Diplomová práce je zaměřena na čtení elektronických knih žáky a studenty. Hlavním předmětem zájmu jsou postoje žáků a studentů ke čtenářství, k elektronickým knihám a k povinné četbě. V jednotlivých kapitolách jsou představeny výsledky výzkumu a interpretace zjištěných dat. V závěru je nastíněna možnost uplatnění těchto poznatků ve školní praxi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with reading of electronic books by students. Main interests are the relations between students and reading, electronic books and required books. In individual chapters are showed results of research and interpretation of these results. In the ending is defined possibility of using these facts in education.
Klíčová slova
Výzkum čtenářství, elektronické knihy, čtení žáků a studentů, školní četba, digitalizace knih
Klíčová slova v angličtině
Research of reading, electronic books, students reading, required books, digitization of books
Rozsah průvodní práce
73 s. (98 535 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na čtení elektronických knih žáky a studenty. Hlavním předmětem zájmu jsou postoje žáků a studentů ke čtenářství, k elektronickým knihám a k povinné četbě. V jednotlivých kapitolách jsou představeny výsledky výzkumu a interpretace zjištěných dat. V závěru je nastíněna možnost uplatnění těchto poznatků ve školní praxi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with reading of electronic books by students. Main interests are the relations between students and reading, electronic books and required books. In individual chapters are showed results of research and interpretation of these results. In the ending is defined possibility of using these facts in education.
Klíčová slova
Výzkum čtenářství, elektronické knihy, čtení žáků a studentů, školní četba, digitalizace knih
Klíčová slova v angličtině
Research of reading, electronic books, students reading, required books, digitization of books
Zásady pro vypracování
úvod
nastínění problematiky čtenářství elektronických knih, proces digitalizace médií
dotazník zaměřený na zjištění preferencí, předpokládaný počet respondentů 250-400
vyhodnocení dotazníků
závěr
Zásady pro vypracování
úvod
nastínění problematiky čtenářství elektronických knih, proces digitalizace médií
dotazník zaměřený na zjištění preferencí, předpokládaný počet respondentů 250-400
vyhodnocení dotazníků
závěr
Seznam doporučené literatury
1)TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme?: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Brno: Host, 2008, 207 s. ISBN 978-807-0505-540.
2)METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. V Ostravě: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2008, 200 s. ISBN 978-807-3686-536.
3)MANGUEL, Alberto. Dějiny čtení: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Překlad Olga Trávníčková. Brno: Host, 2007, 480 s. Teoretická knihovna, 18. ISBN 978-807-2942-312.
4)HOMOLOVÁ, Kateřina. Pedagogicko-didaktické a psychosociální aspekty pubescentního čtenářství: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Překlad Olga Trávníčková. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2008, 126 s. Teoretická knihovna, 18. ISBN 978-807-3686-413.
5)CHALOUPKA, Otakar. Horizonty čtenářství: aktivita, proměnlivost a výchova čtenářství pubescentního dítěte). 1. vyd. Praha: Albatros, 1971, 126s.
6)ORAVOVÁ, Monika a Gabriela FILIPOVÁ. E-knihy, aneb, První pomoc pro začátečníky: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Překlad Olga Trávníčková. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, 2012, 26 s. Teoretická knihovna, 18. ISBN 978-80-7054-142-5.
Seznam doporučené literatury
1)TRÁVNÍČEK, Jiří. Čteme?: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Brno: Host, 2008, 207 s. ISBN 978-807-0505-540.
2)METELKOVÁ SVOBODOVÁ, Radana. Čtenářská gramotnost z lingvodidaktického hlediska: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. V Ostravě: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2008, 200 s. ISBN 978-807-3686-536.
3)MANGUEL, Alberto. Dějiny čtení: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Překlad Olga Trávníčková. Brno: Host, 2007, 480 s. Teoretická knihovna, 18. ISBN 978-807-2942-312.
4)HOMOLOVÁ, Kateřina. Pedagogicko-didaktické a psychosociální aspekty pubescentního čtenářství: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Překlad Olga Trávníčková. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2008, 126 s. Teoretická knihovna, 18. ISBN 978-807-3686-413.
5)CHALOUPKA, Otakar. Horizonty čtenářství: aktivita, proměnlivost a výchova čtenářství pubescentního dítěte). 1. vyd. Praha: Albatros, 1971, 126s.
6)ORAVOVÁ, Monika a Gabriela FILIPOVÁ. E-knihy, aneb, První pomoc pro začátečníky: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize (2007). Vyd. 1. Překlad Olga Trávníčková. Ostrava: Moravskoslezská vědecká knihovna v Ostravě, 2012, 26 s. Teoretická knihovna, 18. ISBN 978-80-7054-142-5.