Bakalářská práce ,,Bariéry pedagogické komunikace na 2. stupni české ZŠ" je zaměřena na způsob vzájemné komunikace mezi učiteli a žáky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byl vymezen pojem komunikace a popsány základní poznatky o pedagogické komunikaci v učitelské praxi. Dále byla formulována osobnost učitele a žáka. Cílem této práce je poukázat na problematiku, bariéry a další možnosti v pedagogické komunikaci. Pro dosažení cíle byl zvolen kvantitativní výzkum. Použité techniky při sběru dat byly dotazník. Na základě získaných výsledků byl formulován závěr.
Anotace v angličtině
Thesis, Barriers educational communication at stage 2 Czech school "is focused on the kind of communication between teachers and pupils. The work is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part of the definition of the concept of communication and describes the basic knowledge of pedagogical communication in teaching practice . Was also formulated personality of the teacher and the student. The aim of this paper is to highlight the issues , barriers and other options in educational communication. To achieve the objectives of the quantitative research . The techniques used for data collection was a questionnaire . On the basis of the results obtained was formulated conclusion.
Communication, educational communication barriers , intercultural communication , key competencies
Rozsah průvodní práce
52 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ,,Bariéry pedagogické komunikace na 2. stupni české ZŠ" je zaměřena na způsob vzájemné komunikace mezi učiteli a žáky. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byl vymezen pojem komunikace a popsány základní poznatky o pedagogické komunikaci v učitelské praxi. Dále byla formulována osobnost učitele a žáka. Cílem této práce je poukázat na problematiku, bariéry a další možnosti v pedagogické komunikaci. Pro dosažení cíle byl zvolen kvantitativní výzkum. Použité techniky při sběru dat byly dotazník. Na základě získaných výsledků byl formulován závěr.
Anotace v angličtině
Thesis, Barriers educational communication at stage 2 Czech school "is focused on the kind of communication between teachers and pupils. The work is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part of the definition of the concept of communication and describes the basic knowledge of pedagogical communication in teaching practice . Was also formulated personality of the teacher and the student. The aim of this paper is to highlight the issues , barriers and other options in educational communication. To achieve the objectives of the quantitative research . The techniques used for data collection was a questionnaire . On the basis of the results obtained was formulated conclusion.
Communication, educational communication barriers , intercultural communication , key competencies
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat způsobem vzájemné komunikace mezi učiteli, rodiči a žáky. Cílem bakalářské práce je poukázat na problematiku, bariéry a další možnosti v této oblasti. Práce bude rozdělena do části teoretické a empirické. Teoretická část bude objasňovat sociální a pedagogickou komunikaci. Autor prostuduje odbornou bibliografii, seznámí se s články v odborných časopisech a na internetu. V empirické části bude autor realizovat vlastní šetření u vybraných skupin respondentů. Součástí praktické části práce bude zformulovat závěry a interpretovat výsledky výzkumu pro využití v praxi.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat způsobem vzájemné komunikace mezi učiteli, rodiči a žáky. Cílem bakalářské práce je poukázat na problematiku, bariéry a další možnosti v této oblasti. Práce bude rozdělena do části teoretické a empirické. Teoretická část bude objasňovat sociální a pedagogickou komunikaci. Autor prostuduje odbornou bibliografii, seznámí se s články v odborných časopisech a na internetu. V empirické části bude autor realizovat vlastní šetření u vybraných skupin respondentů. Součástí praktické části práce bude zformulovat závěry a interpretovat výsledky výzkumu pro využití v praxi.
Seznam doporučené literatury
CANGELOS, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006.
ISBN 8073671182
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
ISBN 80 -855931-79-6.
BIRKENBIHLOVÁ, V. Umění komunikace aneb?Jak úspěšně utvářet mezilidské vztahy. Bratislava: Aktuell, 1999. ISBN 80-88915-21-x
HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Portál: Grada, 1994.
ISBN 80-85424-40-1
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Masarykova univerzita: Brno 1995.
ISBN 80-210-1070-3.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2003.
ISBN 978-80-7367-387-1
Seznam doporučené literatury
CANGELOS, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006.
ISBN 8073671182
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
ISBN 80 -855931-79-6.
BIRKENBIHLOVÁ, V. Umění komunikace aneb?Jak úspěšně utvářet mezilidské vztahy. Bratislava: Aktuell, 1999. ISBN 80-88915-21-x
HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Portál: Grada, 1994.
ISBN 80-85424-40-1
MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Masarykova univerzita: Brno 1995.
ISBN 80-210-1070-3.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2003.
ISBN 978-80-7367-387-1