Bakalářská práce se zabývá stavem kurzovní výuky na 2. stupni základních škol v Ústeckém kraji. Jejím úkolem je analyzovat tuto aktuální situaci. Dotazníkovou metodou zjišťuje, zda-li je kurzovní výuka aktivit v přírodě zařazována do rámcového vzdělávacího programu základních škol v okrese Ústí nad Labem a do jaké míry. Snaží se z pohledu žáků vyselektovat aktivity v přírodě, které jsou preferovány nejvíce, a určit ty, o něž není takový zájem. Zaměřuje se na problematiku kurzovní výuky. Vytváří diskuzi, ve které se zabývá otázkami vlivu aktivit v přírodě na život žáků 2.stupně základních škol a hledá možnosti aplikace pohybových aktivit do vzdělávacího plánu základních škol v okrese Ústí nad Labem. Výsledky šetření jsou shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných základnich školách v Ústeckém kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the status of teaching exchange for the upper zear groups of primary schools in the region of Ústí nad Labem. Its task is to analyze the current situation at several levels. Questionnaire method determines whether the exchange teaching outdoor activities are categorized into general education program of primary schools in the district of Ústí nad Labem and to what extent. They try to have selected for activities that are preferred by most, and identify those for which there is no interest from the perpektiv of students. It focuses on the issue of courses of teaching. It creates discussion, which deals with issues of the impact of outdoor activities on students life and looking for the possibility of application of physical activities in the educational plan of elementary schools in the district Ústí nad Labem.
Klíčová slova
aktivity v přírodě, kurzovní výuka, dotazníková metoda, základní školy
Klíčová slova v angličtině
outdoor activities, courses of teaching, qestionnaire method, primary schools
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá stavem kurzovní výuky na 2. stupni základních škol v Ústeckém kraji. Jejím úkolem je analyzovat tuto aktuální situaci. Dotazníkovou metodou zjišťuje, zda-li je kurzovní výuka aktivit v přírodě zařazována do rámcového vzdělávacího programu základních škol v okrese Ústí nad Labem a do jaké míry. Snaží se z pohledu žáků vyselektovat aktivity v přírodě, které jsou preferovány nejvíce, a určit ty, o něž není takový zájem. Zaměřuje se na problematiku kurzovní výuky. Vytváří diskuzi, ve které se zabývá otázkami vlivu aktivit v přírodě na život žáků 2.stupně základních škol a hledá možnosti aplikace pohybových aktivit do vzdělávacího plánu základních škol v okrese Ústí nad Labem. Výsledky šetření jsou shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných základnich školách v Ústeckém kraji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the status of teaching exchange for the upper zear groups of primary schools in the region of Ústí nad Labem. Its task is to analyze the current situation at several levels. Questionnaire method determines whether the exchange teaching outdoor activities are categorized into general education program of primary schools in the district of Ústí nad Labem and to what extent. They try to have selected for activities that are preferred by most, and identify those for which there is no interest from the perpektiv of students. It focuses on the issue of courses of teaching. It creates discussion, which deals with issues of the impact of outdoor activities on students life and looking for the possibility of application of physical activities in the educational plan of elementary schools in the district Ústí nad Labem.
Klíčová slova
aktivity v přírodě, kurzovní výuka, dotazníková metoda, základní školy
Klíčová slova v angličtině
outdoor activities, courses of teaching, qestionnaire method, primary schools
Zásady pro vypracování
Cíl práce: 1.Zjistit rozsah, obsah a zaměření výuky aktivit v přírodě na 2.stupni základních škol v okrese Ústí nad Labem.
Osnova: 1.Seznámení se s problematikou bakalářského úkolu. 2.Formulace cílů a úkolů práce. 3.Vytvoření dotazníku zaměřeného na danou problematiku. 4.Zpracování a vyhodnocení dotazníků. 5.Návrh zařazení aktivit v přírodě do školního vzdělávacího plánu.
Zásady pro vypracování
Cíl práce: 1.Zjistit rozsah, obsah a zaměření výuky aktivit v přírodě na 2.stupni základních škol v okrese Ústí nad Labem.
Osnova: 1.Seznámení se s problematikou bakalářského úkolu. 2.Formulace cílů a úkolů práce. 3.Vytvoření dotazníku zaměřeného na danou problematiku. 4.Zpracování a vyhodnocení dotazníků. 5.Návrh zařazení aktivit v přírodě do školního vzdělávacího plánu.
Seznam doporučené literatury
BRTNÍK, J., NEUMAN, J. Zimní hry na sněhu i bez něj. Praha: Portál, 1999.
GNAD, T. aj. Kapitoly z lyžování 1.vyd. Praha: Karolinum, 2006.
NOSEK, M. aj. Instruktor šk. lyžování. 2005.
Metodický pokyn k organizaci lyžařského výcviku žáků. Praha: MŠMT ČR, 1993.
RYCHTECKÝ, A.,FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika. Praha: ISV 1999.
LOUKA, O., VEČERKA,M. Snowboarding. Praha: Grada, 2007.
KIRCHNER, J., HNÍZDIL, J., LOUKA, O. Kondiční hry a cvičení v přírodě. Praha: Grada, 2005.
NOSEK, M., VALTER, L., LOUKA, O. Instruktor šk. lyžování. Ústí nad Labem: KTV a CCV PF UJEP, 2005.
KUBAN,J., KIRCHNER, J., LOUKA, O. Inline. Praha: Grada, 2004.
LOUKA, O. Nejčastější kritické momenty při výuce lezení na umělé stěně. In. Teorie a praxe v tělesné výchově a sportu : sborník přípěvků vědeckého semináře - 1 vyd. PF UJEP Ústí n.L, 2001.
HNÍZDIL, J., BLÁHA, L., NOVOTNÝ, F., PYŠNÝ, L. Možnosti využití her s orientační tématikou ve školní tělesné výchově. In: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference ?Hry v programech
tělovýchovných procesů?. Plzeň: KTSV ZU, 2001, s. 29-32, ISBN 80-7082-829-3.
KIRCHNER, J., HNÍZDIL, J., Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada, 2004.
Seznam doporučené literatury
BRTNÍK, J., NEUMAN, J. Zimní hry na sněhu i bez něj. Praha: Portál, 1999.
GNAD, T. aj. Kapitoly z lyžování 1.vyd. Praha: Karolinum, 2006.
NOSEK, M. aj. Instruktor šk. lyžování. 2005.
Metodický pokyn k organizaci lyžařského výcviku žáků. Praha: MŠMT ČR, 1993.
RYCHTECKÝ, A.,FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika. Praha: ISV 1999.
LOUKA, O., VEČERKA,M. Snowboarding. Praha: Grada, 2007.
KIRCHNER, J., HNÍZDIL, J., LOUKA, O. Kondiční hry a cvičení v přírodě. Praha: Grada, 2005.
NOSEK, M., VALTER, L., LOUKA, O. Instruktor šk. lyžování. Ústí nad Labem: KTV a CCV PF UJEP, 2005.
KUBAN,J., KIRCHNER, J., LOUKA, O. Inline. Praha: Grada, 2004.
LOUKA, O. Nejčastější kritické momenty při výuce lezení na umělé stěně. In. Teorie a praxe v tělesné výchově a sportu : sborník přípěvků vědeckého semináře - 1 vyd. PF UJEP Ústí n.L, 2001.
HNÍZDIL, J., BLÁHA, L., NOVOTNÝ, F., PYŠNÝ, L. Možnosti využití her s orientační tématikou ve školní tělesné výchově. In: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference ?Hry v programech
tělovýchovných procesů?. Plzeň: KTSV ZU, 2001, s. 29-32, ISBN 80-7082-829-3.
KIRCHNER, J., HNÍZDIL, J., Orientační hry nejen do přírody. Praha: Grada, 2004.