Tato bakalářská práce je zaměřena na fyzioterapii u dětské mozkové obrny - konkrétně kvadruparetické formy. Člení se na tyto části: Úvod, kde zdůvodňuji výběr tématu. Teoretická východiska práce - obecná a speciální část. V obecné části stručně popisuji motorický systém, seznamuji s historií, diagnostikou, dělením, etiologií a léčbou dětské mozkové obrny. Ve speciální části pak rozepisuji jednotlivé koncepty a další speciální metody a možnosti rehabilitace v dětském i pozdějším věku. Hlavní část se věnuje vybranému pacientovi, kazuistice a rehabilitačnímu plánu. Další část - diskuse, zde píši o výsledcích své práce a poznatcích zjištěných v průběhu psaní práce. Poslední částí je závěr, popisuje splnění cílů a úkolů. A také jsem zde napsala své názory na rehabilitaci mozkové obrny v lázních a ambulantních zařízeních, kde jsem byla na praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on physiotherapy in cerebral palsy - especially quadruparetic forms. It is divided into the following sections: The introduction, where I justify choice of the topic. The theoretical basis of the work - general and special parts. The general section briefly describes the motor system, introduces the history, diagnostics, division, etiology and treatment of cerebral palsy. In the special part I describe the con-cepts and other special methods and possibilities of rehabilitation in childhood and later life. The major part deals with a selected patient, casuistry and rehabilitation plan. Another part the discussion, here I wrote about the results of its work and comments identified during the course of writing work. The last part is the conclusion, describes the fulfillment goals and tasks. And I also described his views on rehabilitation of cerebral palsy in spas and clinics, in which I practiced.
Cerebral palsy, kinesiology analysis, rehabilitation, special methods of physiotherapy, developmental kinesiology.
Rozsah průvodní práce
87 s. + 17 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na fyzioterapii u dětské mozkové obrny - konkrétně kvadruparetické formy. Člení se na tyto části: Úvod, kde zdůvodňuji výběr tématu. Teoretická východiska práce - obecná a speciální část. V obecné části stručně popisuji motorický systém, seznamuji s historií, diagnostikou, dělením, etiologií a léčbou dětské mozkové obrny. Ve speciální části pak rozepisuji jednotlivé koncepty a další speciální metody a možnosti rehabilitace v dětském i pozdějším věku. Hlavní část se věnuje vybranému pacientovi, kazuistice a rehabilitačnímu plánu. Další část - diskuse, zde píši o výsledcích své práce a poznatcích zjištěných v průběhu psaní práce. Poslední částí je závěr, popisuje splnění cílů a úkolů. A také jsem zde napsala své názory na rehabilitaci mozkové obrny v lázních a ambulantních zařízeních, kde jsem byla na praxi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on physiotherapy in cerebral palsy - especially quadruparetic forms. It is divided into the following sections: The introduction, where I justify choice of the topic. The theoretical basis of the work - general and special parts. The general section briefly describes the motor system, introduces the history, diagnostics, division, etiology and treatment of cerebral palsy. In the special part I describe the con-cepts and other special methods and possibilities of rehabilitation in childhood and later life. The major part deals with a selected patient, casuistry and rehabilitation plan. Another part the discussion, here I wrote about the results of its work and comments identified during the course of writing work. The last part is the conclusion, describes the fulfillment goals and tasks. And I also described his views on rehabilitation of cerebral palsy in spas and clinics, in which I practiced.
Cerebral palsy, kinesiology analysis, rehabilitation, special methods of physiotherapy, developmental kinesiology.
Zásady pro vypracování
Výběr klienta. Výběr literatury. Prostudování vybrané literatury - seznámení s dětskou mozkovou obrnou. Zpracování údajů. Vypracování práce. Osnova práce: 1. Úvod 2. Teoretická východiska 3. Cíl a úkoly práce 4. Hlavní část 5. Závěr 6. Použité dokumenty 7. Přílohy
Zásady pro vypracování
Výběr klienta. Výběr literatury. Prostudování vybrané literatury - seznámení s dětskou mozkovou obrnou. Zpracování údajů. Vypracování práce. Osnova práce: 1. Úvod 2. Teoretická východiska 3. Cíl a úkoly práce 4. Hlavní část 5. Závěr 6. Použité dokumenty 7. Přílohy
Seznam doporučené literatury
KRAUS, J.: Dětská mozková obrna. 1.vyd. Praha: Grada, 2005. 348 s. ISBN 80-247-1018-8. VOJTA, V. ANNEGRET, P.: Vojtův princip. 3. vyd. Praha: Grada, 2010. 200 s. ISBN 978-80-247-2710-3 KUDLÁČEK, M.: Svět dětské mozkové obrny 1. vyd. Praha: Portál, 2012. 200 s. ISBN 978-80-262-0178-6. KOLÁŘ, P.: Rehabilitace v klinické praxi. 1.vyd. Praha: Galén, 2010. 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1. ČIHÁK, R.: Anatomie 3. 2.vyd. Praha: Grada, 2004. 692 s. ISBN 978-80-247-1132-4.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, J.: Dětská mozková obrna. 1.vyd. Praha: Grada, 2005. 348 s. ISBN 80-247-1018-8. VOJTA, V. ANNEGRET, P.: Vojtův princip. 3. vyd. Praha: Grada, 2010. 200 s. ISBN 978-80-247-2710-3 KUDLÁČEK, M.: Svět dětské mozkové obrny 1. vyd. Praha: Portál, 2012. 200 s. ISBN 978-80-262-0178-6. KOLÁŘ, P.: Rehabilitace v klinické praxi. 1.vyd. Praha: Galén, 2010. 713 s. ISBN 978-80-7262-657-1. ČIHÁK, R.: Anatomie 3. 2.vyd. Praha: Grada, 2004. 692 s. ISBN 978-80-247-1132-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka obhajovala bakalářskou práci na téma Fyzioterapie u DMO - kvadruparetická forma.
Prezentovala kazuistiku u 24-leté pacientky s diagnózou DMO - kvadruparetická forma. Provedla vstupní kineziologické vyšetření, na jehož základě stanovila krátkodobý plán fyzioterapie. Ve vyšetření studentka nezmínila neurologickou problematiku a pacientku vyšetřovala jako funkční poruchu. Spolupráce s pacientem trvala 3 měsíce. Ve výstupním vyšetření se projevilo zlepšení v aktivním sedu a v přesunech. Poté navrhla dlouhodobý plán fyzioterapie.
Komise souhlasila s navrženými známkami vedoucího práce a oponenta a hodnotila známkou dobře.
Otázky vedoucího práce a oponenta:
1) Co bylo největším přínosem v terapii s Vaším pacientem?
2) Jakým způsobem jste řešila spasticitu u Vašeho pacienta?
3) Co je cílem fyzioterapie u klienta s DMO?
4) Vysvětlete mechanismus vzniku, vyšetření a ošetření spastických svalů?