v Teplicích. Po vyšetření klienta jsem sestavila krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
Anotace v angličtině
My thesis involves the issue of orofacial rehabilitation of children with cerebral palsy. The theoretical part presents basic information on anatomy and neurology of orofacial region, impaired speech and swallowing disorders. Furthermore, this part affects CP orofacial regulatory therapy.
The practical part includes methods of rehabilitation, occupational therapy is defined and it is presented the possibility of application of occupational therapy in orofacial stimulation and further opportunities for cooperation with the speech therapist. The main area includes a case report of a client with whom I work long time worked in a kindergarten and special elementary school in Teplice. After examination of the client, I have established short-term and long-term occupational therapy plans.
Má bakalářská práce zahrnuje problematiku orofaciální rehabilitace u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část představuje základní informace o anatomii a neurologii orofaciální oblasti, poruchy řeči a poruchy polykání. Dále se tato část dotýká DMO a orofacilní terapie.
Praktická část zahrnuje metody rehabilitace, definuje ergoterapii a představuje možnosti uplatnění ergoterapie u orofaciální stimulace a dále možnosti spolupráce s logopedem. V hlavní části najdete kazuistiku klienta, se kterým jsem dlouhodobě pracovala ve Speciální mateřské škole a speciální základní škole v Teplicích. Po vyšetření klienta jsem sestavila krátkodobý a dlouhodobý ergoterapeutický plán.
Anotace v angličtině
My thesis involves the issue of orofacial rehabilitation of children with cerebral palsy. The theoretical part presents basic information on anatomy and neurology of orofacial region, impaired speech and swallowing disorders. Furthermore, this part affects CP orofacial regulatory therapy.
The practical part includes methods of rehabilitation, occupational therapy is defined and it is presented the possibility of application of occupational therapy in orofacial stimulation and further opportunities for cooperation with the speech therapist. The main area includes a case report of a client with whom I work long time worked in a kindergarten and special elementary school in Teplice. After examination of the client, I have established short-term and long-term occupational therapy plans.
Anantomie orofaciální oblasti
Neurologie orofaciální oblasti
Poruchy řeči
Poruchy polykání
ADL - přijímání potravy, aktivace polykání
Kazuistika pacienta/klienta
Vyšetření pacienta/klienta
Spolupráce s logopedem
Zásady pro vypracování
Anantomie orofaciální oblasti
Neurologie orofaciální oblasti
Poruchy řeči
Poruchy polykání
ADL - přijímání potravy, aktivace polykání
Kazuistika pacienta/klienta
Vyšetření pacienta/klienta
Spolupráce s logopedem
Seznam doporučené literatury
JANDA, Vladimír. Svalové funkční testy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 325 s. ISBN 80-247-0722-5.
GANGALE, Debra C. Rehabilitace orofaciální oblasti. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 229 s. ISBN 80-247-0534-6.
CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 183 s. ISBN 80-7367-105-0.
KRAUS, Josef. Dětská mozková obrna. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 344 s. ISBN 80-247-1018-8.
MAZÁNEK, Jiří. Traumatologie orofaciální oblasti. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2007, 177 s., 20 s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-1444-8.
Seznam doporučené literatury
JANDA, Vladimír. Svalové funkční testy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2004, 325 s. ISBN 80-247-0722-5.
GANGALE, Debra C. Rehabilitace orofaciální oblasti. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 229 s. ISBN 80-247-0534-6.
CASTILLO-MORALES, Rodolfo. Orofaciální regulační terapie: metoda reflexní terapie pro oblast úst a obličeje. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 183 s. ISBN 80-7367-105-0.
KRAUS, Josef. Dětská mozková obrna. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 344 s. ISBN 80-247-1018-8.
MAZÁNEK, Jiří. Traumatologie orofaciální oblasti. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2007, 177 s., 20 s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-247-1444-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka prezentovala bakalářskou práci na téma Orofaciální stimulace u poruch řeči a polykání dětí s DMO - spolupráce ergoterapeuta s logopedem. Téma práce si autorka zvolila na základě vykonávaných odborných praxí. Cíle BP si autorka zvolila 3 - zařazení metod orofaciální stimulace u dětí s DMO a následné zjištění její účinnosti, zjištění postupů logopedické intervence a jejich zhodnocení, navržení dalších možností ovlivnění motoriky mluvidel a řeči. Cíle BP nebyly splněny. Studentka prezentovala kazuistiku u klienta s diagnózou spastická forma DMO - hemiparéza, středně těžká mentální retardace, těžká sluchová vada a epilepsie. Na základě vstupního vyšetření studentka stanovila krátkodobý ergoterapeutický plán, ve kterém se zaměřila na motoriku orofaciální oblasti, zmírnění salivace a rozvoj komunikačních dovedností. Výstupní vyšetření prokázalo, že se podařilo pozitivně ovlivnit taktilní čití a zmírnění salivace. Studentka se v práci i při obhajobě dopouštěla zásadních nepřesností (v diagnóze neuvedla těžkou sluchovou vadu, ve výstupním vyšetření prováděla vyšetření, která se nevztahovala k terapii,?). Studentka nereagovala dostatečně na otázky oponenta a komise hodnotila předvedený výkon jako nedostatečný. Doporučila bakalářskou práci přepracovat.