Tato bakalářská práce pojednává o některých z nejvíce diskutovanějších témat bilingvní výchovy a nabývání jazyka bilingvních dětí. Teoretická část této práce se týká takových témat, jako je bilingvismus, aspekty bilingvismu, typy dětského bilingvismu, bilingvní rodina a bilingvní výchova a vzdělání. Hlavním cílem praktické části je určit zdali bilingvní výchova je pro dítě prospěšná a užitečná či nikoli. Dále zkoumá předsudky a snaží se je uvést na pravou míru.
Anotace v angličtině
This thesis discusses some of the most discussed topics of bilingual upbringing and language acquisition of bilingual children. The theoretical part of the thesis discusses topics such as bilingualism itself, aspect of bilingualism, types of children bilingualism, bilingual family and bilingual upbringing and education. The main aim of the practical part is to determine whether the bilingual rising is beneficial and useful for children or not. Moreover, it examines the prejudices of bilingual upbringing and tries to set the records straight.
Tato bakalářská práce pojednává o některých z nejvíce diskutovanějších témat bilingvní výchovy a nabývání jazyka bilingvních dětí. Teoretická část této práce se týká takových témat, jako je bilingvismus, aspekty bilingvismu, typy dětského bilingvismu, bilingvní rodina a bilingvní výchova a vzdělání. Hlavním cílem praktické části je určit zdali bilingvní výchova je pro dítě prospěšná a užitečná či nikoli. Dále zkoumá předsudky a snaží se je uvést na pravou míru.
Anotace v angličtině
This thesis discusses some of the most discussed topics of bilingual upbringing and language acquisition of bilingual children. The theoretical part of the thesis discusses topics such as bilingualism itself, aspect of bilingualism, types of children bilingualism, bilingual family and bilingual upbringing and education. The main aim of the practical part is to determine whether the bilingual rising is beneficial and useful for children or not. Moreover, it examines the prejudices of bilingual upbringing and tries to set the records straight.
Práce se zaměří na metodiku a problematiku výchovy dětí v bilingvní rodině. Bude pojednávat o základních pojmech, jako jsou "rodina", "výchova" atd. Teoreticky rozebere vliv vícejazyčné komunikace na dítě. V praktické části autorka pomocí dotazníků získá a rozebere skutečné informace o výchově dětí v bilingvní rodině.
1.Úvod, 2.Základní pojmy, 3. Nabývání jazyka v praxi, 4.Závěr
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na metodiku a problematiku výchovy dětí v bilingvní rodině. Bude pojednávat o základních pojmech, jako jsou "rodina", "výchova" atd. Teoreticky rozebere vliv vícejazyčné komunikace na dítě. V praktické části autorka pomocí dotazníků získá a rozebere skutečné informace o výchově dětí v bilingvní rodině.
1.Úvod, 2.Základní pojmy, 3. Nabývání jazyka v praxi, 4.Závěr
Seznam doporučené literatury
Al-Amri, N. M. (2013, January 14-16). Effects of Bilingualism on Personality, Cognitive and Educational Developments: A Historical Perspective. Antalya, Turkey.
Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Bristol: Multilingual Matters.
Baker, C. (1990). Key Issues in Bilingualism and Bilingual Education. Exeter: Short Run Press.
Baker, C. (2000). The Care and Education of Young Bilinguals. An Introduction for Professionals. UK: Multilingual Matters.
Baker, C., & Jones, S. P. (1998). Encyclopedia of Bilingualism and Bilingual Education. Clevendon, Avon, UK: Multilingual Matters.
Bialystok, E. (2001). Bilingualism in Development: Language, Literacy, Cognition. New York: Cambridge University Press.
Corbett, A. D. (2004). What Is A Family? And Why It Matters! Smithton: PrintIT.
Cunningham-Anderson, U., & Andersson, S. (2004). Growing up with Two Languages: A Practical Guide. London: Routledge.
De Houwer, A. (2009). An Introduction to Bilingual Development. Multilingual Matters.
Deuchar, M., & Quay, S. (2000). Bilingual Acquisition: Theoretical Implications of a Case Study. New York: Oxford University Press.
Fitzpatrick, P. (2002). A Parent's Guide to Bilingualism. Norderstedt: Books on Demand.
García, O. (2009). Bilingual Education of 21st Century: A Global Perspective. Oxford: Wiley-Blackwell.
Hoff, E. (2013). Language Development, 5th Edition. Cengage Learning.
Koven, M. (2007). Selves in Two Languages. Amsterdam: John Benjamins.
Montrul, S. (2008). Incomplete Acquisition in Bilingualism: Re-examining the Age Factor. Amsterdam: John Benjamins.
Pearson, Z. B. (2008). Raising a Bilingual Child. USA: Living Language.
Petrovic, E. J. (2010). International Perspective on Bilingual Education: Policy, Practice and Controversy. USA: Age Publishing, Inc.
Poulisse, N. (1999). Slips of the Tongue: Speech Errors in the First and Second Language Acquisition. Philadelphia: John Benjamins.
Stam, J., & Spencer, P. (2007). Bright from the Start. New York: Penguin Group.
Steinberg, L. (2004). The 10 Basic Principles of Good Parenting. New York: Simon and Schuster.
Steiner, N., & Heyes, L. S. (2009). 7 Steps to Raising a Bilingual Child. New York: AMACOM.
Young, M. S., & Susan, P. B. (2009). Parenting: A Handbook with Ideas for Doing Your Best. Bloomington: AuthorHouse.
Seznam doporučené literatury
Al-Amri, N. M. (2013, January 14-16). Effects of Bilingualism on Personality, Cognitive and Educational Developments: A Historical Perspective. Antalya, Turkey.
Baker, C. (2011). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. Bristol: Multilingual Matters.
Baker, C. (1990). Key Issues in Bilingualism and Bilingual Education. Exeter: Short Run Press.
Baker, C. (2000). The Care and Education of Young Bilinguals. An Introduction for Professionals. UK: Multilingual Matters.
Baker, C., & Jones, S. P. (1998). Encyclopedia of Bilingualism and Bilingual Education. Clevendon, Avon, UK: Multilingual Matters.
Bialystok, E. (2001). Bilingualism in Development: Language, Literacy, Cognition. New York: Cambridge University Press.
Corbett, A. D. (2004). What Is A Family? And Why It Matters! Smithton: PrintIT.
Cunningham-Anderson, U., & Andersson, S. (2004). Growing up with Two Languages: A Practical Guide. London: Routledge.
De Houwer, A. (2009). An Introduction to Bilingual Development. Multilingual Matters.
Deuchar, M., & Quay, S. (2000). Bilingual Acquisition: Theoretical Implications of a Case Study. New York: Oxford University Press.
Fitzpatrick, P. (2002). A Parent's Guide to Bilingualism. Norderstedt: Books on Demand.
García, O. (2009). Bilingual Education of 21st Century: A Global Perspective. Oxford: Wiley-Blackwell.
Hoff, E. (2013). Language Development, 5th Edition. Cengage Learning.
Koven, M. (2007). Selves in Two Languages. Amsterdam: John Benjamins.
Montrul, S. (2008). Incomplete Acquisition in Bilingualism: Re-examining the Age Factor. Amsterdam: John Benjamins.
Pearson, Z. B. (2008). Raising a Bilingual Child. USA: Living Language.
Petrovic, E. J. (2010). International Perspective on Bilingual Education: Policy, Practice and Controversy. USA: Age Publishing, Inc.
Poulisse, N. (1999). Slips of the Tongue: Speech Errors in the First and Second Language Acquisition. Philadelphia: John Benjamins.
Stam, J., & Spencer, P. (2007). Bright from the Start. New York: Penguin Group.
Steinberg, L. (2004). The 10 Basic Principles of Good Parenting. New York: Simon and Schuster.
Steiner, N., & Heyes, L. S. (2009). 7 Steps to Raising a Bilingual Child. New York: AMACOM.
Young, M. S., & Susan, P. B. (2009). Parenting: A Handbook with Ideas for Doing Your Best. Bloomington: AuthorHouse.