Cílem bakalářské práce je přispět k objasnění vztahu k tělesné výchově a sportu u žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji. Testováno bylo celkem 151 žáků na dvou předem vybraných školách. V teoretické části jsme se zabývali základními pojmy tělesné výchovy a psychologie, kde jsme věnovali pozornost problematice postojů k tělesné výchově a sportu. K zjištění dané problematiky jsme použili standardizovaný dotazník DIPO-J pro děti a mládež. Dotazník se skládá z šedesáti uzavřených otázek, které se rozdělují do jednotlivých dimenzí. Z výsledků je zřejmé, že jsme neprokázali statisticky významné rozdíly v rozložení známek u chlapců a dívek v závislosti na třídě. Dále z výsledků vychází, že nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly u chlapců a dívek ze 6. a 9. třídy. V porovnání rozdílů v dimenzích u chlapců ze 6. a 9. třídy, nám vychází statisticky významné rozdíly u dimenze II a V (rozvoj osobnosti a charakterové vlastnosti a estetické zkušenosti, kráse a ladnosti pohybu). Naproti tomu u dívek ze 6. a 9. tříd nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly u žádné z dimenzí.
Anotace v angličtině
The main goal of the Bachelor thesis is to examine attitude of elementary school students in the Ústí nad Labem region to physical exercises and sports . One hundred and fifty students were tested at selected schools. In the theoretical part, we dealt with basic terms in physical exercises as well as psychology. A standard questionnaire DIPO-J for children and youth was used in the investigation. The questionniare comprises 60 questions organized into several dimensions. The results show no statistically significant differences in distribution of marks between girls and boys in 6th and 9th year. Comparison of boys in the 6th and 9th years indicates statistically signifcant differences in dimensios II and V (personal development, aesthetic experience, exercise gracefulness). In contrast, girls in the 6th and 9th years reveal no differences in any of the examined dimensions.
Klíčová slova
tělesná výchova, pohybová aktivita, starší školní věk, dotazník
Klíčová slova v angličtině
physical education, physical activity, children aged 11 - 15, questionnaire
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je přispět k objasnění vztahu k tělesné výchově a sportu u žáků 2. stupně základních škol v Ústeckém kraji. Testováno bylo celkem 151 žáků na dvou předem vybraných školách. V teoretické části jsme se zabývali základními pojmy tělesné výchovy a psychologie, kde jsme věnovali pozornost problematice postojů k tělesné výchově a sportu. K zjištění dané problematiky jsme použili standardizovaný dotazník DIPO-J pro děti a mládež. Dotazník se skládá z šedesáti uzavřených otázek, které se rozdělují do jednotlivých dimenzí. Z výsledků je zřejmé, že jsme neprokázali statisticky významné rozdíly v rozložení známek u chlapců a dívek v závislosti na třídě. Dále z výsledků vychází, že nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly u chlapců a dívek ze 6. a 9. třídy. V porovnání rozdílů v dimenzích u chlapců ze 6. a 9. třídy, nám vychází statisticky významné rozdíly u dimenze II a V (rozvoj osobnosti a charakterové vlastnosti a estetické zkušenosti, kráse a ladnosti pohybu). Naproti tomu u dívek ze 6. a 9. tříd nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly u žádné z dimenzí.
Anotace v angličtině
The main goal of the Bachelor thesis is to examine attitude of elementary school students in the Ústí nad Labem region to physical exercises and sports . One hundred and fifty students were tested at selected schools. In the theoretical part, we dealt with basic terms in physical exercises as well as psychology. A standard questionnaire DIPO-J for children and youth was used in the investigation. The questionniare comprises 60 questions organized into several dimensions. The results show no statistically significant differences in distribution of marks between girls and boys in 6th and 9th year. Comparison of boys in the 6th and 9th years indicates statistically signifcant differences in dimensios II and V (personal development, aesthetic experience, exercise gracefulness). In contrast, girls in the 6th and 9th years reveal no differences in any of the examined dimensions.
Klíčová slova
tělesná výchova, pohybová aktivita, starší školní věk, dotazník
Klíčová slova v angličtině
physical education, physical activity, children aged 11 - 15, questionnaire
Zásady pro vypracování
- zpracovat teoreticko-metodologická východiska
- zjistit známku z TV
- zadat dotazník postoj osobnosti DIPO-J
- zpracovat získaná data a vyslovit se ke stanoveným hypotézám
Zásady pro vypracování
- zpracovat teoreticko-metodologická východiska
- zjistit známku z TV
- zadat dotazník postoj osobnosti DIPO-J
- zpracovat získaná data a vyslovit se ke stanoveným hypotézám
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ R. Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, 2009.
199 s. ISBN 978-80-247-2834-6
VILÍMOVÁ, V. Didaktika tělesné výchovy. 2. vyd. Brno: MU. 2009. 144 s.
ISBN 978-80-210-4936-9 (2. vydání)
KLIMTOVÁ, H. Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe: náměty pro začínajícího učitele. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, 65 s. ISBN 978-80-7368-433-4
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ R. Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, 2009.
199 s. ISBN 978-80-247-2834-6
VILÍMOVÁ, V. Didaktika tělesné výchovy. 2. vyd. Brno: MU. 2009. 144 s.
ISBN 978-80-210-4936-9 (2. vydání)
KLIMTOVÁ, H. Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe: náměty pro začínajícího učitele. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010, 65 s. ISBN 978-80-7368-433-4