Bakalářská práce se zabývá analýzou nástrojů public relations, které mohou využívat základní školy pro komunikaci s veřejností. Teoretická část se zabývá pojmem public relations v obecné rovině a charakterizuje blíže možnosti využití různých typů komunikačních nástrojů pro propagaci školy.
Praktická část shrnuje poznatky získané z dotazníku, který byl předložen rodičům předškolních dětí. Tento dotazník byl zaměřen na to, jak komunikaci se školou vnímají rodiče a které prostředky public relations je nejvíce ovlivňují.
Anotace v angličtině
My thesis is focused on analysis of means of public relations which primary schools can use for communication with the public. The theoretical part generally deals with the concept of public relations and in detail characterizes possible use of various means of communication assisting with promoting primary schools.
The other part of my thesis includes findings from questionnaires which preschool age children parenst have been asked to fill in. The questionnaire concentrates on the fact how parenst of pupils perceive communication with a school and which means of public relations can accomplish the best effects upon preschool parents.
Klíčová slova
Public relations, marketing, konkurence, strategie, marketingová komunikace, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Public relations, marketing, competition, strategy, marketing communication, S.W.O.T. analysis
Rozsah průvodní práce
64 s. (94 655znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou nástrojů public relations, které mohou využívat základní školy pro komunikaci s veřejností. Teoretická část se zabývá pojmem public relations v obecné rovině a charakterizuje blíže možnosti využití různých typů komunikačních nástrojů pro propagaci školy.
Praktická část shrnuje poznatky získané z dotazníku, který byl předložen rodičům předškolních dětí. Tento dotazník byl zaměřen na to, jak komunikaci se školou vnímají rodiče a které prostředky public relations je nejvíce ovlivňují.
Anotace v angličtině
My thesis is focused on analysis of means of public relations which primary schools can use for communication with the public. The theoretical part generally deals with the concept of public relations and in detail characterizes possible use of various means of communication assisting with promoting primary schools.
The other part of my thesis includes findings from questionnaires which preschool age children parenst have been asked to fill in. The questionnaire concentrates on the fact how parenst of pupils perceive communication with a school and which means of public relations can accomplish the best effects upon preschool parents.
Klíčová slova
Public relations, marketing, konkurence, strategie, marketingová komunikace, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Public relations, marketing, competition, strategy, marketing communication, S.W.O.T. analysis
Zásady pro vypracování
Práce bude členěna na teoretickou a výzkumnou část.
V teoretické části bude provedena analýza public relations nástrojů pro komunikaci s veřejností, které mohou základní školy využívat pro svou prezentaci.
V praktické části bude proveden výzkum nástrojů public relations užívaných základními školami v rámci menšího města a jejich vnímání a využívání rodiči. Výzkum mezi rodiči bude proveden dotazníkovou metodou.
Zásady pro vypracování
Práce bude členěna na teoretickou a výzkumnou část.
V teoretické části bude provedena analýza public relations nástrojů pro komunikaci s veřejností, které mohou základní školy využívat pro svou prezentaci.
V praktické části bude proveden výzkum nástrojů public relations užívaných základními školami v rámci menšího města a jejich vnímání a využívání rodiči. Výzkum mezi rodiči bude proveden dotazníkovou metodou.
Seznam doporučené literatury
EGER, L., EGEROVÁ, D., Image školy. Liberec: PF TU v Liberci, 2002, ISBN 80-7083-440-4
EGER, L., kol. Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma, 2002, ISBN 80-903225-6-5
FORET, M., Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003, s. 275, ISBN 80-726-811-2
GEUENS, M., BERGH, J., Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003,
s. 581, ISBN 80-247-0254-1
KOTLER, P. a kol., Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, s. 1041,
ISBN 8024715452
POSPÍŠIL, P., Efektivní Public relations a media relations. Brno: Computer press, 2002,
s.153, ISBN 80-7226- 823-6
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H., Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada
Publishing, 2010, s. 320, ISBN 978-80-247-3622-8
SVĚTLÍK, J., Marketing ? Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1992, s. 256, ISBN 80-900015-8-0
SVĚTLÍK, J., Marketing školy. Zlín: EKKA 1996, ISBN 80-902 200-8-8.
SVĚTLÍK, J., Marketingové řízení školy. Praha: Aspi, s. 300, ISBN 80-7357-176-5
Seznam doporučené literatury
EGER, L., EGEROVÁ, D., Image školy. Liberec: PF TU v Liberci, 2002, ISBN 80-7083-440-4
EGER, L., kol. Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cechtuma, 2002, ISBN 80-903225-6-5
FORET, M., Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2003, s. 275, ISBN 80-726-811-2
GEUENS, M., BERGH, J., Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003,
s. 581, ISBN 80-247-0254-1
KOTLER, P. a kol., Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, s. 1041,
ISBN 8024715452
POSPÍŠIL, P., Efektivní Public relations a media relations. Brno: Computer press, 2002,
s.153, ISBN 80-7226- 823-6
PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H., Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada
Publishing, 2010, s. 320, ISBN 978-80-247-3622-8
SVĚTLÍK, J., Marketing ? Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1992, s. 256, ISBN 80-900015-8-0
SVĚTLÍK, J., Marketing školy. Zlín: EKKA 1996, ISBN 80-902 200-8-8.
SVĚTLÍK, J., Marketingové řízení školy. Praha: Aspi, s. 300, ISBN 80-7357-176-5