Bakalářská práce specifikuje prostředí sledge hokeje a přispívá ke stanovení možností jeho ovlivňování životního stylu hráčů s tělesným postižením. Práce zodpovídá otázku, zda dokáže provozování sledge hokeje významně ovlivnit člověka s tělesným postižením tak, aby našel prostřednictvím sportu možnost seberealizace a zlepšení kvality života. Bakalářská práce slouží také jako seznámení s problematikou tělesného postižení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis specifies sledge hockey environment and contributes to determine the possibility of influencing the lifestyle of players with physical disabilities. Answers the question whether the playing sledge hockey can significantly affect a person with disabilities and to find self-fulfillment through sport and improve the quality of life. Bachelor thesis alse serves as an introduction to the issue of physical disability.
Klíčová slova
tělesné postižení, hendikep, životní styl, sledge hokej, aplikované pohybové aktivity
Bakalářská práce specifikuje prostředí sledge hokeje a přispívá ke stanovení možností jeho ovlivňování životního stylu hráčů s tělesným postižením. Práce zodpovídá otázku, zda dokáže provozování sledge hokeje významně ovlivnit člověka s tělesným postižením tak, aby našel prostřednictvím sportu možnost seberealizace a zlepšení kvality života. Bakalářská práce slouží také jako seznámení s problematikou tělesného postižení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis specifies sledge hockey environment and contributes to determine the possibility of influencing the lifestyle of players with physical disabilities. Answers the question whether the playing sledge hockey can significantly affect a person with disabilities and to find self-fulfillment through sport and improve the quality of life. Bachelor thesis alse serves as an introduction to the issue of physical disability.
Klíčová slova
tělesné postižení, hendikep, životní styl, sledge hokej, aplikované pohybové aktivity
1. Předložím DP (Bc.P) v hrubé podobě minimálně jeden měsíc před odevzdáním.
2. Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Nakládání s daty a údaji v soudu s etickými pravidly.
4. Zpracování Bc.P v souladu s dodržováním předložených postupů, metod, a způsobů diagnostikování.
5. Odevzdání dat v hrubé podobě v den odevzdání práce vedoucímu práce.
6. Odevzdání CD nebo jedné pracovní kopie dokončené práce vedoucímu práce.
Zásady pro vypracování
1. Předložím DP (Bc.P) v hrubé podobě minimálně jeden měsíc před odevzdáním.
2. Realizace práce v souladu s dodržováním autorského zákona a zásadami na ochranu osobních údajů.
3. Nakládání s daty a údaji v soudu s etickými pravidly.
4. Zpracování Bc.P v souladu s dodržováním předložených postupů, metod, a způsobů diagnostikování.
5. Odevzdání dat v hrubé podobě v den odevzdání práce vedoucímu práce.
6. Odevzdání CD nebo jedné pracovní kopie dokončené práce vedoucímu práce.
Seznam doporučené literatury
1. VÁGNEROVÁ M.,HADJ-MOUSOVÁ Z., ŠTĚCH S., Psychologie handicapu, PRAHA: KAROLINUM, 2011
2. PIPEKOVÁ J., Kapitoly ze speciální pedagogiky 2. vydání, BRNO: PAIDO, 2006
3. KUDLÁČEK M., A KOLEKTIV., Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením, OLOMOUC, 2007
4. HARTL P., HARTLOVÁ H., Psychologický slovník, PRAHA: PORTÁL, 2000
5. PRŮCHA J., WALTEROVÁ E., Pedagogický slovník, PRAHA: PORTÁL, 1998
6. RENOTIÉROVÁ M., LUDVÍKOVÁ L., Speciální pedagogika, OLOMOUC, 2004
Seznam doporučené literatury
1. VÁGNEROVÁ M.,HADJ-MOUSOVÁ Z., ŠTĚCH S., Psychologie handicapu, PRAHA: KAROLINUM, 2011
2. PIPEKOVÁ J., Kapitoly ze speciální pedagogiky 2. vydání, BRNO: PAIDO, 2006
3. KUDLÁČEK M., A KOLEKTIV., Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením, OLOMOUC, 2007
4. HARTL P., HARTLOVÁ H., Psychologický slovník, PRAHA: PORTÁL, 2000
5. PRŮCHA J., WALTEROVÁ E., Pedagogický slovník, PRAHA: PORTÁL, 1998
6. RENOTIÉROVÁ M., LUDVÍKOVÁ L., Speciální pedagogika, OLOMOUC, 2004