Bakalářská práce na téma ?Rozvoj osobnosti u mentálně postiženého jedince v zařízení Kamarád Lorm v Žatci? je zaměřena na jedince s mentálním postižením v zařízení Kamarád Lorm v Žatci, jejich rozvoj a postupný proces socializace směrem k jejich prostředí. V teoretické části je vymezení pojmu mentální retardace, vliv personálu na rozvoj jejich osobnosti, klasifikace mentální retardace, psychologická charakteristika a psychické zvláštnosti jedinců s mentální retardací. V praktické části je prezentováno výzkumné šetření integrace mentálně postižených jedinců z ústavů sociální péče, po přemístění do Chráněného bydlení Kamarád Lorm v Žatci. K získání výzkumných dat byly použity kazuistiky osmi jedinců s mentálním postižením v chráněném bydlení Kamarád Lorm v Žatci.
Anotace v angličtině
Topic of thesis ?Personality development of mentally handicapped person in Kamarad Lorm institution? is focused on a mentally handicapped individuals in Kamarad Lorm institute in Žatec city, their progression and gradual process of socialization towards their surroundings. In theoretical part of the thesis is a definition of mental deficiency, influence of personnel on their personality development, classification of mental deficiency, psychological characteristics and psychological differences of mentally handicapped individuals. In practical part of the thesis is presented research solution of integration of mentally handicapped individuals from mental institutions after moving them to the protected flats in Kamarad Lorm institution in Žatec city. It was used eight case histories of mentally handicapped individuals from Kamarad Lorm institution to acquire research data
mental retardation, integration of mentally handicapped, classification of mental retardation, protected living
Rozsah průvodní práce
57 s. ( 67 276 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma ?Rozvoj osobnosti u mentálně postiženého jedince v zařízení Kamarád Lorm v Žatci? je zaměřena na jedince s mentálním postižením v zařízení Kamarád Lorm v Žatci, jejich rozvoj a postupný proces socializace směrem k jejich prostředí. V teoretické části je vymezení pojmu mentální retardace, vliv personálu na rozvoj jejich osobnosti, klasifikace mentální retardace, psychologická charakteristika a psychické zvláštnosti jedinců s mentální retardací. V praktické části je prezentováno výzkumné šetření integrace mentálně postižených jedinců z ústavů sociální péče, po přemístění do Chráněného bydlení Kamarád Lorm v Žatci. K získání výzkumných dat byly použity kazuistiky osmi jedinců s mentálním postižením v chráněném bydlení Kamarád Lorm v Žatci.
Anotace v angličtině
Topic of thesis ?Personality development of mentally handicapped person in Kamarad Lorm institution? is focused on a mentally handicapped individuals in Kamarad Lorm institute in Žatec city, their progression and gradual process of socialization towards their surroundings. In theoretical part of the thesis is a definition of mental deficiency, influence of personnel on their personality development, classification of mental deficiency, psychological characteristics and psychological differences of mentally handicapped individuals. In practical part of the thesis is presented research solution of integration of mentally handicapped individuals from mental institutions after moving them to the protected flats in Kamarad Lorm institution in Žatec city. It was used eight case histories of mentally handicapped individuals from Kamarad Lorm institution to acquire research data
mental retardation, integration of mentally handicapped, classification of mental retardation, protected living
Zásady pro vypracování
Studium literatury z oblasti sociální práce, pedagogické psychologie a
speciální pedagogiky, která bude východiskem ke zpracování problematiky.
Těžištěm by měly být kapitoly s vymezením klíčových pojmů problematiky
bakalářské práce. Rozšířit odbornou literaturu, která se týká tématu a
vytěžit z ní podstatné a zpracovat teoretickou část práce. Ve výzkumné části bude stanoven cíl, problém zkoumaný vzorek a metody diplomové práce. Promyslet postup a metody ke zpracování získaných dat. Prezentovat výsledky vlastního výzkumu a provést k nim diskusi. Zpracované výsledky znázornit graficky a provést jejich shrnutí. Práci doplnit přílohou užitých metod. Shrnout závěry práce a uvést možnosti pro pozdější praktické využití. Respektovat směrnice rektorky UJEP a děkana PF UJEP z r. 2007 včetně pokynů katedry psychologie ke zpracování diplomových prací.
Zásady pro vypracování
Studium literatury z oblasti sociální práce, pedagogické psychologie a
speciální pedagogiky, která bude východiskem ke zpracování problematiky.
Těžištěm by měly být kapitoly s vymezením klíčových pojmů problematiky
bakalářské práce. Rozšířit odbornou literaturu, která se týká tématu a
vytěžit z ní podstatné a zpracovat teoretickou část práce. Ve výzkumné části bude stanoven cíl, problém zkoumaný vzorek a metody diplomové práce. Promyslet postup a metody ke zpracování získaných dat. Prezentovat výsledky vlastního výzkumu a provést k nim diskusi. Zpracované výsledky znázornit graficky a provést jejich shrnutí. Práci doplnit přílohou užitých metod. Shrnout závěry práce a uvést možnosti pro pozdější praktické využití. Respektovat směrnice rektorky UJEP a děkana PF UJEP z r. 2007 včetně pokynů katedry psychologie ke zpracování diplomových prací.
Seznam doporučené literatury
Černá, M. Česká psychopedie: Specální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Karolinum, 2008. 222s. ISBN: 978-80-246-1565-3
Eisová, A. Kapitoly z dějin psychopedie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. 61s.
Fischer, S., Škoda, J. Speciální pedagogika: Edukce a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. 205s. ISBN: 978-80-7387-014-0
Fischer, S., Škoda, J. Základy speciální pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. ISBN: 978-80-7044-855-7
Franik, P. a Kysučan, J. Psychopedie: Speciální pedagogika mentálně retardovaných. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2002. 57s. ISBN:80-7042-247-5
Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky, Brno: Paido, 1998. 234s. ISBN: 80-85931-65-6
Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. 160s. ISBN: 978-80-247-1733-3
Švarová-Slabinová, I. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2001. 178s. ISBN: 80-7178-506-7
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. 870s. ISBN: 80-7178-802-3
Vocílka, M., Ccs. a kol. Integrace sociálně a zdravotně handicapovaných a ohrožených dětí do společnosti. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997. 108s.
Titzl, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2000. 248s. ISBN: 80-86039-90-0
Seznam doporučené literatury
Černá, M. Česká psychopedie: Specální pedagogika osob s mentálním postižením. Praha: Karolinum, 2008. 222s. ISBN: 978-80-246-1565-3
Eisová, A. Kapitoly z dějin psychopedie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1983. 61s.
Fischer, S., Škoda, J. Speciální pedagogika: Edukce a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. 205s. ISBN: 978-80-7387-014-0
Fischer, S., Škoda, J. Základy speciální pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP, 2007. ISBN: 978-80-7044-855-7
Franik, P. a Kysučan, J. Psychopedie: Speciální pedagogika mentálně retardovaných. Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2002. 57s. ISBN:80-7042-247-5
Pipeková, J. a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky, Brno: Paido, 1998. 234s. ISBN: 80-85931-65-6
Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. 160s. ISBN: 978-80-247-1733-3
Švarová-Slabinová, I. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha: Portál, 2001. 178s. ISBN: 80-7178-506-7
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. 870s. ISBN: 80-7178-802-3
Vocílka, M., Ccs. a kol. Integrace sociálně a zdravotně handicapovaných a ohrožených dětí do společnosti. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1997. 108s.
Titzl, B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2000. 248s. ISBN: 80-86039-90-0